Het MT Consumer Relations van Ziggo is een week lang opgetrokken met Feike

Het MT Consumer Relations van Ziggo is een week lang opgetrokken met Feike om op vijf locaties in Nederland met honderden medewerkers en hun leidinggevenden te praten over Klantgerichtheid. We hebben gemerkt dat Feike naadloos aansluit op de beleving van de verschillende deelnemers en telkens weer een gevoelige snaar weet te raken. Creatief, grappig en dan weer bloedserieus. Een aanrader om de organisatie een impuls te geven met de Klant als enthousiaste winnaar.
Maurits Thijssen, Manager CR Business Excellence Ziggo

Blogs

Vermoeiend zoveel nuttige tips.

Sander Bierens, Eigenaar Bierens Incasso Advocaten

Feike geeft excellente presentaties op zo’n manier dat het je ogen opent door simpel en heel effectieve voorbeelden te tonen over wat wel en niet te doen op het gebied van service richting Klanten. Nadat je de presentatie hebt gehoord, beschik je over zoveel energie en tips dat je gelijk wilt starten met het aanpassen van de processen en procedures. Bovendien is Feike een open en prettige persoonlijkheid.

Arthur Hameete, voormalig Senior Banker ABN-AMRO

Nogmaals heel erg bedankt voor de sessie die je hebt verzorgd, echte “eyeopeners” en dan vooral waarom we het niet doen? Antwoord: geen idee? Ik heb een Sales teamdag gehouden en daar ook de vraag gesteld, wat kun je doen voor € 2000,- om meer Klantgericht te zijn. Hele leuke ideeën, voor heel weinig geld zijn daaruit gekomen. Nu gaan we ook in projectgroepjes verder. Leuk om te doen.Conclusie: soms denken we echt veel te moeilijk en veel te lang na (vaak zonder een concrete beslissing te nemen). Ik ben dat nu met name voor mezelf even echt aan het veranderen… heerlijk! Dus ja, ik zou je sessie aanbevelen om bovenstaande redenen. Nogmaals bedankt en tot snel.

Eveline Clausing, Sales Manager Falck Nederland

Heb erg om je gelachen vandaag. En ik was geboeid. En dat terwijl je het laatste ‘onderdeel’ was van de dag. Top!

Sevgi Gerger, voormalig Job Coach Secretary Plus

Het is gister een geslaagde middag geworden, mede dankzij de bijdrage van de heer Cats. De verwachtingen waren redelijk hoog (een aantal van mijn collega’s heeft hem al eerder horen spreken) en deze zijn zeker waargemaakt door hem. Naast het spreken was ook de presentatie goed voorbereid (filmpjes en geluid), omdat hij zijn eigen laptop bij zich had. Het kon niet misgaan en dat deed het ook niet. Nogmaals, prima geweest.

Leon Zoetekouw, Accountant, Business Coach & Manager Stouten & Wijnen Accountants

Ik heb afgelopen week het ondernemersontbijt bij ABN AMRO Bank in Den Haag bijgewoond met Feike Cats als gastspreker. Leuk om te zien dat een grote groep ondernemers uit de regio Den Haag de moeite nam om vroeg langs te komen. Feike wist gedurende een uur de gasten op een boeiende wijze de spiegel voor te houden over de do’s and don’ts van Klantgerichtheid, Klanttevredenheid en Klantvriendelijkheid. Wat is dat toch met Klantgerichtheid? Feike weet alle aanwezigen te boeien met dit onderwerp en iedereen gaat met minimaal twee praktische tips naar huis. Conclusie: een sterk verhaal!

Bas Kraaijeveld, Account Manager Preferred Banking

Feike Cats nam onze Klant, een ROC, een dag lang mee in het plezier om je tevreden Klanten ‘om te zetten’ in enthousiaste Klanten. Met prikkelende voorbeelden, zelfreflectie, door zelf in de schoenen van de Klant te gaan staan en door concrete handvatten om ambassadeurs van je Klanten te maken. Zijn enthousiasme, kennis en inleving zorgde voor de gewenste impuls in het traject waar we met de ROC mee aan de slag zijn.

Stefan Herwig, Eigenaar Consonant Next

Feike heeft een duidelijk visie op Ambassadeurs en de rol die ze voor je organisatie kunnen spelen. Zijn directe en open kijk en zijn acties maken het gemakkelijk om er mee aan de slag te gaan en resultaten te boeken in de organisatie.

Rob Hannot, voormalig Algemeen Directeur Hannot Finance

Vandaag wederom genoten van je presentatie Feike Cats! Bedankt voor het wakker schudden! De boodschap kwam weer over, hoop dat velen je tips gaan gebruiken! Uit ervaring, ze werken zeker! Dank! Daar kunnen we weer wat mee!

Dirk-Jan van Blijderveen, Directeur-eigenaar Van Blijderveen BV

Maandag was een prachtige dag met enorm veel energie en veel enthousiasme. Het bruiste ervan en dat is het mooiste wat je je als organisatie kunt wensen. Hartelijk dank voor jouw bijzonder positieve en laagdrempelige rol op deze dag! Ik hoor nu al in de wandelgangen regelmatig uitspraken van jou die worden gehanteerd, zoals de 5eprioriteit. Leuk als dat soort simpele uitspraken blijven hangen en mensen ook aan het denken zet. Dus nogmaals hartelijk dank voor je inbreng en zeker tot ziens!

Ilse van Haarlem, voormalig Bestuursadviseur Accolade

Onlangs hebben wij tijdens onze partnership dag een inspirerende presentatie van Feike Cats gehad. Wat vooral bij is gebleven is normaal doen, lol hebben, focus op successen en geef complimenten.

Pamela Sedee, Manager beheer en facilitair UWV

Het doorlopen project is zeer zeker de moeite waard geweest. De omzet van ons kantoor is fors gestegen en ik ben ervan overtuigd dat dit mede te danken is aan de grotere bewustheid van het belang van Klanthousiasme bij alle medewerkers van onze organisatie. Ik wil je hartelijk danken voor je inzet. De diverse sessies en interviews zijn zeer waardevol geweest. Advocaten zijn getraind om eigenwijs te zijn. De acceptatiegraad was mede daarom aanvankelijk laag, maar gaandeweg is het je toch gelukt om iedereen veel meer te laten denken vanuit de Klant.

Hein Kernkamp, voormalig algemeen directeur Kernkamp Advocaten

Voor elk bedrijf hoe groot of klein ook is er eigenlijk maar een goede regel: “houdt van uw Klant” E.e.a. sluit naadloos aan om mijn eigen motto: “Serve the customer with a lot of FUN against a profit for the company”. Ik geloof sterk dat deze 3 doelstellingen in samenhang en balans elkaar versterken en tot succes leiden. Belangrijk is om het principe van “de Klant als ambassadeur” heel gericht door te voeren, m.a.w. Klantgericht handelen omarmd door de hele firma. Als CEO van Falck in Nederland heb ik zeer positieve ervaring opgedaan met de samenwerking met Houden van Klanten en dus Feike Cats. Falck heeft een zeer trouwe en loyale Klanten groep, maar besteedde daar niet genoeg aandacht aan. De klassieke fout werd ook hier gemaakt, focus op groei betekent alleen focus op nieuwe Klanten. De allereerste kennismaking met Feike was al meteen een enorme eyeopener. Feike maakte direct heel duidelijk dat de snelste en beste groei via de ambassadeurs van je bedrijf gerealiseerd wordt. Hij kwam ook direct met een aantal erg goede en simpele voorbeelden hoe je de Klantgerichtheid van je bedrijf kan verbeteren. Ook een aantal voorbeelden wat je vooral niet moet doen waren zeer verhelderend! Samen met het MT hebben wij zeer goede en gestructureerde sessies gehad, waarbij bijvoorbeeld de belangrijkste 10 funregels voor Klantgericht handelen werden opgesteld en de definitie van onze ambassadeurs werd vastgesteld plus een bijbehorend actieplan. Feike is analytisch zeer sterk en erg overtuigend, een plezier en een genoegen om met hem te werken. Hij is instaat om zelfs de grootste cynicus mee te krijgen in het veranderingstraject.

Joost Beerthuis, M.Sc., Managing Director E-Semble bv

Mensen blijven boeien met open deuren. Dat kan Feike als geen ander. Van spijkerbroek tot jasje-dasje, je weet iedereen te raken met herkenbare voorbeelden over Klantgerichtheid. Met je boek, nieuwsbrief en zeker live on stage. Leuk en vooral inspirerend om met je samen te werken!

Brigitte Ramge, voormalig marketing manager NPQ Solutions

Heerlijk enthousiast hoe Feike mij en mijn collega’s mee heeft genomen in de wereld van de beleving van de klant. Inmiddels alweer een maand of drie geleden, maar Feike’s quotes gonzen hier nog door de gangen!

Bjorn Verberk, Business Unit Manager Service en Onderhoud JWR Nijmegen BV

Feike en ik kennen elkaar nog van Content. Daar hebben we ook de betekenis van ‘Klantgerichtheid’ geleerd, wat duidelijk anders is dan ‘Klantvriendelijkheid’. Toen ik in mijn huidige functie een consultant/ spreker/trainer nodig had op dit onderwerp, was er voor mij geen twijfel mogelijk over wie ik moest bellen. Dit is wat Feike ‘ambassadeurs’ noemt en ik ben het bewijs dat het zo werkt! Feike is scherp van geest en begrip en heeft een groot inlevingsvermogen waardoor hij jouw vraagstukken snel doorheeft. Hij heeft het vermogen om met humor en zonder iemand voor het hoofd te stoten de knelpunten op het gebied van Klantgerichtheid in je organisatie haarscherp bloot te leggen. Daarbij helpt hij de medewerkers zelf na te denken over oplossingen en verbeteringen en laat hij ze ‘persoonlijk commitment’ af geven. Feike maakt Klantgerichtheid, en het verschil met ‘Klantvriendelijkheid’ zo vanzelfsprekend en duidelijk dat je niet begrijpt waarom je het niet al lang zo doet!

Anna Pehar, voormalig Business Director Executive Education Rotterdam School of Management

Jij weet altijd weer vol passie mensen op een heerlijk ontspannen manier aan het denken te zetten over Klanten. Elke organisatie (van A-Z) heeft eigenlijk gewoon elk kwartaal een ‘onderhoudsbeurt Houden van Klanten’ nodig. Succes Feike!!

Marcel Borgman, directeur Sneltoner.nl

Langs deze weg wil ik je namens TIO Rotterdam hartelijk danken voor je inzet tijdens het gastcollege bij ons op locatie. Mede door jouw aanwezigheid en inzet is het voor onze studenten een bijzonder geslaagde dag geweest. De resultaten liegen er ook niet om, je hebt heel veel tienen als evaluatiecijfer gekregen! Nogmaals dank en misschien tot ziens!

Cora van Vliet, voormalig Docent TIO university of applied sciences

Payrolling is commodity geworden en als organisatie kun je jezelf alleen nog onderscheiden op de wijze waarop je invulling geeft aan je dienst. Het centraal stellen van je Klant is daarbij uiteraard essentieel. Maar niet alleen je externe Klant verdient de juiste aandacht, ook de interne Klant (je collega’s). Want samen maak je het verschil. Tijdens onze jaarlijkse inspiratiebijeenkomst heeft Feike ons aan de hand van sprekende voorbeelden en met veel enthousiasme, humor en energie laten zien hoe je kunt komen tot de ideale situatie: een organisatie met enthousiaste Klanten én medewerkers.

Maurice Hennevelt, Marketing Manager Payroll Select

Met veel passie, plezier en Klanthousiasme heeft Feike onze organisatie weten te boeien bij het uitvoeren van een Klantgerichtheidscan. Een serieus onderwerp dat Feike op humorvolle en zeker ook op professionele wijze wist vorm te geven. Het was vooral leuk en een ieder kon op een ongedwongen, plezierige manier zijn/ haar verhaal aan hem kwijt. We waren snel aan elkaar vertrouwd. De resultaten zijn op een originele wijze gepresenteerd aan alle medewerkers. Via roadshows in theaters stond de “PoppenCats” centraal. D.m.v. filmpjes, poppenkast, sketches e.d. werden de resultaten gedeeld. Ludiek, vaak herkenbaar, verrassend en soms ook confronterend. Over 20 jaar zullen we nog weten wie Feike Cats is. Feike heeft ons goed op weg geholpen om verder aan de weg te timmeren. De weg naar onze enthousiaste Klant. Feike bedankt.

Ingrid Hitipeuw, voormalig Manager Customer Service Energiewacht

Ontvang één keer per maand de inspiratiebrief vol met ideeën om te Verleuken en Klanthousiast aan het werk te gaan.

Naam
23 september: Feike Cats 30 jaar ondernemen(d)!