Volg Houden van Klanten
Tweets van @HoudenvKlanten
Traject 365 dagen Klanthousiasme
"Ik heb Feike Cats leren kennen als een enthousiaste gangmaker. Zaken die bijna vanzelfsprekend lijken, worden door hem scherp geanalyseerd, zodat de verbetermogelijkheden in het oog springen. De direct betrokkenen worden meegenomen in dit proces en komen spontaan tot actie. Uniek is de passie van Feike om de bereikte 'mental shift' ook vast te houden en duurzaam in de organisatie te verankeren."
Cees van Halem, Hoogleraar Erasmus Universiteit, directeur Erasmus School of Accounting & Assurance
www.esaa.nl
Het traject 365 dagen Klanthousiasme bestaat uit meerdere stappen en heeft als doelstelling 'Klanthousiasme' structureel een plaats te geven binnen de organisatie.
Stappen die onder meer deel uit kunnen maken van het traject zijn:
Het traject 365 dagen Klanthousiasme bestaat onder meer uit:
- Presentatie 365 dagen Klanthousiasme.
- Klanthousiasmepunten korte termijn.
- Opzetten Klanthousiasmeteam.
- Interviews medewerkers
- Gesprekken met management.
- Terugkoppeling ervaringen stap 1 t/m 5 aan Management Team inclusief rapportage en advies voor (vervolg)plan van aanpak.
Vervolgstappen traject 365 dagen Klanthousiasme
- Workshops
Tijdens de workshop(s) worden de mensen uitgedaagd om zelf met het thema aan de slag te gaan en input te geven Ook wordt er tijdens de workshops aandacht gegeven aan gedrag en vaardigheden van de mensen. - Opstellen persoonlijk Klanthousiasmeplan per medewerker die deelneemt aan de workshops. Dit is een ideaal (meet)instrument voor het management. Iedereen (overigens ook de managers zelf) beschikt dan over een persoonlijk plan en kan hierop aangesproken, begeleid, "afgerekend" en gemotiveerd worden. Meestal organiseert Houden van Klanten een sessie voor het management hoe hier mee om te gaan en zit het bij iedere manager bij een aantal gesprekken met medewerkers voor coaching on the job op dit vlak.
- Opstellen interne Klanthousiasme beloften
Dit geeft een leidraad over hoe we willen dat we met Klanten omgaan. - Prijsvraag medewerkers
- Begeleiding door Houden van Klanten gedurende het traject en vervolg.