Traject Klanthousiasme - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Traject Klanthousiasme

"Met veel passie, plezier en Klanthousiasme heeft Feike onze organisatie weten te boeien bij het uitvoeren van een Klantgerichtheidtraject. Een serieus onderwerp dat Feike op humorvolle en zeker ook op professionele wijze wist vorm te geven. Het was vooral leuk en een ieder kon op een ongedwongen, plezierige manier zijn/ haar verhaal aan hem kwijt. We waren snel aan elkaar vertrouwd. De eerste resultaten zijn op een originele wijze gepresenteerd aan alle medewerkers. Via roadshows in theaters stond de “PoppenCats” centraal. D.m.v. filmpjes, poppenkast, sketches e.d. werden de resultaten gedeeld. Ludiek, vaak herkenbaar, verrassend en soms ook confronterend. Over 20 jaar zullen we nog weten wie Feike Cats is. Feike heeft ons goed op weg geholpen om verder aan de weg te timmeren. De weg naar onze enthousiaste Klant. Feike bedankt."
Ingrid Hitipeuw, Manager Customer Service - Energiewacht
www.ewacht.nl


Klanthousiasme is een super leuk thema binnen een organisatie. Uiteraard is het niet zo maar aan te leren door één training. Het is een proces dat geleidelijk aan steeds sterker gedragen wordt. Het begint bij de medewerkers die er zin in hebben om aan bij te mogen dragen. Zij zijn de ambassadeurs binnen de organisatie en zullen daarmee de volgende groep collega's enthousiast maken.
Om inzicht te krijgen welke stappen het beste werken, is het van belang een goed beeld van de organisatie te hebben. Daarom voeren wij vaak een Klanthousiasmescan uit.

De 6 fases van de Klanthousiasme scan in het Het traject Klanthousiasme

Fase 1

  • Interviews key players intern
  • Gesprekken met Management.
  • Gesprekken met medewerkers uit de operatie.
  • Gesprekken met medewerkers uit de lijn.

Fase 2

Beoordelen beschikbare materialen zoals resultaten onderzoeken, website(s), folders, correspondentie en processen die van invloed zijn op de Klantgerichtheid.

Fase 3

Bezoeken van de stake holders

Fase 4

  • Specifieke acties
  • Meekijken met verschillende afdelingen/ medewerkers
  • Meekijken met buitenactiviteiten
  • Beoordeling activiteiten die van invloed zijn op Klanten
  • Beoordeling telefoonbehandeling Klanten.
  • Inventarisatie commerciële activiteiten.

Fase 5

Brainstorm Management

Fase 6

Presenteren resultaten aan de organisatie

Het is van groot belang dat de uitkomsten van de scan zo breed mogelijk worden gecommuniceerd. Veel mensen zijn bij de scan betrokken en nieuwsgierig naar de uitkomsten en vervolgstappen. Dit onderdeel mag niet onderschat worden voor het draagvlak binnen de totale organisatie.

Uit de scan volgt een praktisch rapport met Klanthousiaste aanbevelingen. Dat betreft aanbevelingen die op korte termijn binnen de organisatie ingevoerd kunnen worden én die meer structureel van aard zijn.
Vaak is de scan een start van een vervolgtraject: van tevreden naar Klanthousiast!

Vervolgstappen traject Klanthousiasme

  1. Workshops
    Tijdens de workshop(s) worden de mensen uitgedaagd om zelf met het thema aan de slag te gaan en input te geven aan het Klanthousiasme. Tijdens de workshops kijken we naar verschillende aspecten: de medewerker, de organisatie en de Klant. We krijgen dus Klanthousiasmepunten op 3 vlakken. Ook wordt er tijdens de workshops aandacht gegeven aan gedrag en vaardigheden van de mensen.
  2. Opstellen persoonlijk Klanthousiasmeplan per medewerker die deelneemt aan de workshops. Dit is een ideaal (meet)instrument voor het management. Iedereen (overigens ook de managers zelf) beschikt dan over een persoonlijk plan en kan hierop aangesproken, begeleid, "afgerekend" en gemotiveerd worden. Meestal organiseert Houden van Klanten een sessie voor het management hoe hier mee om te gaan en zit het bij iedere manager bij een aantal gesprekken met medewerkers voor coaching on the job op dit vlak.
  3. Opstellen interne en externe Klanthousiasme beloften. Dit geeft een leidraad over hoe we willen dat we met Klanten omgaan.
  4. Prijsvraag medewerkers
  5. Begeleiding door Houden van Klanten gedurende het traject en vervolg
Meer informatie aanvragen

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing