Van tevreden
naar klanthousiast

De weg naar Klanthousiasme is niet zo lang, zeker niet als je weet welke afslag je moet nemen. Ik navigeer je met plezier op de juiste route naar enthousiaste medewerkers én Klanten door jou en je collega’s te inspireren en motiveren.

Energie

Enthousiasme geeft zoveel meer dan tevredenheid. Zowel bij collega’s als bij Klanten. Het verzuim neemt af, interne kosten worden lager, medewerkers en Klanten worden loyaler en er komt veel energie vrij.

  • Presentatie over klanthousiasme

    Mijn passie is om met mijn verhaal over Klanthousiasme jou en je collega’s te inspireren om de stap van tevreden naar enthousiaste Klanten en medewerkers te maken. We hebben samen plezier en krijgen energie. Na afloop van de inspiratiesessie heeft het grootse deel van de aanwezigen zin om er direct mee aan de slag te gaan.

  • Workshop over klanthousiasme

    Wil jij niet alleen geïnspireerde en gemotiveerde medewerkers, maar ook gelijk concrete actiepunten voor de organisatie en collega’s? Tijdens mijn workshop over Klanthousiasme gaan we één of meerdere dagdelen aan de slag. Jij en je collega’s stappen niet alleen geïnspireerd en enthousiast de deur uit, jullie hebben ook actiepunten om direct aan de slag te kunnen. Het doel: enthousiaste medewerkers en de juiste tools om van Klanten ambassadeurs te maken. Want enthousiaste mensen hebben een verhaal.

  • Het traject naar klanthousiasme

    Klanthousiasme is een ambitie die gepaard gaat met de passie om plezier te hebben en een ander te helpen. Elk traject naar Klanthousiasme begin ik met een Klanthousiasme-scan. Ik verdiep me in de organisatie, de collega’s en andere stakeholders met als resultaat een praktisch rapport met Klanthousiaste aanbevelingen. Dit is het startpunt van een traject waarbij het Klanthousiasme door de aderen van de medewerkers en uiteraard de leidinggevenden gaat stromen. Want hun Klanthousiasme is een onmisbare schakel.

Waar worden Klanten enthousiast van

Video afspelen

Enthousiasme geeft energie

Video afspelen

Presentaties

Over Verleuken, Klanthousiasme, Klantgerichtheid of Werkgel(e)uk

VANAF
€3150*

Prijzen zijn excl BTW

  • Minimaal 45 minuten
  • Enthousiasme- en energiegarantie
  • Inspirerende voorbeelden en prikkelende dialogen

Geschikt voor onderwerpen: interne en externe Klanten, burgers, patiënten en
cliënten.

Ik wil dit!

Workshops

Over Verleuken, Klanthousiasme, Klantgerichtheid of Werkgel(e)uk

VANAF
€3650*

Prijzen zijn excl BTW

  • Minimaal 120 minuten
  • Enthousiasme- en energiegarantie
  • Combinatie van inspiratiesessie en met het team aan de slag gaan

Jullie opbrengst: concrete actiepunten voor de organisatie, collega’s, Klanten én
voor jezelf.

Ik wil dit!

Trajecten

Over Verleuken, Klanthousiasme, Klantgerichtheid of Werkgel(e)uk

VANAF
€5000*

Prijzen zijn excl BTW

  • Inclusief nulmeting
  • Enthousiasme- en energiegarantie
  • Combinatie van inspiratiesessie(s), én het opstarten en begeleiden van een
    Klanthousiasme-team

Jij en je collega’s krijgen inspiratie en begeleiding op weg naar enthousiaste
collega’s en Klanten!

Ik wil dit!

*Alle bedragen zijn exclusief BTW.

Feike is een van de meest inspirerende sprekers die ik ken. Zijn enthousiasme en unieke kijk op klanten zorgen ervoor dat je team weer de juiste focus krijgt en bovenal een stapje extra zet om de verwachtingen van jouw klanten te overtreffen. Een absolute aanrader voor een vernieuwde positieve flow binnen jouw organisatie!

Marnix Keizerwaard, Enthousiasteling – TeamLeader Sales B2B, Stadium Feyenoord

Feike heeft een presentatie verzorgd voor medewerkers van de directie Bedrijfsvoering van de dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten van de Gemeente Den Haag. De uitkomsten van het onlangs gehouden Klanttevredenheidsonderzoek waren duidelijk en er was al een mooi plan opgesteld om de dienstverlening verder te verbeteren. Maar hoe breng je op de medewerkers van een directie bedrijfsvoering (die dus eigenlijk een soort monopolypositie hebben met alleen interne Klanten) het belang van die Klanttevredenheid over? Dan bel je Feike! Met een flinke dosis humor en herkenbare, praktische voorbeelden wist hij iedereen te enthousiasmeren en dat creëerde de juiste basis voor uitvoering van ons verbeterplan. Feike, bedankt! Je hebt in mij ook een ambassadeur gevonden; ik ga je zeker aanbevelen bij mijn volgende opdrachtgevers!

Hilde Maasland, Freelance projectsecretaris Gemeente Den Haag, SZW, directie Bedrijfsvoering Maasland Office Support

Ik heb Feike Cats leren kennen als een enthousiaste gangmaker. Zaken die bijna vanzelfsprekend lijken, worden door hem scherp geanalyseerd, zodat de verbetermogelijkheden in het oog springen. De direct betrokkenen worden meegenomen in dit proces en komen spontaan tot actie. Uniek is de passie van Feike om de bereikte ‘mental shift’ ook vast te houden en duurzaam in de organisatie te verankeren.

Cees van Halem, Hoogleraar Erasmus Universiteit, directeur Erasmus School of Accounting & Assurance

De workshop “De Klant als Ambassadeur” was verhelderend. Zeker omdat je zelf soms geneigd bent dingen te doen die je zelf als irritant zou aangeven. Ik ben na de workshop met een super positief gevoel weggegaan, en heb er zin in om er tegenaan te gaan. Je positieve instelling werkt aanstekelijk. Heel erg bedankt!

Nienke Fundter, voormalig Account Assistant GB 10 Communications

Feike heeft ons enthousiast meegenomen in zijn visie op Klantbeleving en Klantbenadering. Het was een inspirerend verhaal waar we nog lang over zullen napraten… Feike, bedankt!

Rene Grootveld, Manager Beheer & Facilitair UWV Facilitair Bedrijf

Was weer een bijzondere middag. Leuk om te zien hoe jij steeds weer mensen kunt motiveren en enthousiasmeren met Klanthousiasme! CHAPEAU… .

Dianco de Vries, Director/Managing Partner Flevum Forum Network & Flevum Executive

Ik wil je ontzettend bedanken voor alles wat je voor de Jozefmavo gedaan hebt. Door jouw kritische blik en opmerkingen zijn we met andere ogen naar ons zelf gaan kijken en zijn we ons bewust geworden van onze zwakke en sterke punten. Ik wens je nog een fijne Klantgerichte toekomst!

Jurriaan Govaert, PR-commissie St. Jozefmavo

Feike heeft zich als extern adviseur razend snel ingelezen en ingeleefd in datgene wat wij en onze Klanten nodig hadden om te groeien naar een Klant- en waarden gedreven organisatie. Aan de hand van creatieve workshops, Klantenpanels en met zijn unieke deskundigheid heeft hij onze organisatie en (potentiele) Klanten blijvend dichter bij elkaar gebracht!

Feiko van Deuren, Voormalig Regiomanager West Nederland "Klant & Wonen" - Woonzorg

Je doet het veel beter dan dat clubje van je…….. De collega’s zijn zeer enthousiast! Dank daarvoor! Teksten als: “De beste jaarsessie die ik ooit heb meegemaakt!” Complimenten!

Peter Glissenaar, voormalig Directeur Datamex

Feike is een bevlogen coach. Op een lastige profielavond met ouders en leerkrachten van onze school wist hij iedereen mee te krijgen in een flow. Met de hele groep zijn we aan de slag gegaan om het profiel van onze school samen te stellen. Alle deelnemers waren – en zijn – zeer enthousiast over die avond. Feike weet als geen ander mensen uit te dagen om mee te doen, en negatieve uitspraken met een lach in de hoek te parkeren. Feike heeft een groot talent om iemand te laten geloven in zich zelf en hem of haar uit te dagen het hoogst haalbare te bereiken. De beste coach die ik ooit heb meegemaakt!

Sophieke Thurmer, schrijver, uitgever en corrector Sophieke Thurmer Tekst en Redactie

Feike heeft een duidelijk visie op Ambassadeurs en de rol die ze voor je organisatie kunnen spelen. Zijn directe en open kijk en zijn acties maken het gemakkelijk om er mee aan de slag te gaan en resultaten te boeken in de organisatie.

Rob Hannot, voormalig Algemeen Directeur Hannot Finance

Ook het operationeel management van de Rijksbeveiligingsorganisatie (Min BZK, UBR|RBO) weet nu wat omdenken en verleuken is. Dankzij een inspirerend en leuk betoog van Feike Cats tijdens de landelijke operationeel managersdag van de RBO is de eerste bewustwording ontstaan om te gaan werken aan enthousiaste afnemers en enthousiaste Medewerkers.

Ab Roskam, Regiomanager Rijksbeveiligings Organisatie / Ministerie van Binnenlandse Zaken

Klantgerichtheid is meer dan 1 medewerker en 1 Klant. Alles binnen een organisatie dient hierop afgestemd te zijn. Met los zand bereik je niets. Niet 1 afdeling/persoon is verantwoordelijk, maar de hele organisatie. Wat dat betreft is het boek “Theorie bestaat niet!” een eyeopener. Aangevuld met de nodige praktische tips tijdens bezoeken en workshops van Feike. Hij gaf duidelijk aan hoe hij zich als “Klant” bij ons behandeld voelde. VERHELDEREND, hoe pijnlijk soms ook.

Bert van Rossum, Voormalig Algemeen Directeur Woningbouwvereniging Vecht & Omstreken

Vorig week je inspirerende dag over Klantvriendelijkheid (oh nee, klantgerichtheid 😉 gevolgd. Ik vond de dag erg leuk en leerzaam. Je enthousiasme werkt aanstekelijk, top! Je hebt er in mij in ieder geval een ambassadeur bij.

Eric Boogert, Adviseur Informatievoorziening 4FM

De snelheid waarmee Feike de link weet te leggen tussen C&A, zijn kinderen en onze dagelijkse werkzaamheden is verbazend. En bovenal dat je een spiegel wordt voorgehouden dat zelf bepaalt hoe leuk je het maakt. Het motto ‘Wacht niet op een mooie dag, maak er zelf één’ is Feike op het lijf geschreven. En dit proberen wij nu elke dag zelf ook toe te passen (wat minder eenvoudig blijkt dan dat Feike je doet vermoeden)!

Ruud van der Marel, Directeur Snelle Vliet Touringcars

Een dag na de workshop zit ik nog vol energie en blijdschap. Heb mezelf vannacht verplicht de Feike style te gaan toepassen in mijn eigen style. Vind wat je doet heel leuk en nuttig. Bizar wat het teweeg kan brengen bij bedrijven, organisaties en personen. Heb ik heel veel bewondering voor! De stof in de workshop was goed, nuttig en goed toe te passen. Van advocaat tot een student: iedereen heeft er wat aan. Bedankt!

Arne Meerman, eigenaar Eco Giving

Feike heeft voor ons, Achmea Zorg, in een ochtend een sessie en een workshop over Klanttevredenheid verzorgd. Hij heeft de term Klanthousiasme geïntroduceerd en ons meegenomen in de wereld van het verrassen van de Klant. Zijn voorbereiding is zeer gedegen, deze bestond uit meerdere gesprekken en een uitnodiging voor een bezoek aan een sessie bij een andere Klant. Feike is een gedreven en enthousiast spreker. Waarbij hij heel goed contact hield met de organisatie om te verifiëren of alles nog voldeed aan de behoefte. Wat hij verkondigt, heeft Feike ook toegepast in deze ochtend. Naast zijn bevlogenheid is hij ook heel ad-rem en kon daardoor een ontspannen sfeer creëren bij het luisterende publiek. Verder viel op dat hij zeer flexibel is in wat te bieden heeft en ons heel goed heeft laten nadenken over onze Klantgerichtheid en het verrassen van de Klant. Kortom, een aanbeveling voor degene die meer wil weten en leren over het enthousiasmeren van Klanten.

Kees Brink, voormalig team manager Achmea

Feike en ik kennen elkaar nog van Content. Daar hebben we ook de betekenis van ‘Klantgerichtheid’ geleerd, wat duidelijk anders is dan ‘Klantvriendelijkheid’. Toen ik in mijn huidige functie een consultant/ spreker/trainer nodig had op dit onderwerp, was er voor mij geen twijfel mogelijk over wie ik moest bellen. Dit is wat Feike ‘ambassadeurs’ noemt en ik ben het bewijs dat het zo werkt! Feike is scherp van geest en begrip en heeft een groot inlevingsvermogen waardoor hij jouw vraagstukken snel doorheeft. Hij heeft het vermogen om met humor en zonder iemand voor het hoofd te stoten de knelpunten op het gebied van Klantgerichtheid in je organisatie haarscherp bloot te leggen. Daarbij helpt hij de medewerkers zelf na te denken over oplossingen en verbeteringen en laat hij ze ‘persoonlijk commitment’ af geven. Feike maakt Klantgerichtheid, en het verschil met ‘Klantvriendelijkheid’ zo vanzelfsprekend en duidelijk dat je niet begrijpt waarom je het niet al lang zo doet!

Anna Pehar, voormalig Business Director Executive Education Rotterdam School of Management

Met dank aan Feike Cats ben ik Product Specialist geworden, wat dus heel iets anders blijkt te zijn dan Account Manager. Hele leuke en leerzame presentatie van Feike Cats over Verleuken en Klanthousiasme mogen bijwonen op de CSU relatiedag.

Thijs Vergouwen, Product Specialist Jong Food

Ik heb het genoegen gehad om dit jaar een workshop van Feike bij te wonen: “houden van Klanten”. Wat heb ik genoten. Feike heeft het vermogen om op zeer motiverende en enthousiaste wijze de spiegel voor te houden. Het is allemaal zo simpel, maar helaas verliest de mens door resultaatgerichtheid het ultieme doel uit het oog: “Wat kan ik voor U doen?” Feike, bedankt en ik ga ermee aan de slag.

Stephany Klaassen, voormalig Vestigingsmanager Arnhem en Nijmegen Secretary Plus
Klanthousiast inspireren en motiveren

Klanthousiast inspireren en motiveren

De huidige cultuur van presteren in ons land zorgt voor een hoge mate van druk. “We moeten” steeds meer. In 2022 hadden meer dan 1,3 miljoen mensen last van burn-out klachten. Dat betekent dat ongeveer 1 op 7 hier zelf mee te maken heeft of krijgt. Wat kunnen we leren van kinderen? Daar ga je in dit boek het nodige over vinden.

Enthousiasme is het simpelste medicijn, zowel preventief als reactief.

Klanthousiasme komt van binnen

Klanthousiasme komt van binnen

De coronacrisis gaf een nieuwe dimensie aan Klantgerichtheid en alles wat daar mee te maken heeft. Collega’s spelen meer dan ooit een doorslaggevende rol in tevredenheid of enthousiasme van de Klant, burger, patiënt of student. Dit vormt de basis van mijn boek dat in het najaar van 2021 verscheen: Klanthousiasme komt van binnen.

365 dagen Klanthousiasme

365 dagen Klanthousiasme

Ook ik heb de wijsheid niet in pacht, maar tips geef ik maar al te graag. Daarom bedacht ik in 2018 een soort jaarboek met daarin elke dag een prikkelende tip om ervoor te zorgen dat collega’s in de organisatie gemotiveerd blijven om Klanten enthousiast te maken.

Verleuken kan iedereen

Verleuken kan iedereen

Met het nieuwe woord Verleuken hielp ik vanaf 2017 organisaties. Met het nieuwe woord Klanthousiasme hielp ik in de volgende jaren organisaties naar enthousiaste collega’s en Klanten. Onderweg kwam ik erachter dat door dingen leuker te maken enorme verbeteringen gerealiseerd kunnen worden. Dat als dingen leuk zijn, mensen veel makkelijker hun gedrag veranderen.

Het inspiratieboek voor Klanthousiasme

Het inspiratieboek voor Klanthousiasme

In 2013 kwam ik tot de ontdekking dat er een verschil is tussen tevreden en enthousiast. Er ontstond een nieuw woord en ik lanceerde mijn tweede boek ‘Het inspiratieboek voor Klanthousiasme’. Enthousiaste collega’s en Klanten, het klinkt zo logisch, maar hoe bereik je dat?

Theorie bestaat niet!

Theorie bestaat niet!

Dit was het eerste boek dat ik in 2004 schreef over Klantgerichtheid. In ‘Theorie bestaat niet!’ heb ik het nog over tevreden Klanten en collega’s, inmiddels weet ik wel beter. Het boek kan je helpen, net dat stapje meer te zetten, waardoor Klanten trouwe en enthousiaste Klanten worden en nieuwe Klanten zich welkom voelen bij jouw organisatie.

Blogs

Ontvang één keer per maand de inspiratiebrief vol met ideeën om te Verleuken en Klanthousiast aan het werk te gaan.

Naam