Welkom in de wereld
van werkgel(e)uk

Enthousiaste medewerkers zijn de snelste weg naar enthousiaste Klanten, patiënten, burgers en cliënten. Iedereen weet dat. Net zoals dat iedereen weet dat enthousiaste medewerkers zorgen voor een leukere sfeer, meer loyaliteit en veel lager verzuim. Waarom besteden we dan niet wat extra aandacht aan werkgel(e)uk?

Werkgeluk en Verleuken liggen heel dicht bij elkaar. Verleuken is een middel om medewerkers en Klanten (patiënten, cliënten, burgers) enthousiast te krijgen. Dat is  nadrukkelijk iets anders dan tevreden. Enthousiasme zorgt voor zoveel extra met alle bijbehorende voordelen. Als je werkgeluk en Verleuken combineert dan ontstaat een nieuwe kreet: WERKGELEUK!

  • Werkgel(e)uk

    Zoals de meeste mensen wel weten, ben ik enorm gecharmeerd van leuk. Dit motiveert mensen veel meer dan “beter”. Door in te zetten op leuk, krijg je sneller verbeteringen, maar dan op een veel motiverender manier. Dat geeft ook een boost aan het werkgeluk. Door aan collega’s te vragen wat er leuker kan in de organisatie (alle input is welkom behalve de primaire arbeidsvoorwaarden) krijg je veel nuttige en snel implementeerbare input.

  • Enthousiasme

    Werkgel(e)uk brengt enthousiasme en kan zowel op organisatie-, afdelings- als individueel niveau worden opgepakt. Er gaat regelmatig een glimlach mee gepaard. Maar werkgel(e)uk heeft ook veel met termen als “aandacht”, “empathie”, “liefde” en “respect”.

  • Van groot tot klein

    Waar haal jij je werkgel(e)uk uit? En dan heb ik het bewust niet over de primaire arbeidsvoorwaarden. Met name de zaken waar je invloed op kan hebben, kan je wat mee doen. Onafhankelijk van je werk en positie in een organisatie. Aan jou om de eerste stap te zetten. Het maakt je eigen dag leuker.  Werkgel(e)uk brengt een glimlach. Probeer het maar eens uit met je collega’s. Doe een korte brainstorm wat het werkgel(e)uk binnen de organisatie, binnen de afdeling of voor jezelf kan beïnvloeden. En welke acties daarvoor nodig zijn? Begin klein. Niet te veel tegelijk. Lekker aan de slag gaan.

No items found

Presentaties

Over Verleuken, Klanthousiasme, Klantgerichtheid of Werkgel(e)uk

VANAF
€2950*

Prijzen zijn excl BTW

  • Minimaal 45 minuten
  • Enthousiasme- en energiegarantie
  • Inspirerende voorbeelden en prikkelende dialogen

Geschikt voor onderwerpen: interne en externe Klanten, burgers, patiënten en
cliënten.

Ik wil dit!

Workshops

Over Verleuken, Klanthousiasme, Klantgerichtheid of Werkgel(e)uk

VANAF
€3450*

Prijzen zijn excl BTW

  • Minimaal 120 minuten
  • Enthousiasme- en energiegarantie
  • Combinatie van inspiratiesessie en met het team aan de slag gaan

Jullie opbrengst: concrete actiepunten voor de organisatie, collega’s, Klanten én
voor jezelf.

Ik wil dit!

Trajecten

Over Verleuken, Klanthousiasme, Klantgerichtheid of Werkgel(e)uk

VANAF
€5000*

Prijzen zijn excl BTW

  • Inclusief nulmeting
  • Enthousiasme- en energiegarantie
  • Combinatie van inspiratiesessie(s), én het opstarten en begeleiden van een
    Klanthousiasme-team

Jij en je collega’s krijgen inspiratie en begeleiding op weg naar enthousiaste
collega’s en Klanten!

Ik wil dit!

*Alle bedragen zijn exclusief BTW.

Met Feike hebben wij een start gegeven aan het in beeld krijgen van onze ambassadeurs. Waar je deze eerst niet zag, merk je, dat als je erop let je ze al hebt, en méér dan je denkt. Door hier attent op te zijn ben ik er van overtuigd dat we er meer en meer zullen krijgen. Deze ambassadeurs zullen wij gaan koesteren. Samen met Feike en onze partners gaan wij met hele simpele leuke ideeën die Feike ons heeft weten te ontlokken tijdens zijn workshops aan de gang. Ideeën die zo simpel zijn dat je denkt, tja waarom doen we dat eigenlijk niet al lang? In korte tijd heeft Feike dit bij ons, onze partners en collega’s weten te bewerkstelligen zonder gedoe over een uurtje meer of een uurtje minder. Lekker makkelijk, to the point en afspraken nakomen, zo zou ik zijn werkwijze willen benoemen.

Fred Loos, voormalig Sales- & Marketing Manager UNIT4 Software B.V

Het is fun om samen met Feike de open deuren in te trappen waarvan je weet dat ze bestaan maar toch soms van glas blijken te zijn. Een heerlijke verfrissende blik op Klantgerichtheid.

Paul Daalderop, Business Unit Manager Abbott Labs

Het was mij een waar genoegen om je presentatie te mogen bijwonen! Je presentatie was top! Mensen die echt ‘ingekakt’ waren heb je voor jezelf weten te strikken! En ook nog 1 uur lang. Nog aardiger te melden: je had niet 100% aandacht van ons allemaal, maar 200%!!!! En nog leuker wij hadden allemaal jouw aandacht. Je had contact met alle 207 personen in de zaal. Wat kan ik nog meer zeggen en jou niet te kort doen? TOP prestatie en presentatie!

Mirjana Kostadinovic, Directeur Business Care Support

De bijdrage van Feike heeft geholpen een begin te maken met ‘verleuken’. Feike vertelt een inspirerend en geestig verhaal dat aanzet tot actie – en wie wil er nou niet leuker werken?

Leo Vlaskamp, Voormalig Management Development Adviseur Ziekenhuis Rijnstate

Practice what you preach en dat doet Feike. Enthousiast en verbinding zoekend met zijn gehoor wist hij onze medewerkers Klanthousiast te maken. Bedankt!

Frans van Dommele, Manager P&O Advies 's Heerenloo

Jumbo Supermarkten stelt haar Klanten in alles centraal. Wij gaan verder. Wij willen van onze Klanten fans maken. Dat garanderen wij door onze 7 Dagelijkse Zekerheden. De bijdrage van Feike Cats over Klantvriendelijkheid en Klantgerichtheid heeft ons bewustzijn daarin verder geprikkeld en werd alom gewaardeerd.

Marcel Ebbers, voormalig Manager HR Jumbo Supermarkten

Ik laat je nogmaals weten dat ik zeer onder de indruk was van je praktische, Klantgerichte presentatie. Het heeft mij tot nadenken gezet. Ik maak graag een afspraak met je om deze presentatie voor een breder UNIGLOBE publiek te houden. Je hebt er een Ambassadeur bij!

Cees Klinkenberg, Regional President Uniglobe Travel

Ik ben ambassadeur van Feike Cats geworden, omdat hij erin is geslaagd een welbekend en vaak herhaald onderwerp als Klantgerichtheid binnen onze organisatie nieuw leven in te blazen en te verankeren. Uiteraard moet de verandering gewoon door de medewerkers zelf worden gerealiseerd, maar de toegevoegde waarde van Feike is dat naast aanstekelijk enthousiasme veel ervaring en een arsenaal aan praktijkvoorbeelden en instrumenten meebrengt.

Maarten Langezaal, voormalig Facility Manager Ministerie van BZK

Klanthousiasme! Gisteren presenteerde ik de inspiratiesessie bij gemeente Stichtse Vecht met Feike Cats als gastspreker. Een zeer inspirerend en leuk betoog over hoe je door het werk leuker te maken, het werk ook beter maakt. Erg leuk om te doen en te beleven!

Eva de Ruiter, voormalig Programmaleider externe samenwerkingen en Projectleider samenwerking en innovatie Gemeente Stichtse Vecht

Een mooie presentatie meegemaakt van Feike Cats, van “Houden van Klanten”.
Ik maakte de volgende aantekeningen:
• Positieve grondhouding
• Focussen
• Lol
• Houden van klanten
• Impact social media
• VERTROUWEN
• AANDACHT
• KlantHOUsiasme
Feike gaf een aantal mooie voorbeelden van Klantgericht denken. Zijn belangrijkste boodschap “VRAAG HET JE KLANT en bedenk het niet zelf…”

Koos Groenewoud, oprichter AAA

Inspirerende lezing gehad van Feike tijdens ons event van Young Sodexo. Wist de zaal te boeien met een goed verhaal en de juiste dosis humor.

Susan Verheijen, Manager Development Sodexo

Zelfs als je denkt dat je alles al weet over Klantgerichtheid, komt Feike nog even langs met nieuwe, praktische inzichten. Met enorm veel energie en humor presenteerde hij tips & tricks om vandaag al te beginnen om plezier te hebben met Klantgerichtheid. Hij wist de kern van Klantgerichtheid op verschillende manieren te benaderen en daardoor het publiek op een interactieve wijze bij het onderwerp te betrekken. Voor ons heeft hij een zeer belangrijk onderwerp weer onder de aandacht gebracht van iedereen en tot leven gebracht op een zeer vermakelijke en vooral toepasbare wijze.

Frans Veraart, Marketing & Communications Manager EMEA Lloyd's Register Nederland BV

Enorm veel dank voor jouw verhaal vanmiddag. Simpel, effectief, mooie voorbeelden en goed afgestemd op de groep. Mooie energie losgemaakt. Dank, dank, dank!

Karen van der Zanden, directeur IT-Circle

Ik heb Feike Cats 10 jaar geleden leren kennen n.a.v. een avontuur met een autodealer. Dit heeft hij opgenomen in zijn nieuwsbrief. Bij Feike komt de KLANT op de eerste plaats. Feike is een plezierig mens, die weet waar het over gaat. Zijn boeken zijn het lezen meer dan waard. Zijn slogan “Houden van Klanten” zet je aan het (na)denken. Immers houden van is niet alleen het prettig vinden om diensten te verlenen, houden wil ook zeggen “binden en boeien c.q. niet verliezen van de Klant.

Koos Groenewoud, voormalig Facility Manager Delta N.V.

Vandaag wederom genoten van je presentatie Feike Cats! Bedankt voor het wakker schudden! De boodschap kwam weer over, hoop dat velen je tips gaan gebruiken! Uit ervaring, ze werken zeker! Dank! Daar kunnen we weer wat mee!

Dirk-Jan van Blijderveen, Directeur-eigenaar Van Blijderveen BV

Maandag was een prachtige dag met enorm veel energie en veel enthousiasme. Het bruiste ervan en dat is het mooiste wat je je als organisatie kunt wensen. Hartelijk dank voor jouw bijzonder positieve en laagdrempelige rol op deze dag! Ik hoor nu al in de wandelgangen regelmatig uitspraken van jou die worden gehanteerd, zoals de 5eprioriteit. Leuk als dat soort simpele uitspraken blijven hangen en mensen ook aan het denken zet. Dus nogmaals hartelijk dank voor je inbreng en zeker tot ziens!

Ilse van Haarlem, voormalig Bestuursadviseur Accolade

Feike heeft een duidelijk visie op Ambassadeurs en de rol die ze voor je organisatie kunnen spelen. Zijn directe en open kijk en zijn acties maken het gemakkelijk om er mee aan de slag te gaan en resultaten te boeken in de organisatie.

Rob Hannot, voormalig Algemeen Directeur Hannot Finance

Feike houdt van ons want wij zijn Klant. Dat is al een mooie opsteker. Ik ben ambassadeur geworden door de creatieve en vrolijke manier waarop hij Klantgerichtheid in alle eenvoud neerzet. No nonsens, gewoon doen, doorpakken en volhouden!

Ingrid van de Boel, directeur Ministerie van BZK

Bij Skidôme zijn we alledaags bezig met gasten (klanten) en doen we er alles voor om hun verblijf zo aangenaam mogelijk te maken, in de hoop dat zij nog eens terugkomen. Afgelopen week hebben we met het team een training/ lezing gehad van Feike. Wat een eyeopener! Het zit hem in die kleine onverwachte, gedurfde dingen. En je moet niet willen verbeteren, maar juist in het verleuken!!! Het personeel was zo enthousiast, dat zij de volgende dag hier meteen mee aan de slag zijn gegaan. Top!

Sander Reinieren, Teamleider Skidôme

Ik heb Feike leren kennen als een bonk positieve energie en bedoelingen. Hij heeft een ongekend gevoel van wat goed en belangrijk is in de wereld van bedrijven en klanten. Zijn concepten spreken mensen aan en slaan over. Ook wij bij Keytoe meten Klanthousiasme in plaats van klanttevredenheid en we proberen zoveel mogelijk leuker te maken voor onszelf als onze klanten. Feike staat ook voor je klaar als je ’s avonds laat nog vragen aan hem stelt en hij schroomt dan niet om nog een uur met je door te kletsen over gekke ideeën. Fijne vent en mega inspirator.

Lennard Toma, Partner Keytoe
Klanthousiast inspireren en motiveren

Klanthousiast inspireren en motiveren

De huidige cultuur van presteren in ons land zorgt voor een hoge mate van druk. “We moeten” steeds meer. In 2022 hadden meer dan 1,3 miljoen mensen last van burn-out klachten. Dat betekent dat ongeveer 1 op 7 hier zelf mee te maken heeft of krijgt. Wat kunnen we leren van kinderen? Daar ga je in dit boek het nodige over vinden.

Enthousiasme is het simpelste medicijn, zowel preventief als reactief.

Klanthousiasme komt van binnen

Klanthousiasme komt van binnen

De coronacrisis gaf een nieuwe dimensie aan Klantgerichtheid en alles wat daar mee te maken heeft. Collega’s spelen meer dan ooit een doorslaggevende rol in tevredenheid of enthousiasme van de Klant, burger, patiënt of student. Dit vormt de basis van mijn boek dat in het najaar van 2021 verscheen: Klanthousiasme komt van binnen.

365 dagen Klanthousiasme

365 dagen Klanthousiasme

Ook ik heb de wijsheid niet in pacht, maar tips geef ik maar al te graag. Daarom bedacht ik in 2018 een soort jaarboek met daarin elke dag een prikkelende tip om ervoor te zorgen dat collega’s in de organisatie gemotiveerd blijven om Klanten enthousiast te maken.

Verleuken kan iedereen

Verleuken kan iedereen

Met het nieuwe woord Verleuken hielp ik vanaf 2017 organisaties. Met het nieuwe woord Klanthousiasme hielp ik in de volgende jaren organisaties naar enthousiaste collega’s en Klanten. Onderweg kwam ik erachter dat door dingen leuker te maken enorme verbeteringen gerealiseerd kunnen worden. Dat als dingen leuk zijn, mensen veel makkelijker hun gedrag veranderen.

Het inspiratieboek voor Klanthousiasme

Het inspiratieboek voor Klanthousiasme

In 2013 kwam ik tot de ontdekking dat er een verschil is tussen tevreden en enthousiast. Er ontstond een nieuw woord en ik lanceerde mijn tweede boek ‘Het inspiratieboek voor Klanthousiasme’. Enthousiaste collega’s en Klanten, het klinkt zo logisch, maar hoe bereik je dat?

Theorie bestaat niet!

Theorie bestaat niet!

Dit was het eerste boek dat ik in 2004 schreef over Klantgerichtheid. In ‘Theorie bestaat niet!’ heb ik het nog over tevreden Klanten en collega’s, inmiddels weet ik wel beter. Het boek kan je helpen, net dat stapje meer te zetten, waardoor Klanten trouwe en enthousiaste Klanten worden en nieuwe Klanten zich welkom voelen bij jouw organisatie.

Blogs

Ontvang één keer per maand de inspiratiebrief vol met ideeën om te Verleuken en Klanthousiast aan het werk te gaan.

Naam