Wie is
Feike?

Eerlijk gezegd praat ik niet graag over mezelf, maar ik zal toch proberen een beeld van mezelf te schetsen. Ik ben Klanthousiasme- en Verleuker-expert, auteur van 5 boeken over Klantgerichtheid en sinds 1995 ondernemer met het bedrijf Houden van Klanten.

Wat doe ik
zoal?

Ik word veel gevraagd voor het verzorgen van presentaties, workshops en inspiratiesessies. Ook ondersteun ik organisaties, profit en non-profit, die werk willen maken van het enthousiasmeren van Klanten en collega’s. Daarbij maak ik gebruik van het Verleuken (de moderne vorm van verbeteren) van de Klantgerichtheid (ik noem dat Klanthousiasme) om meer uit (bestaande) Klanten én medewerkers te halen.

Klanthousiasme

In 2013 bedacht ik Klanthousiasme. Een woord dat door de rest van mijn loopbaan een rode draad zou gaan vormen. Maar het is niet alleen een woord, je kunt het gerust een doel noemen. Mijn missie is organisaties te helpen collega’s, Klanten, burgers, patiënten of studenten niet alleen tevreden, maar liever nog enthousiast te maken.

Verleuken

Verleuken bedacht ik ook zelf. Enthousiaste collega’s en Klanten zijn mijn doel, verleuken het middel. Verleuken heeft volgens mij niet alleen te maken met plezier, maar juist ook met empathie en aandacht. Het is een perfecte manier om medewerkers en Klanten enthousiast te krijgen én houden. Want waarom zijn we altijd zo gefocust op dingen beter doen? Beter leidt vrijwel nooit tot leuker. Leuker bijna altijd tot beter!

Bekijk de volledige video

Mijn doel

Mijn ambitie is dat Klanten, studenten, medewerkers, patiënten of burgers zó enthousiast zijn, dat ze het leuk vinden om anderen naar de organisatie te verwijzen. Waarom? Omdat ze Klanthousiast over het product en/of de ervaring zijn. Dat ze het vanzelfsprekend vinden om als ambassadeur op te treden. Dat ze zich er prettig voelen (collega’s) en dat ze het fijn vinden om Klant te zijn bij je organisatie. Ik geloof heilig dat Klanthousiasme altijd leidt tot meer werkplezier en een beter (bedrijfs)resultaat. Met enthousiaste medewerkers als de basis, want zij stralen dit ook weer uit naar de Klanten.

Met je neus in de boeken

In een periode van 16 jaar schreef ik 5 praktijkboeken. Mijn boeken zijn bedoeld om je inzicht te geven en handvatten te bieden die je kunt gebruiken in de uitdagende, maar o zo leuke weg naar Klanthousiasme.

Klanthousiasme komt van binnen

Klanthousiasme komt van binnen

De coronacrisis gaf een nieuwe dimensie aan Klantgerichtheid en alles wat daar mee te maken heeft. Collega’s spelen meer dan ooit een doorslaggevende rol in tevredenheid of enthousiasme van de Klant, burger, patiënt of student. Dit vormt de basis van mijn boek dat in het najaar van 2021 verscheen: Klanthousiasme komt van binnen’

365 dagen Klanthousiasme

365 dagen Klanthousiasme

Ook ik heb de wijsheid niet in pacht, maar tips geef ik maar al te graag. Daarom bedacht ik in 2018 een soort jaarboek met daarin elke dag een prikkelende tip om ervoor te zorgen dat collega’s in de organisatie gemotiveerd blijven om Klanten enthousiast te maken.

Verleuken kan iedereen

Verleuken kan iedereen

Met het nieuwe woord Verleuken hielp ik vanaf 2017 organisaties. Met het nieuwe woord Klanthousiasme hielp ik in de volgende jaren organisaties naar enthousiaste collega’s en Klanten. Onderweg kwam ik erachter dat door dingen leuker te maken enorme verbeteringen gerealiseerd kunnen worden. Dat als dingen leuk zijn, mensen veel makkelijker hun gedrag veranderen.

Het inspiratieboek voor Klanthousiasme

Het inspiratieboek voor Klanthousiasme

In 2013 kwam ik tot de ontdekking dat er een verschil is tussen tevreden en enthousiast. Er ontstond een nieuw woord en ik lanceerde mijn tweede boek ‘Het inspiratieboek voor Klanthousiasme’. Enthousiaste collega’s en Klanten, het klinkt zo logisch, maar hoe bereik je dat?

Theorie bestaat niet!

Theorie bestaat niet!

Dit was het eerste boek dat ik in 2004 schreef over Klantgerichtheid. In ‘Theorie bestaat niet!’ heb ik het nog over tevreden Klanten en collega’s, inmiddels weet ik wel beter. Het boek kan je helpen, net dat stapje meer te zetten, waardoor Klanten trouwe en enthousiaste Klanten worden en nieuwe Klanten zich welkom voelen bij jouw organisatie.

Blogs