Traject Verleuken - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Traject Verleuken

"Met veel passie, plezier en Klanthousiasme heeft Feike onze organisatie weten te boeien bij het uitvoeren van een Klantgerichtheidtraject. Een serieus onderwerp dat Feike op humorvolle en zeker ook op professionele wijze wist vorm te geven. Het was vooral leuk en een ieder kon op een ongedwongen, plezierige manier zijn/ haar verhaal aan hem kwijt. We waren snel aan elkaar vertrouwd. De eerste resultaten zijn op een originele wijze gepresenteerd aan alle medewerkers. Via roadshows in theaters stond de “PoppenCats” centraal. D.m.v. filmpjes, poppenkast, sketches e.d. werden de resultaten gedeeld. Ludiek, vaak herkenbaar, verrassend en soms ook confronterend. Over 20 jaar zullen we nog weten wie Feike Cats is. Feike heeft ons goed op weg geholpen om verder aan de weg te timmeren. De weg naar onze enthousiaste Klant. Feike bedankt."
Ingrid Hitipeuw, Manager Customer Service - Energiewacht
www.ewacht.nl

Een traject 'Verleuken' bestaat uit meerdere stappen en heeft als doelstelling 'verleuken' structureel een plaats te geven binnen de organisatie.


Stappen die onder meer deel uit kunnen maken van het traject zijn:

Het traject Verleuken bestaat uit:

  1. Presentatie Verleuken voor alle medewerkers.
  2. Verleukerpunten korte termijn.
    Iedereen die bij de presentatie aanwezig was, wordt gevraagd binnen 2 weken minimaal 2 punten ter verleuking voor de organisatie aan te leveren om zo veel mogelijk laag hangend fruit suggesties te krijgen die invloed kunnen hebben op het thema. Zo krijgt de organisatie in korte tijd veel suggesties aangeleverd.
  3. Opzetten verleukerteam.
    Een groep die wordt opgezet met personen. die zich vrijwillig aanmelden om met het thema aan de slag willen. Deze groep start met uitvoeren van verleukerpunten korte termijn. Bij een grotere organisatie starten we met 2 verleukergroepen.
  4. Klanteninterviews
  5. Specifieke acties
    • Meekijken hoe de Klantenreis verloopt.
    • Meekijken met afdelingen waar Klantencontact is.
    • Praten met medewerkers.
  6. Gesprekken met management.
  7. Terugkoppeling ervaringen stap 1 t/m 6 aan Management Team inclusief rapportage en advies voor (vervolg)plan van aanpak.

Vervolgstappen traject Verleuken

  1. Workshops
    Tijdens de workshop(s) worden de mensen uitgedaagd om zelf met het thema aan de slag te gaan en input te geven ter verleuking. Tijdens de workshops kijken we naar verschillende aspecten: de medewerker, de organisatie en de Klant. We krijgen dus verleukerpunten op 3 vlakken. Ook wordt er tijdens de workshops aandacht gegeven aan gedrag en vaardigheden van de mensen.
  2. Opstellen persoonlijk verleukerplan per medewerker die deelneemt aan de workshops (ook wel Klanthousiasmeplan genoemd). Dit is een ideaal (meet)instrument voor het management. Iedereen (overigens ook de managers zelf) beschikt dan over een persoonlijk plan en kan hierop aangesproken, begeleid, "afgerekend" en gemotiveerd worden. Meestal organiseert Houden van Klanten een sessie voor het management hoe hier mee om te gaan en zit het bij iedere manager bij een aantal gesprekken met medewerkers voor coaching on the job op dit vlak.
  3. Opstellen interne Klanthousiasme beloften
    Dit geeft een leidraad over hoe we willen dat we met Klanten omgaan.
  4. Prijsvraag medewerkers
  5. Begeleiding door Houden van Klanten gedurende het traject en vervolg
Meer informatie aanvragen

Trajecten Verleuken hebben wij onder meer gegeven bij:

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing