Inspirerende
presentaties

“Feike, wat doe jij nou precies?” Een vraag die ik vaak mag beantwoorden. Ik ben Klanthousiasme- en Verleukexpert. Ik word veel gevraagd voor het verzorgen van presentaties, workshops en inspiratiesessies. Ik ondersteun ook organisaties, profit en non-profit, die werk willen maken van het enthousiasmeren van Klanten en medewerkers. Ik maak daarbij gebruik van Verleuken (de moderne vorm van verbeteren) van de Klantgerichtheid (dat noem ik Klanthousiasme) om meer uit (bestaande) Klanten én medewerkers te halen.

Verleuken

Verleuken heeft niet alleen te maken heeft met plezier, maar juist ook met empathie en aandacht. Het is een perfecte manier om medewerkers en Klanten enthousiast te krijgen én houden.

Leuk

Iedereen voelt zich aangetrokken tot het thema “leuk” en voelt het als een uitdaging in plaats van een bedreiging. In veel organisaties gaat het over verbeteren. Vrijwel nooit over verleuken. En dat is gek. Managers praten veel over verbeterprogramma’s en roepen ook als het goed gaat: “Het kan natuurlijk altijd beter…” Dat is niet erg motiverend. Er zullen weinig medewerkers denken: “nou, dan ga ik gelijk extra mijn best doen”. En toch hanteren organisaties deze aanpak al sinds jaar en dag. Dat kan anders. Dat kan leuker!

Stelling

Ik vraag je stil te staan bij de volgende stelling:

Leuker leidt altijd tot beter.
Beter leidt bijna nooit tot leuker!

Ik ben heel benieuwd wat je hiervan vindt. Als je hier meer over wilt weten dan adviseer ik je mijn 3e boek Verleuken kan iedereen te lezen.

Succesvol

Om succesvol zaken te doen gaat het vooral om het verkrijgen en behouden van Klanten. Degene die dit op de meest simpele, effectieve en creatieve wijze aanpakt, heeft de grootste kans op succes, winst en continuïteit. Die creativiteit moet naar mijn mening worden gezocht in de praktische toepasbaarheid én het leuke ervan. En leuk zoals gezegd zeker niet altijd in de betekenis van lollig te zijn. Het kan ook gaan over aandacht of dankbaarheid. In elke branche biedt Verleuken grote kansen.

Tevreden of enthousiast?

Bijna iedereen in Nederland heeft het over tevredenheid en tevredenheidsonderzoeken. Maar wat gebeurt er als je enthousiast bent over je werk of over een organisatie? Een vraag die ik graag aan mijn publiek voorleg. “Je gaat er over praten”, is bijna altijd het eerste antwoord. Je wilt namelijk graag delen als je ergens enthousiast over bent.

Eigen uitstraling en gedrag

Wat doet enthousiasme met jou? Denk eens na waar je enthousiast over bent. En welk gevoel roept dat op? Je wordt er vrolijk van, het geeft je energie en dat voelen anderen.

Een overzicht van de inspiratiesessies

  • De enthousiaste medewerker
  • Verleuken kan iedereen
  • 365 dagen Klanthousiasme
  • Klanthousiasme komt van binnen (blije medewerkers zijn blije Klanten)
  • Leuker leidt altijd tot beter, beter bijna nooit tot leuker!
  • De lol van Klanthousiasme
  • Meer opbrengst met Verleuken
  • Liever een compliment dan een klacht!
  • De enthousiaste Klant als Ambassadeur
  • Van tevreden naar Klanthousiast
  • Enthousiaste medewerkers en Klanten als verkopers!
  • Social media en Klanthousiasme
  • Minder kosten door Verleuken

Uitgangspunt

Mijn uitgangspunt is dat de Klant/ Student/ Medewerker/ Patiënt/ Burger zó enthousiast moet zijn dat hij of zij het leuk vindt om anderen naar de organisatie te verwijzen. Waarom? Omdat hij/zij Klanthousiast over het product en/of de ervaring is. Dat ze het leuk vinden om als Ambassadeur op te treden.

Wil je daarover geïnspireerd worden? Ik help je graag!

Ja, ik wil geïnspireerd worden!

Hebben jullie personeelstekort?

Video afspelen

Hebben jullie al een Kinderraad?

Video afspelen

Verleuken leidt tot minder drukte!

Video afspelen

De collegaingang!

Video afspelen

Het Verleuken van werkgeluk!

Video afspelen

Enthousiasme door minder te beloven!

Video afspelen
Klanthousiasme komt van binnen

Klanthousiasme komt van binnen

De coronacrisis gaf een nieuwe dimensie aan Klantgerichtheid en alles wat daar mee te maken heeft. Collega’s spelen meer dan ooit een doorslaggevende rol in tevredenheid of enthousiasme van de Klant, burger, patiënt of student. Dit vormt de basis van mijn boek dat in het najaar van 2021 verscheen: Klanthousiasme komt van binnen.

365 dagen Klanthousiasme

365 dagen Klanthousiasme

Ook ik heb de wijsheid niet in pacht, maar tips geef ik maar al te graag. Daarom bedacht ik in 2018 een soort jaarboek met daarin elke dag een prikkelende tip om ervoor te zorgen dat collega’s in de organisatie gemotiveerd blijven om Klanten enthousiast te maken.

Verleuken kan iedereen

Verleuken kan iedereen

Met het nieuwe woord Verleuken hielp ik vanaf 2017 organisaties. Met het nieuwe woord Klanthousiasme hielp ik in de volgende jaren organisaties naar enthousiaste collega’s en Klanten. Onderweg kwam ik erachter dat door dingen leuker te maken enorme verbeteringen gerealiseerd kunnen worden. Dat als dingen leuk zijn, mensen veel makkelijker hun gedrag veranderen.

Het inspiratieboek voor Klanthousiasme

Het inspiratieboek voor Klanthousiasme

In 2013 kwam ik tot de ontdekking dat er een verschil is tussen tevreden en enthousiast. Er ontstond een nieuw woord en ik lanceerde mijn tweede boek ‘Het inspiratieboek voor Klanthousiasme’. Enthousiaste collega’s en Klanten, het klinkt zo logisch, maar hoe bereik je dat?

Theorie bestaat niet!

Theorie bestaat niet!

Dit was het eerste boek dat ik in 2004 schreef over Klantgerichtheid. In ‘Theorie bestaat niet!’ heb ik het nog over tevreden Klanten en collega’s, inmiddels weet ik wel beter. Het boek kan je helpen, net dat stapje meer te zetten, waardoor Klanten trouwe en enthousiaste Klanten worden en nieuwe Klanten zich welkom voelen bij jouw organisatie.

De Boeken van Feike