Ik heb Feike Cats leren kennen als een enthousiaste gangmaker. Zaken die bijna vanzelfsprekend lijken, worden door hem scherp geanalyseerd, zodat de verbetermogelijkheden in het oog springen. De direct betrokkenen worden meegenomen in dit proces en komen spontaan tot actie. Uniek is de passie van Feike om de bereikte ‘mental shift’ ook vast te houden en duurzaam in de organisatie te verankeren.
Feike Cats heeft voor ons een workshop gegeven voor onze interne “Klant”. Met veel plezier en betrokkenheid wist hij alle mensen van verschillende afdelingen en opleidingsniveaus enthousiast te krijgen om nieuwe ideeën te bedenken voor verbeteringen. Het Ambassadeurschap steeds als uitgangspunt. Wij houden van Klanten!
Feike, bedankt voor je mailtje en de leuke middag die je eergisteren hebt georganiseerd. Je had een leuk en inspirerend verhaal met praktische voorbeelden hoe sommige organisaties Klantgericht denken en handelen. Een mooie eye opener.
Een mooie presentatie meegemaakt van Feike Cats, van “Houden van Klanten”.
Ik maakte de volgende aantekeningen:
• Positieve grondhouding
• Focussen
• Lol
• Houden van klanten
• Impact social media
• VERTROUWEN
• AANDACHT
• KlantHOUsiasme
Feike gaf een aantal mooie voorbeelden van Klantgericht denken. Zijn belangrijkste boodschap “VRAAG HET JE KLANT en bedenk het niet zelf…”
Onlangs heeft Feike voor onze klanten (intermediairs) een laagdrempelige interactieve sessie gegeven. Feike is in staat om een groep te enthousiasmeren en te inspireren. Het is ook zo makkelijk, gewoon “verleuken”! Je kunt er direct mee starten.
Bedankt voor je super bijdrage! Na afloop heb ik leuke en positieve reacties ontvangen, ook van collega’s waar je het in eerste instantie niet van verwacht. Dus mijn doel is geslaagd: de medewerkers die normaal gesproken wat sceptisch of negatief zijn positief beïnvloeden!
Met veel passie, plezier en Klanthousiasme heeft Feike onze organisatie weten te boeien bij het uitvoeren van een Klantgerichtheidscan. Een serieus onderwerp dat Feike op humorvolle en zeker ook op professionele wijze wist vorm te geven. Het was vooral leuk en een ieder kon op een ongedwongen, plezierige manier zijn/ haar verhaal aan hem kwijt. We waren snel aan elkaar vertrouwd. De resultaten zijn op een originele wijze gepresenteerd aan alle medewerkers. Via roadshows in theaters stond de “PoppenCats” centraal. D.m.v. filmpjes, poppenkast, sketches e.d. werden de resultaten gedeeld. Ludiek, vaak herkenbaar, verrassend en soms ook confronterend. Over 20 jaar zullen we nog weten wie Feike Cats is. Feike heeft ons goed op weg geholpen om verder aan de weg te timmeren. De weg naar onze enthousiaste Klant. Feike bedankt.
Feike, thanks for a great session in Barcelona. You were able to give us some beautiful eye-openers and reminders and you are an excellent example of ‘practice what you preach’. We will hopefully meet again soon.
Feike weet de groep goed mee te krijgen. Zijn enthousiasme werkt besmettelijk. De inhoud van de training was goed en de begeleiding van Feike maakte dit af. We hebben een inspirerende ochtend gehad!
Nogmaals hartelijk dank voor je feestelijke, energieke bijdrage van afgelopen maandag. Ik kijk terug op een inspirerende dag ook onder andere dankzij jouw bijdragen. Er wordt in de organisatie enthousiast over jou gesproken, ook vanwege de eenvoud van jouw ‘kunst’ om het dicht bij jezelf te houden. Vragen als ‘waar word je blij van, hoe wil je behandeld worden’, blijven hangen. We spreken elkaar ongetwijfeld weer.
Voor elk bedrijf hoe groot of klein ook is er eigenlijk maar een goede regel: “houdt van uw Klant” E.e.a. sluit naadloos aan om mijn eigen motto: “Serve the customer with a lot of FUN against a profit for the company”. Ik geloof sterk dat deze 3 doelstellingen in samenhang en balans elkaar versterken en tot succes leiden. Belangrijk is om het principe van “de Klant als ambassadeur” heel gericht door te voeren, m.a.w. Klantgericht handelen omarmd door de hele firma. Als CEO van Falck in Nederland heb ik zeer positieve ervaring opgedaan met de samenwerking met Houden van Klanten en dus Feike Cats. Falck heeft een zeer trouwe en loyale Klanten groep, maar besteedde daar niet genoeg aandacht aan. De klassieke fout werd ook hier gemaakt, focus op groei betekent alleen focus op nieuwe Klanten. De allereerste kennismaking met Feike was al meteen een enorme eyeopener. Feike maakte direct heel duidelijk dat de snelste en beste groei via de ambassadeurs van je bedrijf gerealiseerd wordt. Hij kwam ook direct met een aantal erg goede en simpele voorbeelden hoe je de Klantgerichtheid van je bedrijf kan verbeteren. Ook een aantal voorbeelden wat je vooral niet moet doen waren zeer verhelderend! Samen met het MT hebben wij zeer goede en gestructureerde sessies gehad, waarbij bijvoorbeeld de belangrijkste 10 funregels voor Klantgericht handelen werden opgesteld en de definitie van onze ambassadeurs werd vastgesteld plus een bijbehorend actieplan. Feike is analytisch zeer sterk en erg overtuigend, een plezier en een genoegen om met hem te werken. Hij is instaat om zelfs de grootste cynicus mee te krijgen in het veranderingstraject.
Feike heeft voor ons, Achmea Zorg, in een ochtend een sessie en een workshop over Klanttevredenheid verzorgd. Hij heeft de term Klanthousiasme geïntroduceerd en ons meegenomen in de wereld van het verrassen van de Klant. Zijn voorbereiding is zeer gedegen, deze bestond uit meerdere gesprekken en een uitnodiging voor een bezoek aan een sessie bij een andere Klant. Feike is een gedreven en enthousiast spreker. Waarbij hij heel goed contact hield met de organisatie om te verifiëren of alles nog voldeed aan de behoefte. Wat hij verkondigt, heeft Feike ook toegepast in deze ochtend. Naast zijn bevlogenheid is hij ook heel ad-rem en kon daardoor een ontspannen sfeer creëren bij het luisterende publiek. Verder viel op dat hij zeer flexibel is in wat te bieden heeft en ons heel goed heeft laten nadenken over onze Klantgerichtheid en het verrassen van de Klant. Kortom, een aanbeveling voor degene die meer wil weten en leren over het enthousiasmeren van Klanten.
Het is fun om samen met Feike de open deuren in te trappen waarvan je weet dat ze bestaan maar toch soms van glas blijken te zijn. Een heerlijke verfrissende blik op Klantgerichtheid.
Er is enorm veel werk verzet en … dat vind ik elke keer weer zo geweldig: zonder veel poespas, vlotte afspraken, snel reageren en werken, korte lijnen, doen wat je zegt. Dit alles met, in mijn ogen, optimaal resultaat! Houden zo!
Aangenaam verrast, beleerd, opgefrist en zelf gereflecteerd na de open workshop “De Klant als Ambassadeur” van Feike Cats. Nieuwe en oude benaderingen doorsponnen met een rode draad van integriteit, humor, lef, en eerlijkheid waardoor je eigen organisatie, collega’s, Klanten en niet in de laatste plaats jezelf beter op de kaart kan zetten. Het was ontspannen en leuk om mee te maken. Bedankt Feike en succes. Laten we hopen dat we nog vaak op de Feike manier benaderd mogen worden.
Enorm veel dank voor jouw verhaal vanmiddag. Simpel, effectief, mooie voorbeelden en goed afgestemd op de groep. Mooie energie losgemaakt. Dank, dank, dank!
Feike Cats met een boeiend betoog over Klanthousiasme: “Inspirerend, verhelderend en direct praktisch toepasbaar!”
Ik ben ambassadeur van Feike Cats geworden, omdat hij erin is geslaagd een welbekend en vaak herhaald onderwerp als Klantgerichtheid binnen onze organisatie nieuw leven in te blazen en te verankeren. Uiteraard moet de verandering gewoon door de medewerkers zelf worden gerealiseerd, maar de toegevoegde waarde van Feike is dat naast aanstekelijk enthousiasme veel ervaring en een arsenaal aan praktijkvoorbeelden en instrumenten meebrengt.
Inspirerend en motiverend! Dat waren de workshops ‘Van tevreden naar enthousiast’ die Feike voor de gemeente Hulst heeft verzorgd. En niet alleen maar luisteren, ook gewoon doen! Zo zijn er al een aantal zaken direct aangepakt en gaan we van tevreden burgers naar enthousiaste burgers met een verhaal. Bedankt Feike, voor je aanstekelijke enthousiasme en de leerzame workshops.
Bedankt voor de geweldige sessie afgelopen vrijdag in Parijs. Ik vond het zeer inspirerend.
Ontvang één keer per maand de inspiratiebrief vol met ideeën om te Verleuken en Klanthousiast aan het werk te gaan.