Download onze brochure
Theorie bestaat niet voor collega's - presentatie - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Theorie bestaat niet voor collega's - presentatie

Waarom een presentatie 365 dagen Theorie bestaat niet?

  • Het werkt motiverend.
  • Het is leuk.
  • Het zorgt voor efficiëntie.
  • Het verbetert de samenwerking intern én met Klanten.
  • Het zorgt voor meer enthousiaste collega's én Klanten.
  • Het vermindert faaluren.
  • En niet geheel onbelangrijk: het verbetert het eindresultaat.

Plezier

Iedereen weet dat mensen die naar hun zin hebben beter presteren. Dat stralen ze uit. Plezier is de basis voor Klanthousiast werken. Het is immers veel leuker om complimenten te krijgen dan klachten. Dat geeft energie en zin om verder te gaan met de ingeslagen weg. In het proces van Klanthousiast werken, staat plezier van de eigen collega's dan ook hoog in het vaandel.

De praktijk maakt het verschil

Soms worden er zulke moeilijke oplossingen gekozen, terwijl het vaak een kwestie van aandacht is. Dat geldt zowel intern als extern. Behandel iemand zoals iemand behandeld wil worden, is een zin die ik vaak gebruik. Daar kom je pas achter als je het lef hebt om vragen te stellen. Daardoor leer je de verwachtingen kennen en kan je gericht actie nemen. Het is niet moeilijker. Hoe praktischer de benadering hoe enthousiaster de collega en Klant.

Écht naar hun zin maken

Klantgerichtheid is niet eens zo moeilijk of spannend, maar het is ontzettend lastig om
iedereen er continu naar te laten handelen. Het heeft alles te maken met de wil en de prioritijd (bewust zo geschreven) om er dagelijks mee bezig te zijn. De wil om het Klanten écht naar hun zin te maken.

 

Enthousiaste collega's

Het klinkt zo logisch: enthousiaste collega's zorgen voor enthousiasten Klanten. Toch vinden veel collega's én managers het lastig om dit in de dagelijkse hectiek toe te passen.

De doelen en verwachtingen

  • De mensen prikkelen op het gebied van praktische Klantgerichte (in ons geval Klanthousiaste) oplossingen.
  • De mensen bewust maken van de simpele mogelijkheden om het verschil te maken.
  • De mensen bewust maken van het verschil tussen tevreden en enthousiast.
  • Duidelijk maken hoe één extra stap het verschil kan maken.
  • Aangeven hoe leuk en motiverend Klantgerichtheid is.
  • Bewustwording van Klantgerichtheid verder te laten groeien.
  • De aanwezigen inspireren en motiveren.

Er wordt tijdens de sessies ingegaan op een aantal vragen

  • Wat verwacht je van de collega en Klant?
  • Wat verwachten de collega en Klant van je?
  • Hoe denkt een collega/Klant?
  • Wat werkt wel/niet?
  • Hoe krijg je het concreet?
  • Waar zijn collega's en Klanten écht gevoelig voor?
  • Hoe creëer je enthousiaste collega's en Klanten?
  • Wat maakt Klantgerichtheid zo leuk?
  • Hoe kan ik simpel het verschil maken?

De aanpak

Inspirerende presentatie Klanthousiasme in de praktijk van 45 -75 minuten. Ons doel is om de aanwezigen te inspireren en motiveren.

Mijn dank Feike voor jouw enthousiasme en aanstekelijkheid. De manier waarop jij in staat bent om (zelfs als afsluiter van een programma) mensen actief te houden is een groot compliment waard. Je zei: "leven is het meervoud van lef. Heb dus het lef om plezier in je missie op te nemen. Heb het lef om gericht te zijn op complimenten. Maar heb bovenal het lef om enthousiast te zijn over en voor je klanten". Dat zijn nog eens punten waarmee je het publiek op het puntje v/d stoel hebt gekregen. Je brengt energie, sterker nog; je bent energie! Mensen worden getriggerd tot nadenken op een leuke, ontspannen en humoristische wijze. Mijn grote complimenten en dank voor jouw inbreng op onze middag Feike!
Martin Mauritz, Managing Consultant - P5COM

Meer informatie aanvragen

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2019 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..