Klanthousiaste voetbalsokken!

Enkele weken geleden was ik in het Willem 2 stadion voor een inspiratiesessie. Na afloop van de sessie ging ik rond 12.20 naar de fanshop. Ik kwam voor een dichte duur want de fanshop ging om 13.00 open. Er stond een mevrouw in de winkel en die kwam naar de deur. Ik legde uit dat ik uit Vlaardingen kwam en graag een paar thuissokken wilde kopen. “Wij zijn eigenlijk nog niet open mijnheer, maar dat is geen enkel probleem. Kom binnen, ik help u graag”. Zo gezegd, zo gedaan. Ik zei dat ik dat erg leuk van haar vond en ze waardeerde het compliment. Blij als een kind vertrok ik. Hoe anders een week later in Zwolle. Ik kwam daarbinnen, maar niemand gaf aandacht aan mij. Ik vroeg of ze thuissokken van PEC hadden. “Nee die hebben we niet. Alleen de uitsokken”. Ik gaf aan dat ik dat heel jammer vond, omdat ik uit Vlaardingen kom en niet zo vaak in de buurt ben. “Ja dat is dan jammer”, zo luidde het antwoord. In plaats daarvan was het natuurlijk veel gaver geweest als ze het volgende had gezegd: “Wat leuk. Wat denkt u ervan als u de sokken nu alvast betaalt en dat ik ze dan opstuur zodra ze binnen zijn?”. Ik was dan opnieuw met een super blij gevoel de deur uit gelopen. Maar enige gevoel van Klanthousiasme was bij deze jongedame ver te zoeken. Hoeveel leuker zal de vrouw in Tilburg het op haar werk hebben? En hoeveel enthousiaster verlaten Klanten hier de winkel? En aan hoeveel mensen wordt dit doorverteld? Klanthousiasme is aanstekelijk en betere marketing kan je je niet wensen. Veel succes er mee!

Blogs