Download onze brochure
X
Deze functionaliteit is niet beschikbaar omdat de cookies zijn uitgeschakeld. De cookies kunnen gemakkelijk worden geactiveerd.
Iedereen kan verleuken
slogan
Speel deze Klanthousiaste video af

Theorie bestaat niet - medewerkers

Klantgerichtheid in de praktijk!

Als schrijver van inmiddels 4 boeken en veel gevraagd spreker over het thema Klantgerichtheid word ik regelmatig benaderd met de vraag of Klantgerichtheid loont. Het zal u niet verbazen dat mijn antwoord volmondig "JA" is.

Jaren geleden gingen we met ons gezin naar Zeeland. Omdat wij het leuk vonden voor de (toen nog jonge) kinderen besloten we de pont te nemen van Maassluis naar Rozenburg. We betaalden € 4 en vervolgden onze reis. De volgende avond op de terugweg vroegen 3 vrolijke kinderen of ze weer met de pont mochten. Uiteraard konden mijn vrouw en ik die vraag niet weerstaan en ik pakte alvast tijdens het wachten € 4 uit mijn portemonnee. Toen we de pont opreden, opende ik het raam en overhandigde ik het geld. "Het is € 4,70", snauwde de man mij toe. Ik vroeg of dat wellicht een zondagtarief was, aangezien ik een dag eerder € 4 had betaald. "Het is € 4,70 omdat ik het zeg", was het verrassende antwoord. "Ik hoor wel dat u het zegt, maar ik vraag u vriendelijk om uitleg", zei ik. "Daar heb ik helemaal geen zin in", vervolgde de bootsman.

Uiteindelijk bleek dat op zaterdag geen bedrag voor onze dochter van 5 was gerekend en dat hij dat nu wel deed. Hij stond dus in zijn recht, maar had geen zin om het toe te lichten. Nadat we waren doorgereden, zei onze dochter dat hij een echte kastanje was. Nu denkt u wellicht, dat valt toch wel mee, maar wie onze dochter kent, weet dat als je in de categorie kastanjes terecht komt het niet erg best met je gesteld is.

Ik zal me de volgende keer nog even bedenken of ik voor de pont kies. Niet vanwege de kosten, maar bovenal omdat het zo prettig is als mensen je vriendelijk benaderen. Niet alleen voor de Klant, maar vooral ook voor je zelf. Want toen ik afgelopen week 2 zakken tuinaarde van 45 liter kocht en ik de eerste zak naar de auto bracht, kwam de eigenaar met de tweede zak op zijn rug achter me aan. Ik antwoordde: "bedankt voor de service". Waarop hij glimlachend zei: "graag gedaan, ik vind het leuk om te horen dat u het waardeert".

Klantgerichtheid loont, want het maakt uw werk en de waardering daarvoor zo veel leuker. En de kans dat de Klant terugkomt én reclame voor u maakt, is bovendien vele malen groter. Daar kan geen wetenschappelijke benadering of kostbare marketingcampagne tegen op! Veel plezier en succes daarbij!

Video's over Klantgerichtheid

FeikeCats houdt zijn vele tips niet voor zichzelf, maar strooit er rijkelijk mee.Doe inspiratie op en bekijk de video's over Klantgerichtheid van en door Feike Cats. 

Bekijk alle video's

Blogs

17 sep 2019
Onlangs hadden wij ongeveer 60 seconden contact met een medewerker van Ziggo over het terugsturen van een kastje. De volgende dag ontvingen we onderstaande mail:
11 sep 2019
De zomerperiode is voorbij. Voor mij starten de presentaties en workshops Verleuken & Klanthousiasme weer. Ter voorbereiding op die sessies voer ik altijd een gesprek met de opdrachtgevers. Zo...
14 aug 2019
Onze zoon was afgelopen week op vakantie in Griekenland. Toen hij op een nacht stond te pinnen (waarom zou je het overdag doen?) werd niet € 103 uitbetaald, maar werd bij de eerste poging zijn...
6 aug 2019
In 2017 startten we onder aanvoering van Humphrey Iseli in de Gemeente Houten met een traject Verleuken. Meerdere Verleukerteams kwamen met een groot aantal Verleukerpunten. Hoe gaaf is het dat...
11 jul 2019
De afgelopen jaren heb ik het genoegen gehad om tienduizenden mensen in mijn publiek te mogen hebben. Ontelbaar keer stelde ik aan het publiek de vraag of zij naar tevreden medewerkers en Klanten...
21 mrt 2019
Wanneer je tenminste één keer bent geopereerd, dan herken je de situatie vast wel. Je ligt op een hoog bed met wieltjes er onder. Een arts stelt zich voor en draagt een operatiekapje op zijn...
Theorie bestaat niet - Houden van Klanten
Theorie bestaat niet - Houden van Klanten

Theorie bestaat niet

In dit boek benadert Feike Cats Klantgerichtheid vanuit zijn praktijk van elke dag. Hij staat bekend om zijn originaliteit, zijn gedrevenheid en zijn toewijding. Cats houdt zijn vele tips niet voor zichzelf, maar strooit er rijkelijk mee. Het boek kan u helpen, net dat stapje meer te zetten, waardoor Klanten trouwe en enthousiaste Klanten worden en nieuwe Klanten zich welkom voelen bij uw organisatie.

Bestel boek

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2019 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..