Leuker zorgt voor enthousiasme!

Afgelopen zaterdag ging ik met een vriend lunchen in het nieuwe Van der Valk Hotel in Schiedam. Het is inmiddels een week of 4 open. Bij de receptie zagen we een bord met onderstaande tekst. Op LinkedIn vroeg ik aan mijn volgers wat zij van deze boodschap vinden.  De reacties waren zeer uiteenlopend. Onderstaand mijn mening. Het is niet de eerste keer dat Van der Valk een hotel opent. Ze hebben uitgebreide ervaring op dat vlak. Een gefaseerde opening is een keuze van hen, maar wat bedoelen ze daar eigenlijk mee te zeggen? Ze vragen mij als bezoeker om daar rekening mee te houden. En wat krijg ik daar voor terug? Korting op het eten? Een kopje koffie aangeboden na de lunch of diner? Als ik een hotel zou openen dan zou ik er een feestje van maken voor de bezoekers (én de collega’s uiteraard). En dan zou ik zorgen dat ik daar klaar voor ben. Dat de bezoekers niet tevreden, maar enthousiast zijn. Dat ze het doorvertellen en dat ze graag terugkomen. Die ervaring hadden mijn vriend en ik niet na de lunch. Het was ok. Kwaliteit van de lunch prima in orde tegen een behoorlijke prijs. Bediening redelijk ok. Niks meer en niks minder. We waren redelijk tevreden, maar zeker niet enthousiast. We zullen r niet heel snel terugkomen of anderen aanbevelen er heen te gaan. En toch. Het idee om Klanten te betrekken bij een opening spreekt me erg aan. Zou een andere tekst in combinatie met een actie wellicht een heel ander gevoel geven? Door het nét even anders te doen en leuker te maken, vergroot je de kans op enthousiasme. Met alle voordelen van dien! Hartelijk welkom bij Van der Valk Hotel Schiedam! Wat leuk om u als gast in ons gloednieuwe hotel te mogen begroeten. Het is een spannende tijd, want we willen alles natuurlijk zo goed mogelijk doen en u met een enthousiast gevoel weg te laten gaan. We kunnen immers maar één keer de eerste indruk maken. We zijn heel benieuwd naar uw ervaring. Heeft u tips of suggesties dan horen we die graag. Onder de inzendingen verloten we 2 overnachtingen in onze suite, 2 diners en 2 lunches in ons restaurant. We hopen een mooi bedrijf op te mogen bouwen en u als gast vaker terug te zien! Team enthousiaste collega’s Van der Valk Schiedam

Blogs

Ontvang de inspiratiebrief vol met ideeën om te Verleuken en Klanthousiast aan het werk te gaan.

Naam