Met Feike hebben wij een start gegeven aan het in beeld krijgen van onze ambassadeurs. Waar je deze eerst niet zag, merk je, dat als je erop let je ze al hebt, en méér dan je denkt. Door hier attent op te zijn ben ik er van overtuigd dat we er meer en meer zullen krijgen. Deze ambassadeurs zullen wij gaan koesteren. Samen met Feike en onze partners gaan wij met hele simpele leuke ideeën die Feike ons heeft weten te ontlokken tijdens zijn workshops aan de gang. Ideeën die zo simpel zijn dat je denkt, tja waarom doen we dat eigenlijk niet al lang? In korte tijd heeft Feike dit bij ons, onze partners en collega’s weten te bewerkstelligen zonder gedoe over een uurtje meer of een uurtje minder. Lekker makkelijk, to the point en afspraken nakomen, zo zou ik zijn werkwijze willen benoemen.
Langs deze weg wil ik je namens TIO Rotterdam hartelijk danken voor je inzet tijdens het gastcollege bij ons op locatie. Mede door jouw aanwezigheid en inzet is het voor onze studenten een bijzonder geslaagde dag geweest. De resultaten liegen er ook niet om, je hebt heel veel tienen als evaluatiecijfer gekregen! Nogmaals dank en misschien tot ziens!
Voor elk bedrijf hoe groot of klein ook is er eigenlijk maar een goede regel: “houdt van uw Klant” E.e.a. sluit naadloos aan om mijn eigen motto: “Serve the customer with a lot of FUN against a profit for the company”. Ik geloof sterk dat deze 3 doelstellingen in samenhang en balans elkaar versterken en tot succes leiden. Belangrijk is om het principe van “de Klant als ambassadeur” heel gericht door te voeren, m.a.w. Klantgericht handelen omarmd door de hele firma. Als CEO van Falck in Nederland heb ik zeer positieve ervaring opgedaan met de samenwerking met Houden van Klanten en dus Feike Cats. Falck heeft een zeer trouwe en loyale Klanten groep, maar besteedde daar niet genoeg aandacht aan. De klassieke fout werd ook hier gemaakt, focus op groei betekent alleen focus op nieuwe Klanten. De allereerste kennismaking met Feike was al meteen een enorme eyeopener. Feike maakte direct heel duidelijk dat de snelste en beste groei via de ambassadeurs van je bedrijf gerealiseerd wordt. Hij kwam ook direct met een aantal erg goede en simpele voorbeelden hoe je de Klantgerichtheid van je bedrijf kan verbeteren. Ook een aantal voorbeelden wat je vooral niet moet doen waren zeer verhelderend! Samen met het MT hebben wij zeer goede en gestructureerde sessies gehad, waarbij bijvoorbeeld de belangrijkste 10 funregels voor Klantgericht handelen werden opgesteld en de definitie van onze ambassadeurs werd vastgesteld plus een bijbehorend actieplan. Feike is analytisch zeer sterk en erg overtuigend, een plezier en een genoegen om met hem te werken. Hij is instaat om zelfs de grootste cynicus mee te krijgen in het veranderingstraject.
Nogmaals hartelijk dank voor je feestelijke, energieke bijdrage van afgelopen maandag. Ik kijk terug op een inspirerende dag ook onder andere dankzij jouw bijdragen. Er wordt in de organisatie enthousiast over jou gesproken, ook vanwege de eenvoud van jouw ‘kunst’ om het dicht bij jezelf te houden. Vragen als ‘waar word je blij van, hoe wil je behandeld worden’, blijven hangen. We spreken elkaar ongetwijfeld weer.
Het is gister een geslaagde middag geworden, mede dankzij de bijdrage van de heer Cats. De verwachtingen waren redelijk hoog (een aantal van mijn collega’s heeft hem al eerder horen spreken) en deze zijn zeker waargemaakt door hem. Naast het spreken was ook de presentatie goed voorbereid (filmpjes en geluid), omdat hij zijn eigen laptop bij zich had. Het kon niet misgaan en dat deed het ook niet. Nogmaals, prima geweest.
Feike Cats weet zeer uiteenlopende doelgroepen te boeien. Zijn visie op Klantgerichtheid weet hij op enthousiaste wijze uit te dragen en ook nog eens te voorzien van pakkende en vaak humoristische praktijkvoorbeelden. Een aanrader!
Met veel passie, plezier en Klanthousiasme heeft Feike onze organisatie weten te boeien bij het uitvoeren van een Klantgerichtheidscan. Een serieus onderwerp dat Feike op humorvolle en zeker ook op professionele wijze wist vorm te geven. Het was vooral leuk en een ieder kon op een ongedwongen, plezierige manier zijn/ haar verhaal aan hem kwijt. We waren snel aan elkaar vertrouwd. De resultaten zijn op een originele wijze gepresenteerd aan alle medewerkers. Via roadshows in theaters stond de “PoppenCats” centraal. D.m.v. filmpjes, poppenkast, sketches e.d. werden de resultaten gedeeld. Ludiek, vaak herkenbaar, verrassend en soms ook confronterend. Over 20 jaar zullen we nog weten wie Feike Cats is. Feike heeft ons goed op weg geholpen om verder aan de weg te timmeren. De weg naar onze enthousiaste Klant. Feike bedankt.
Voor de tweede maal deelgenomen aan de workshop: De Klant als Ambassadeur. In een dynamische middag zijn de vele aspecten rondom Klantgerichtheid op een heldere, eenvoudige en bevlogen manier voorbij gekomen. Met name het kunnen sparren over Klantgerichtheid met een groep mensen vanuit verschillende disciplines heb ik als zeer positief en inspirerend ervaren. Blijft bijzonder om in te zien dat Klantgerichtheid soms zo eenvoudig kan zijn!
Feike, gisteren heb ik genoten van jouw enthousiasme over het ambassadeurschap. Bedankt!
De presentatie heeft veel los weten te maken (op een positieve manier), dus dank daarvoor. In de commerciële teams komen we er zeker nog op terug en daarbij komt je inspiratieboek goed van pas. Ik vond het knap hoe je de energie in de groep weer aan wist te boren, na lunch en doorzakken en veel geluister… Want van onderuit gezakt aan het begin, zaten ze aan het einde op het puntje van hun stoel! Super bedankt!
Wilt u weten én ervaren wat Klantgerichtheid kan betekenen voor uw organisatie? Feike Cats is een klankbord met een schat aan informatie, verenigd in een leuke professional in zijn vakgebied. Met name de praktische adviezen en zijn heldere anekdotes maken het werken met Feike niet alleen een interessante maar minstens zo’n leuke bezigheid.
Onlangs heeft Feike voor onze klanten (intermediairs) een laagdrempelige interactieve sessie gegeven. Feike is in staat om een groep te enthousiasmeren en te inspireren. Het is ook zo makkelijk, gewoon “verleuken”! Je kunt er direct mee starten.
Jumbo Supermarkten stelt haar Klanten in alles centraal. Wij gaan verder. Wij willen van onze Klanten fans maken. Dat garanderen wij door onze 7 Dagelijkse Zekerheden. De bijdrage van Feike Cats over Klantvriendelijkheid en Klantgerichtheid heeft ons bewustzijn daarin verder geprikkeld en werd alom gewaardeerd.
Ik maakte een optreden mee over houden van Klanten, door Feike Cats. Een motiverende gebeurtenis want organisaties en Klanten, daar zijn wij van. Feike heeft verstand van het onderwerp en er ervaring mee. Goed bedoelen, is niet altijd ook goed doen. Als ware Rotterdammer richt ik me op daden en niet te veel op woorden. Mooi is het dat Feike aansprekende woorden gebruikt, sprekend over belangrijke organisatiedaden. Zijn inspirerend optreden zette mij op een vrolijke manier terug in de Klantenrails. Nodig hem uit, laat hem uw dagelijkse praktijk vergelijken met zijn inzichten. Leuk en leerzaam.
Klantgerichtheid is een mooi woord. Het wordt pas echt levendig na een workshop met Feike Cats! Klantgerichtheid is iets dat iedere medewerker in een organisatie moet bezighouden, elke dag opnieuw! De workshops met Feike Cats zijn bij ons slechts een startpunt om Klantgerichtheid bij iedereen bewust te krijgen. Op zijn geheel eigen wijze, concreet, soms confronterend en to the point weet hij de vinger op zere plaatsen te leggen en iedereen een spiegel voor te houden. Tezamen met zijn humor en enthousiasme is het een echte aanrader om Feike Cats in te zetten om uw organisatie echt Klantgericht te maken!
Feike geeft excellente presentaties op zo’n manier dat het je ogen opent door simpel en heel effectieve voorbeelden te tonen over wat wel en niet te doen op het gebied van service richting Klanten. Nadat je de presentatie hebt gehoord, beschik je over zoveel energie en tips dat je gelijk wilt starten met het aanpassen van de processen en procedures. Bovendien is Feike een open en prettige persoonlijkheid.
Feike en ik kennen elkaar nog van Content. Daar hebben we ook de betekenis van ‘Klantgerichtheid’ geleerd, wat duidelijk anders is dan ‘Klantvriendelijkheid’. Toen ik in mijn huidige functie een consultant/ spreker/trainer nodig had op dit onderwerp, was er voor mij geen twijfel mogelijk over wie ik moest bellen. Dit is wat Feike ‘ambassadeurs’ noemt en ik ben het bewijs dat het zo werkt! Feike is scherp van geest en begrip en heeft een groot inlevingsvermogen waardoor hij jouw vraagstukken snel doorheeft. Hij heeft het vermogen om met humor en zonder iemand voor het hoofd te stoten de knelpunten op het gebied van Klantgerichtheid in je organisatie haarscherp bloot te leggen. Daarbij helpt hij de medewerkers zelf na te denken over oplossingen en verbeteringen en laat hij ze ‘persoonlijk commitment’ af geven. Feike maakt Klantgerichtheid, en het verschil met ‘Klantvriendelijkheid’ zo vanzelfsprekend en duidelijk dat je niet begrijpt waarom je het niet al lang zo doet!
Nogmaals dank voor de geweldige presentatie. De reacties zijn erg goed. Ze hebben het er nog steeds over, dus het doel is al bereikt. Dus wat ons betreft zeer geslaagd!
Nogmaals heel erg bedankt voor de sessie die je hebt verzorgd, echte “eyeopeners” en dan vooral waarom we het niet doen? Antwoord: geen idee? Ik heb een Sales teamdag gehouden en daar ook de vraag gesteld, wat kun je doen voor € 2000,- om meer Klantgericht te zijn. Hele leuke ideeën, voor heel weinig geld zijn daaruit gekomen. Nu gaan we ook in projectgroepjes verder. Leuk om te doen.Conclusie: soms denken we echt veel te moeilijk en veel te lang na (vaak zonder een concrete beslissing te nemen). Ik ben dat nu met name voor mezelf even echt aan het veranderen… heerlijk! Dus ja, ik zou je sessie aanbevelen om bovenstaande redenen. Nogmaals bedankt en tot snel.
Vandaag wederom genoten van je presentatie Feike Cats! Bedankt voor het wakker schudden! De boodschap kwam weer over, hoop dat velen je tips gaan gebruiken! Uit ervaring, ze werken zeker! Dank! Daar kunnen we weer wat mee!
Ontvang één keer per maand de inspiratiebrief vol met ideeën om te Verleuken en Klanthousiast aan het werk te gaan.