Klantgerichtheid - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Klantgerichtheid

Het ideaalbeeld van Klantgerichtheid: een organisatie met enthousiaste medewerkers en enthousiaste Klanten!

Dat de resultaten met een Klantgerichte organisatie sterk verbeteren, weet vrijwel iedereen. Klantgerichtheid in uw organisatie hebben én houden, is geen eenvoudige zaak. Dat vraagt continue aandacht op het vlak van Klantgerichtheid. Het vraagt het geloof van Directie en Management én de bereidheid om hier serieus mee aan de slag te gaan. De resultaten zullen u verrassen. Niet alleen meer omzet en betere marge, maar bovenal meer werkplezier. Door al deze positieve ontwikkelingen zullen uw werknemers en uw Klanten nieuwe collega's en nieuwe Klanten aanbrengen. Zij zijn/voelen zich Ambassadeur van uw bedrijf. Het ultieme doel van Klantgerichtheid wordt daarmee bereikt. Gevolg? Uw wervings- en marketingkosten zullen fors afnemen, de faaluren nemen gigantisch af en het werkplezier neemt sterk toe. Wie wil dat nou niet?

Klantgerichtheid ≠ Klantvriendelijkheid

Voor de continuïteit van uw organisatie is interesse voor de (interne) Klant van groot belang. Iedere Klant zo helpen dat hij enthousiast is en dat hij vanuit zichzelf als Ambassadeur optreedt. Is binnen uw organisatie duidelijk wat met Klantgerichtheid wordt bedoeld? Dat gaat verder dan binnen drie keer de telefoon opnemen en binnen 24 uur opvolging geven aan vragen. Belangrijk aandachtspunt daarbij is dat Klantgerichtheid iets anders is dan Klantvriendelijkheid. Betere Klantgerichtheid leidt altijd tot hogere Klanttevredenheid. Voor Klantvriendelijkheid geldt dat niet per se. Binnen veel organisaties zijn handboeken geschreven over uiteenlopende onderwerpen. Een van de belangrijkste "handboeken" ontbreekt vaak: het "handboek" van Klantgerichtheid en enthousiasme. Het is een continu proces en kan niet alleen met een training of workshop worden aangeleerd. Het moet verankerd liggen in een organisatie en bij de medewerkers. Vanaf het aannameproces tot en met de after sales. De opbrengsten zijn enorm.

Uw voordelen van Klantgerichtheid

  • Het verlaagt kosten zoals voor werving en marketing.
  • Het draagt bij aan winstverbetering.
  • De enthousiaste Klant wordt Ambassadeur voor uw organisatie.
  • Uw enthousiaste werknemers worden Ambassadeur.
  • Het is een onderscheidend vermogen.
  • Het is leuk.
  • Het werkt motiverend.
  • Klantgerichtheid loont.

Ons onderscheidende vermogen voor Klantgerichtheid in uw organisatie

Dat zit hem in de praktijkgerichte aanpak en het feit dat wij zowel het advies als de uitvoering van Klantgerichtheid voor onze rekening kunnen nemen. Wij voelen ons mede verantwoordelijk voor het behaalde resultaat. Onze aanpak is uitsluitend gericht op de (interne) Klant. Wij zijn specialisten, die altijd oog houden voor het gewenste resultaat: met de neus dezelfde K(l)ant op!

Gebruik onderstaande button om meer informatie aan te vragen over Klantgerichtheid en wat Houden van Klanten voor u kan betekenen op het gebied van Klantgerichtheid.

Meer over

Meer informatie aanvragen

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing