Klantgerichtheid
in de praktijk

Bijna elke organisatie die Klanten, burgers, patiënten, cliënten of studenten heeft, vindt Klantgerichtheid belangrijk. Klantgerichte bedrijven geven een hoge prioriteit aan tevreden of liever nog enthousiaste Klanten. De Klant staat centraal en “service” staat hoog in het vaandel. Het doel: Klanten binnenhalen en behouden. Maar hoe doe je dat op de meest simpele, effectieve en creatieve wijze?

Vriendelijk

Klantvriendelijkheid en Klantgerichtheid worden vaak door elkaar gebruikt. Ten onrechte, want het zijn totaal verschillende zaken. Bij Klantgerichtheid draait het maar om één vraag: waar kan ik je mee helpen? Dat kan overigens op een vriendelijke manier.

  • Presentatie over klant-gerichtheid

    Tevreden Klanten (en collega’s!) krijg je door te voldoen aan de verwachtingen, enthousiaste Klanten krijg je door de verwachtingen te overtreffen. Wanneer je nét dat stapje extra zet, maak je fans van je Klanten en collega’s. En die zijn het meest waardevol, want fans zijn trouw en vertellen anderen over je. Als spreker Klantgerichtheid vertel ik in mijn presentatie over Klantgerichtheid graag meer over hoe je dat extra stapje zet en geef ik direct toepasbare tips en trucs voor iedereen binnen de organisatie.

  • Workshop over klant- gerichtheid

    Jij en je collega’s spelen een sleutelrol in het proces naar enthousiaste Klanten. Enthousiaste medewerkers zetten een stapje extra voor elkaar én voor de Klant. In de workshop Klantgerichtheid ga ik één of meerdere dagdelen aan de slag. Ik zorg ervoor dat jullie bewust worden van de kansen die Klantgerichtheid biedt en dat jullie gemotiveerd de ruimte uit lopen, gewapend met de praktische tools om van jullie Klanten fans te maken.

  • Het traject naar klant-gerichtheid

    Vol met passie, humor en plezier begeleid ik jou en je collega’s in het traject naar Klanthousiasme. Samen zetten we dat stapje extra om van jullie Klanten en collega’s ambassadeurs te maken. We trappen het traject af met een Klantgerichtheid-scan. Ik dompel me helemaal onder in de organisatie, de collega’s en andere stakeholders. Uit de scan volgt een praktisch verslag met aanbevelingen waar jullie direct mee aan de slag kunnen. Vervolgens gaan we aan de slag. Jullie bepalen óf en wáár ik kan helpen. We werken volgens het pilotprincipe. Niet te veel punten tegelijk, zodat actiepunten snel ingevoerd en resultaten snel zichtbaar worden!

Beloof wat minder!

Video afspelen

Presentaties

Over Verleuken, Klanthousiasme, Klantgerichtheid of Werkgel(e)uk

VANAF
€2950*

Prijzen zijn excl BTW

  • Minimaal 45 minuten
  • Enthousiasme- en energiegarantie
  • Inspirerende voorbeelden en prikkelende dialogen

Geschikt voor onderwerpen: interne en externe Klanten, burgers, patiënten en
cliënten.

Ik wil dit!

Workshops

Over Verleuken, Klanthousiasme, Klantgerichtheid of Werkgel(e)uk

VANAF
€3450*

Prijzen zijn excl BTW

  • Minimaal 120 minuten
  • Enthousiasme- en energiegarantie
  • Combinatie van inspiratiesessie en met het team aan de slag gaan

Jullie opbrengst: concrete actiepunten voor de organisatie, collega’s, Klanten én
voor jezelf.

Ik wil dit!

Trajecten

Over Verleuken, Klanthousiasme, Klantgerichtheid of Werkgel(e)uk

VANAF
€5000*

Prijzen zijn excl BTW

  • Inclusief nulmeting
  • Enthousiasme- en energiegarantie
  • Combinatie van inspiratiesessie(s), én het opstarten en begeleiden van een
    Klanthousiasme-team

Jij en je collega’s krijgen inspiratie en begeleiding op weg naar enthousiaste
collega’s en Klanten!

Ik wil dit!

*Alle bedragen zijn exclusief BTW.

Klantgerichtheid is meer dan 1 medewerker en 1 Klant. Alles binnen een organisatie dient hierop afgestemd te zijn. Met los zand bereik je niets. Niet 1 afdeling/persoon is verantwoordelijk, maar de hele organisatie. Wat dat betreft is het boek “Theorie bestaat niet!” een eyeopener. Aangevuld met de nodige praktische tips tijdens bezoeken en workshops van Feike. Hij gaf duidelijk aan hoe hij zich als “Klant” bij ons behandeld voelde. VERHELDEREND, hoe pijnlijk soms ook.

Bert van Rossum, Voormalig Algemeen Directeur Woningbouwvereniging Vecht & Omstreken

Feike heeft ons enthousiast meegenomen in zijn visie op Klantbeleving en Klantbenadering. Het was een inspirerend verhaal waar we nog lang over zullen napraten… Feike, bedankt!

Rene Grootveld, Manager Beheer & Facilitair UWV Facilitair Bedrijf

Ik heb Feike leren kennen als een bonk positieve energie en bedoelingen. Hij heeft een ongekend gevoel van wat goed en belangrijk is in de wereld van bedrijven en klanten. Zijn concepten spreken mensen aan en slaan over. Ook wij bij Keytoe meten Klanthousiasme in plaats van klanttevredenheid en we proberen zoveel mogelijk leuker te maken voor onszelf als onze klanten. Feike staat ook voor je klaar als je ’s avonds laat nog vragen aan hem stelt en hij schroomt dan niet om nog een uur met je door te kletsen over gekke ideeën. Fijne vent en mega inspirator.

Lennard Toma, Partner Keytoe

Feike is een gedreven, inspirerende en leuke vent die de naam van zijn bedrijf, Houden van Klanten, ware inhoud geeft. Het streven naar Klanthousiasme is niet alleen heel belangrijk, maar wordt door de samenwerking met Feike ook nog eens een bijzonder leuk proces. Ik verheug me steeds op onze afspraken en die verwachtingen worden telkens overtroffen! En de filmpjes van goede voorbeelden, die we elkaar regelmatig sturen, geven me de energie om voor het beste te blijven gaan.

Ian van Veen, Marketing Director Harmony

De workshop “De Klant als Ambassadeur” was verhelderend. Zeker omdat je zelf soms geneigd bent dingen te doen die je zelf als irritant zou aangeven. Ik ben na de workshop met een super positief gevoel weggegaan, en heb er zin in om er tegenaan te gaan. Je positieve instelling werkt aanstekelijk. Heel erg bedankt!

Nienke Fundter, voormalig Account Assistant GB 10 Communications

Feike Cats met een boeiend betoog over Klanthousiasme: “Inspirerend, verhelderend en direct praktisch toepasbaar!”

Richard Dijkstra, Sales Director Poultry ForFarmers

Met veel passie, plezier en Klanthousiasme heeft Feike onze organisatie weten te boeien bij het uitvoeren van een Klantgerichtheidscan. Een serieus onderwerp dat Feike op humorvolle en zeker ook op professionele wijze wist vorm te geven. Het was vooral leuk en een ieder kon op een ongedwongen, plezierige manier zijn/ haar verhaal aan hem kwijt. We waren snel aan elkaar vertrouwd. De resultaten zijn op een originele wijze gepresenteerd aan alle medewerkers. Via roadshows in theaters stond de “PoppenCats” centraal. D.m.v. filmpjes, poppenkast, sketches e.d. werden de resultaten gedeeld. Ludiek, vaak herkenbaar, verrassend en soms ook confronterend. Over 20 jaar zullen we nog weten wie Feike Cats is. Feike heeft ons goed op weg geholpen om verder aan de weg te timmeren. De weg naar onze enthousiaste Klant. Feike bedankt.

Ingrid Hitipeuw, voormalig Manager Customer Service Energiewacht

Mijn dank Feike voor jouw enthousiasme en aanstekelijkheid. De manier waarop jij in staat bent om (zelfs als afsluiter van een programma) mensen actief te houden is een groot compliment waard. Je zei: “leven is het meervoud van lef. Heb dus het lef om plezier in je missie op te nemen. Heb het lef om gericht te zijn op complimenten. Maar heb bovenal het lef om enthousiast te zijn over en voor je klanten”. Dat zijn nog eens punten waarmee je het publiek op het puntje v/d stoel hebt gekregen. Je brengt energie, sterker nog; je bent energie! Mensen worden getriggerd tot nadenken op een leuke, ontspannen en humoristische wijze. Mijn grote complimenten en dank voor jouw inbreng op onze middag Feike!

Martin Mauritz, Managing Consultant P5COM

Ik heb Feike Cats 10 jaar geleden leren kennen n.a.v. een avontuur met een autodealer. Dit heeft hij opgenomen in zijn nieuwsbrief. Bij Feike komt de KLANT op de eerste plaats. Feike is een plezierig mens, die weet waar het over gaat. Zijn boeken zijn het lezen meer dan waard. Zijn slogan “Houden van Klanten” zet je aan het (na)denken. Immers houden van is niet alleen het prettig vinden om diensten te verlenen, houden wil ook zeggen “binden en boeien c.q. niet verliezen van de Klant.

Koos Groenewoud, voormalig Facility Manager Delta N.V.

Bewonderens(w)aardig! Het enthousiasme en de energie die Feike op het publiek over weet te brengen tijdens presentaties. Feike weet onderwerpen en voorbeelden -die voor iedereen herkenbaar zijn- op humoristische en doordachte wijze om te zetten in een boodschap die aanzet tot handelen en inspireert…

Elwin Herrebout, Business Development Manager Logis.P | Selfservice & Hospitality

Wilt u weten én ervaren wat Klantgerichtheid kan betekenen voor uw organisatie? Feike Cats is een klankbord met een schat aan informatie, verenigd in een leuke professional in zijn vakgebied. Met name de praktische adviezen en zijn heldere anekdotes maken het werken met Feike niet alleen een interessante maar minstens zo’n leuke bezigheid.

Jennifer Lem, Voormalig Managing Director More Balls Than Most

De kracht van de presentatie van Feike zit hem in die wonderbaarlijke mix van onbevangenheid en directheid. Onbevangen in de zin van openheid en vlot reagerend op reacties vanuit de zaal, en direct in de zin dat de boodschap niet uit het oog wordt verloren. Feike is een professional. Met zijn performance weet hij zelfs bij de meest sceptische toehoorder een lach op het gezicht te toveren en belangrijker nog, een vorm van bewustwording omtrent klantgedrag te bewerkstelligen. Ik heb dat bij twee gelegenheden mee mogen maken. Feike acteerde als inleider en coach op een dag van mijn eigen organisatie over klantgerichtheid en hij was dagvoorzitter van een landelijke ontmoetingsdag van provinciale Monumentenwachten met als thema ‘De klant heeft (n)iets te zeggen’. In beide gevallen waren de deelnemers: enthousiast!

Wim Scholten, directeur - secretaris Stichting Cultureel Erfgoed Zeeland - Vereniging Provinciale Monumentenwachten Nederland

Super enthousiast over de bijdrage van Feike als Keynote spreker op het Agile Scrum Event. Feike weet de zaal te boeien en binden. Wisselt zijn verhaal af met humor en interactie met de zaal, naast een heldere uiteenzetting van zijn verhaal. Vele enthousiaste reacties mogen ontvangen over zijn bijdrage op ons event. Ook de samenwerking met Feike zelf is super, persoonlijk en doeltreffend. Een echte aanrader, Feike bedankt voor je bijdrage!

Ivon Reveco, voormalig projectmanager Agile Scrum Group

De ontmoetingen met Feike Cats zijn een prikkeling voor de geest en een lust voor de Klant. Je kan geen betere naast je hebben.

Hubert Sistermans, Directeur S.I.S.

Hartelijk bedankt voor het spreken op onze ledenavond. De reacties waren na afloop zeer positief en de leden zien ons graag nogmaals iets soortgelijks organiseren. Super om te zien wat je presentatie bij onze leden heeft bereikt! Namens het bestuur van TJW & TJO bedankt.

Rémon le Feber, Bestuurslid Tuinbouw Jongeren Westland

Langs deze weg wil ik je namens TIO Rotterdam hartelijk danken voor je inzet tijdens het gastcollege bij ons op locatie. Mede door jouw aanwezigheid en inzet is het voor onze studenten een bijzonder geslaagde dag geweest. De resultaten liegen er ook niet om, je hebt heel veel tienen als evaluatiecijfer gekregen! Nogmaals dank en misschien tot ziens!

Cora van Vliet, voormalig Docent TIO university of applied sciences

With a lot of energy and good examples of customer situations and expectations, Feike gave us a very interesting and inspiring speech at our event in Amsterdam. After this seminar we will be even better to handle our customers!

Stefan Fransson, Compliance Director KGH Customs Services

Feike heeft mijn behoefte perfect ingevuld. Met veel humor en duidelijke tips wist hij de zaal heel gemakkelijk te enthousiasmeren en op zijn hand te krijgen. Waardoor iedereen scherp was en veel heeft opgestoken. Na de presentatie heb ik veel positieve reacties gehad van medewerkers die er echt wat mee kunnen en willen gaan doen. Beter compliment kun je niet krijgen. Feike bedankt voor de inspirerende les.

Arjen Nuyen Sigma Coatings

Vermoeiend zoveel nuttige tips.

Sander Bierens, Eigenaar Bierens Incasso Advocaten

Feike, bedankt voor je mailtje en de leuke middag die je eergisteren hebt georganiseerd. Je had een leuk en inspirerend verhaal met praktische voorbeelden hoe sommige organisaties Klantgericht denken en handelen. Een mooie eye opener.

Jurgen Zuurman, gerechtsdeurwaarder De Voordeligste Deurwaarder.nl
Klanthousiast inspireren en motiveren

Klanthousiast inspireren en motiveren

De huidige cultuur van presteren in ons land zorgt voor een hoge mate van druk. “We moeten” steeds meer. In 2022 hadden meer dan 1,3 miljoen mensen last van burn-out klachten. Dat betekent dat ongeveer 1 op 7 hier zelf mee te maken heeft of krijgt. Wat kunnen we leren van kinderen? Daar ga je in dit boek het nodige over vinden.

Enthousiasme is het simpelste medicijn, zowel preventief als reactief.

Klanthousiasme komt van binnen

Klanthousiasme komt van binnen

De coronacrisis gaf een nieuwe dimensie aan Klantgerichtheid en alles wat daar mee te maken heeft. Collega’s spelen meer dan ooit een doorslaggevende rol in tevredenheid of enthousiasme van de Klant, burger, patiënt of student. Dit vormt de basis van mijn boek dat in het najaar van 2021 verscheen: Klanthousiasme komt van binnen.

365 dagen Klanthousiasme

365 dagen Klanthousiasme

Ook ik heb de wijsheid niet in pacht, maar tips geef ik maar al te graag. Daarom bedacht ik in 2018 een soort jaarboek met daarin elke dag een prikkelende tip om ervoor te zorgen dat collega’s in de organisatie gemotiveerd blijven om Klanten enthousiast te maken.

Verleuken kan iedereen

Verleuken kan iedereen

Met het nieuwe woord Verleuken hielp ik vanaf 2017 organisaties. Met het nieuwe woord Klanthousiasme hielp ik in de volgende jaren organisaties naar enthousiaste collega’s en Klanten. Onderweg kwam ik erachter dat door dingen leuker te maken enorme verbeteringen gerealiseerd kunnen worden. Dat als dingen leuk zijn, mensen veel makkelijker hun gedrag veranderen.

Het inspiratieboek voor Klanthousiasme

Het inspiratieboek voor Klanthousiasme

In 2013 kwam ik tot de ontdekking dat er een verschil is tussen tevreden en enthousiast. Er ontstond een nieuw woord en ik lanceerde mijn tweede boek ‘Het inspiratieboek voor Klanthousiasme’. Enthousiaste collega’s en Klanten, het klinkt zo logisch, maar hoe bereik je dat?

Theorie bestaat niet!

Theorie bestaat niet!

Dit was het eerste boek dat ik in 2004 schreef over Klantgerichtheid. In ‘Theorie bestaat niet!’ heb ik het nog over tevreden Klanten en collega’s, inmiddels weet ik wel beter. Het boek kan je helpen, net dat stapje meer te zetten, waardoor Klanten trouwe en enthousiaste Klanten worden en nieuwe Klanten zich welkom voelen bij jouw organisatie.

Blogs

Ontvang één keer per maand de inspiratiebrief vol met ideeën om te Verleuken en Klanthousiast aan het werk te gaan.

Naam