Klantgerichtheid
in de praktijk

Bijna elke organisatie die Klanten, burgers, patiënten, cliënten of studenten heeft, vindt Klantgerichtheid belangrijk. Klantgerichte bedrijven geven een hoge prioriteit aan tevreden of liever nog enthousiaste Klanten. De Klant staat centraal en “service” staat hoog in het vaandel. Het doel: Klanten binnenhalen en behouden. Maar hoe doe je dat op de meest simpele, effectieve en creatieve wijze?

Vriendelijk

Klantvriendelijkheid en Klantgerichtheid worden vaak door elkaar gebruikt. Ten onrechte, want het zijn totaal verschillende zaken. Bij Klantgerichtheid draait het maar om één vraag: waar kan ik je mee helpen? Dat kan overigens op een vriendelijke manier. Lees hier meer over Wat is Klantgerichtheid.

  • Presentatie over klant-gerichtheid

    Tevreden Klanten (en collega’s!) krijg je door te voldoen aan de verwachtingen, enthousiaste Klanten krijg je door de verwachtingen te overtreffen. Wanneer je nét dat stapje extra zet, maak je fans van je Klanten en collega’s. En die zijn het meest waardevol, want fans zijn trouw en vertellen anderen over je. Als spreker Klantgerichtheid vertel ik in mijn presentatie over Klantgerichtheid graag meer over hoe je dat extra stapje zet en geef ik direct toepasbare tips en trucs voor iedereen binnen de organisatie.

  • Workshop over klant- gerichtheid

    Jij en je collega’s spelen een sleutelrol in het proces naar enthousiaste Klanten. Enthousiaste medewerkers zetten een stapje extra voor elkaar én voor de Klant. In de workshop Klantgerichtheid ga ik één of meerdere dagdelen aan de slag. Ik zorg ervoor dat jullie bewust worden van de kansen die Klantgerichtheid biedt en dat jullie gemotiveerd de ruimte uit lopen, gewapend met de praktische tools om van jullie Klanten fans te maken.

  • Het traject naar klant-gerichtheid

    Vol met passie, humor en plezier begeleid ik jou en je collega’s in het traject naar Klanthousiasme. Samen zetten we dat stapje extra om van jullie Klanten en collega’s ambassadeurs te maken. We trappen het traject af met een Klantgerichtheid-scan. Ik dompel me helemaal onder in de organisatie, de collega’s en andere stakeholders. Uit de scan volgt een praktisch verslag met aanbevelingen waar jullie direct mee aan de slag kunnen. Vervolgens gaan we aan de slag. Jullie bepalen óf en wáár ik kan helpen. We werken volgens het pilotprincipe. Niet te veel punten tegelijk, zodat actiepunten snel ingevoerd en resultaten snel zichtbaar worden!

Beloof wat minder!

Video afspelen

Presentaties

Over Verleuken, Klanthousiasme, Klantgerichtheid of Werkgel(e)uk

VANAF
€3250*

Prijzen zijn excl BTW

  • Minimaal 45 minuten
  • Enthousiasme- en energiegarantie
  • Inspirerende voorbeelden en prikkelende dialogen

Geschikt voor onderwerpen: interne en externe Klanten, burgers, patiënten en
cliënten.

Ik wil dit!

Workshops

Over Verleuken, Klanthousiasme, Klantgerichtheid of Werkgel(e)uk

VANAF
€3650*

Prijzen zijn excl BTW

  • Minimaal 120 minuten
  • Enthousiasme- en energiegarantie
  • Combinatie van inspiratiesessie en met het team aan de slag gaan

Jullie opbrengst: concrete actiepunten voor de organisatie, collega’s, Klanten én
voor jezelf.

Ik wil dit!

Trajecten

Over Verleuken, Klanthousiasme, Klantgerichtheid of Werkgel(e)uk

VANAF
€5000*

Prijzen zijn excl BTW

  • Inclusief nulmeting
  • Enthousiasme- en energiegarantie
  • Combinatie van inspiratiesessie(s), én het opstarten en begeleiden van een
    Klanthousiasme-team

Jij en je collega’s krijgen inspiratie en begeleiding op weg naar enthousiaste
collega’s en Klanten!

Ik wil dit!

*Alle bedragen zijn exclusief BTW.

Eindelijk weer een trainer/coach die zich kwetsbaar durft op te stellen en ongezouten de waarheid kan zeggen! Maar ja, daar moet je ook voor in Rotterdam zijn geboren!

Steef Gaspers, Directeur, Eigenaar Fris & Rein

Bewonderens(w)aardig! Het enthousiasme en de energie die Feike op het publiek over weet te brengen tijdens presentaties. Feike weet onderwerpen en voorbeelden -die voor iedereen herkenbaar zijn- op humoristische en doordachte wijze om te zetten in een boodschap die aanzet tot handelen en inspireert…

Elwin Herrebout, Business Development Manager Logis.P | Selfservice & Hospitality

Met heel veel plezier heb ik de 1e dag gevolgd Uitbreiding Klantenkring. Vooral de invulling van Feike helpt je bewust te maken welke kracht complimenten hebben.

Marco Engbers, Sales Manager Asito

Hartelijk dank voor je workshop. Ik heb enorm genoten van jou nuchtere wijze waarop je het seminar vormgeeft… Chapeau! Je vroeg tijdens de workshop hoe ik mijn virtuele 5k zou besteden? Ik zou mijn gewaardeerde Klanten naar een seminar van jou toe sturen. Hierbij de hoop dat deze relaties ook een eye-opener krijgen en Klantgerichtheid extra gaan waarderen.

Bas Broers, Sales Manager Solvisoft

Feike heeft mijn behoefte perfect ingevuld. Met veel humor en duidelijke tips wist hij de zaal heel gemakkelijk te enthousiasmeren en op zijn hand te krijgen. Waardoor iedereen scherp was en veel heeft opgestoken. Na de presentatie heb ik veel positieve reacties gehad van medewerkers die er echt wat mee kunnen en willen gaan doen. Beter compliment kun je niet krijgen. Feike bedankt voor de inspirerende les.

Arjen Nuyen Sigma Coatings

Dank voor je inspirerende avond. Ik heb ervan geleerd en genoten. Secretary Plus is blij met je en dat begrijp ik helemaal! Nogmaals dank.

Christel van der Borden, Event Manager Bausch & Lomb

Feike inspireert, zet je aan het denken, en maakt je bewust van de kracht van goede relaties. Feike kan op een goede manier een verandering in beweging zetten. De samenwerking in dit proces is zeer positief.

Nico Houwaard, voormalig vestiging directeur TopTech

Heerlijk inspirerend betoog over dienstverlening, gehouden ter opluistering van een 40-jarig jubileum van een collega. Grote groep enthousiaste luisteraars, veel reacties na afloop en een goede voedingsbodem gelegd voor verdere gesprekken. Feike: zeer bedankt!

Peter Hordijk, voormalig Manager Gemeente Rhenen

Een sprankelend uurtje Klantinzicht. In hoog tempo, met veel humor en interactie heeft Feike ons inzicht in Klantgericht werken vergroot.

Herman Groenwold, Senior Projectleider Provincie Fryslân

Ik heb Feike Cats 10 jaar geleden leren kennen n.a.v. een avontuur met een autodealer. Dit heeft hij opgenomen in zijn nieuwsbrief. Bij Feike komt de KLANT op de eerste plaats. Feike is een plezierig mens, die weet waar het over gaat. Zijn boeken zijn het lezen meer dan waard. Zijn slogan “Houden van Klanten” zet je aan het (na)denken. Immers houden van is niet alleen het prettig vinden om diensten te verlenen, houden wil ook zeggen “binden en boeien c.q. niet verliezen van de Klant.

Koos Groenewoud, voormalig Facility Manager Delta N.V.

Vorig week je inspirerende dag over Klantvriendelijkheid (oh nee, klantgerichtheid 😉 gevolgd. Ik vond de dag erg leuk en leerzaam. Je enthousiasme werkt aanstekelijk, top! Je hebt er in mij in ieder geval een ambassadeur bij.

Eric Boogert, Adviseur Informatievoorziening 4FM

Klanthousiast. Hoe bedenk je het? Ik zeg: opnemen in de dikke van Dale, want dat wil toch iedereen? Daar geef je energie; Klanthousiasme. En zeker hoe Feike de zaal meekrijgt in zijn enthousiasme.

Karin Klik, Hoofd Klantenadministratie Waterbedrijf Groningen

Feike, gisteren heb ik genoten van jouw enthousiasme over het ambassadeurschap. Bedankt!

Ronald Widdershoven, Owner - General Manager Uniglobe Special Travel

Met Feike Cats hebben we een Klantgerichtheidprogramma gemaakt voor 120 leidinggevenden van Joulz, onderdeel van Eneco. De opdracht luidde: zet Klantgerichtheid bij Joulz op de kaart. Het resultaat: een gevarieerd programma bestaande uit een inspirerende opening en vervolgens een concrete workshop aangevuld met entertainment. Kortom een geslaagd programma. Klantgerichtheid: dat moet je gewoon doen!

Gertjan Sybrandi, voormalig Klantmanager Facilitair Bedrijf

Feike heeft bij mij een deur open gezet naar een “heel vanzelfsprekend iets”, dacht ik. “Tevreden klanten, daar doen we het voor.” NEE! Het doel moet zijn dat Klanten enthousiast zijn over jou als leverancier! Net zoals ik ben over Feike!

Karel de Hooge, Verkoop Binnendienst UNIT4

Voor de tweede maal deelgenomen aan de workshop: De Klant als Ambassadeur. In een dynamische middag zijn de vele aspecten rondom Klantgerichtheid op een heldere, eenvoudige en bevlogen manier voorbij gekomen. Met name het kunnen sparren over Klantgerichtheid met een groep mensen vanuit verschillende disciplines heb ik als zeer positief en inspirerend ervaren. Blijft bijzonder om in te zien dat Klantgerichtheid soms zo eenvoudig kan zijn!

Gilbert de Veth, voormalig Commercieel Manager Automobielbedrijf Kalfsbeek

Hierbij mijn reactie naar aanleiding van het bijwonen van de workshop: “De Klant als Ambassadeur”. Als trainer, fan en uitdrager van de 7 dagelijkse zekerheden, de formule uitgangspunten van Jumbo Supermarkten, heb ik deze workshop als zeer inspirerend, motiverend en herkenbaar ervaren. Praktijkvoorbeelden gebracht met humor, gewoon vertellen zoals “het” is. Door deze workshop wordt nogmaals duidelijk dat Klantgerichtheid het verschil maakt en dat het vaak in heel kleine dingen zit. Hierdoor maak je van Klanten Fans.

Joris Schoonus, trainer 7 zekerheden Jumbo Supermarkten

Feike Cats ken ik al jaren en hij blijft me inspireren. Wat me zo aanspreekt in zijn aanpak is ‘houd het simpel’ en ‘denk vanuit de Klant’. Uiteindelijk is het enige wat telt wat onze Klanten van ons vinden, dat ze bij ons terug blijven komen en nog belangrijker – dat ze hun enthousiasme delen met anderen – m.a.w. dat ze een ras echte Ambassadeur voor ons worden en BLIJVEN! Je hebt me geïnspireerd om hier concreet mee aan de gang te gaan. Super bedankt!

Ton Dobbe, former Vice-President Product Marketing Unit 4

Klantgerichtheid is een mooi woord. Het wordt pas echt levendig na een workshop met Feike Cats! Klantgerichtheid is iets dat iedere medewerker in een organisatie moet bezighouden, elke dag opnieuw! De workshops met Feike Cats zijn bij ons slechts een startpunt om Klantgerichtheid bij iedereen bewust te krijgen. Op zijn geheel eigen wijze, concreet, soms confronterend en to the point weet hij de vinger op zere plaatsen te leggen en iedereen een spiegel voor te houden. Tezamen met zijn humor en enthousiasme is het een echte aanrader om Feike Cats in te zetten om uw organisatie echt Klantgericht te maken!

Erik Pongers, Voormalig Directeur Eijsink Afrekensystemen B.V.

Heerlijk enthousiast hoe Feike mij en mijn collega’s mee heeft genomen in de wereld van de beleving van de klant. Inmiddels alweer een maand of drie geleden, maar Feike’s quotes gonzen hier nog door de gangen!

Bjorn Verberk, Business Unit Manager Service en Onderhoud JWR Nijmegen BV
Klanthousiast inspireren en motiveren

Klanthousiast inspireren en motiveren

De huidige cultuur van presteren in ons land zorgt voor een hoge mate van druk. “We moeten” steeds meer. In 2022 hadden meer dan 1,3 miljoen mensen last van burn-out klachten. Dat betekent dat ongeveer 1 op 7 hier zelf mee te maken heeft of krijgt. Wat kunnen we leren van kinderen? Daar ga je in dit boek het nodige over vinden.

Enthousiasme is het simpelste medicijn, zowel preventief als reactief.

Klanthousiasme komt van binnen

Klanthousiasme komt van binnen

De coronacrisis gaf een nieuwe dimensie aan Klantgerichtheid en alles wat daar mee te maken heeft. Collega’s spelen meer dan ooit een doorslaggevende rol in tevredenheid of enthousiasme van de Klant, burger, patiënt of student. Dit vormt de basis van mijn boek dat in het najaar van 2021 verscheen: Klanthousiasme komt van binnen.

365 dagen Klanthousiasme

365 dagen Klanthousiasme

Ook ik heb de wijsheid niet in pacht, maar tips geef ik maar al te graag. Daarom bedacht ik in 2018 een soort jaarboek met daarin elke dag een prikkelende tip om ervoor te zorgen dat collega’s in de organisatie gemotiveerd blijven om Klanten enthousiast te maken.

Verleuken kan iedereen

Verleuken kan iedereen

Met het nieuwe woord Verleuken hielp ik vanaf 2017 organisaties. Met het nieuwe woord Klanthousiasme hielp ik in de volgende jaren organisaties naar enthousiaste collega’s en Klanten. Onderweg kwam ik erachter dat door dingen leuker te maken enorme verbeteringen gerealiseerd kunnen worden. Dat als dingen leuk zijn, mensen veel makkelijker hun gedrag veranderen.

Het inspiratieboek voor Klanthousiasme

Het inspiratieboek voor Klanthousiasme

In 2013 kwam ik tot de ontdekking dat er een verschil is tussen tevreden en enthousiast. Er ontstond een nieuw woord en ik lanceerde mijn tweede boek ‘Het inspiratieboek voor Klanthousiasme’. Enthousiaste collega’s en Klanten, het klinkt zo logisch, maar hoe bereik je dat?

Theorie bestaat niet!

Theorie bestaat niet!

Dit was het eerste boek dat ik in 2004 schreef over Klantgerichtheid. In ‘Theorie bestaat niet!’ heb ik het nog over tevreden Klanten en collega’s, inmiddels weet ik wel beter. Het boek kan je helpen, net dat stapje meer te zetten, waardoor Klanten trouwe en enthousiaste Klanten worden en nieuwe Klanten zich welkom voelen bij jouw organisatie.

Blogs

dit is een resr

Ontvang één keer per maand de inspiratiebrief vol met ideeën om te Verleuken en Klanthousiast aan het werk te gaan.

Naam