Strategie sessie Klanthousiasme - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Strategie sessie Klanthousiasme

Persoonlijke begeleiding naar een Klanthousiaste organisatie

"Voor elk bedrijf hoe groot of klein ook is er eigenlijk maar een goede regel: “houdt van uw Klant” E.e.a. sluit naadloos aan om mijn eigen motto: “Serve the customer with a lot of FUN against a profit for the company”. Ik geloof sterk dat deze 3 doelstellingen in samenhang en balans elkaar versterken en tot succes leiden. Belangrijk is om het principe van “de Klant als ambassadeur” heel gericht door te voeren, m.a.w. Klantgericht handelen omarmd door de hele firma. Als CEO van Falck in Nederland heb ik zeer positieve ervaring opgedaan met de samenwerking met Houden van Klanten en dus Feike Cats. Falck heeft een zeer trouwe en loyale Klanten groep, maar besteedde daar niet genoeg aandacht aan. De klassieke fout werd ook hier gemaakt, focus op groei betekent alleen focus op nieuwe Klanten. De allereerste kennismaking met Feike was al meteen een enorme eyeopener. Feike maakte direct heel duidelijk dat de snelste en beste groei via de ambassadeurs van je bedrijf gerealiseerd wordt. Hij kwam ook direct met een aantal erg goede en simpele voorbeelden hoe je de Klantgerichtheid van je bedrijf kan verbeteren. Ook een aantal voorbeelden wat je vooral niet moet doen waren zeer verhelderend! Samen met het MT hebben wij zeer goede en gestructureerde sessies gehad, waarbij bijvoorbeeld de belangrijkste 10 funregels voor Klantgericht handelen werden opgesteld en de definitie van onze ambassadeurs werd vastgesteld plus een bijbehorend actieplan. Feike is analytisch zeer sterk en erg overtuigend, een plezier en een genoegen om met hem te werken. Hij is instaat om zelfs de grootste cynicus mee te krijgen in het veranderingstraject."
Joost Beerthuis, M.Sc., Managing Director E-Semble bv en voormalig Algemeen Directeur Falck Nederland

Verbeteringen gelden ook voor de top

Wie wil werken aan het verbeteren van de Klantgerichtheid, moet zich realiseren dat dit een continu proces betreft. De voorbeeldfunctie mag daarbij niet worden onderschat. Dus ook de top (Management) moet gemotiveerd zijn om Klanthousiast te zijn! Of beter gezegd: moeten er zin in hebben. Als je loyale en enthousiaste Klanten (Ambassadeurs) wilt, heb je loyale en enthousiaste medewerkers nodig.

Leuk

De belangrijkste reden om met Klanthousiasme bezig te zijn, is omdat het leuk is. Iedereen vindt het toch fijner om een compliment te krijgen dan een klacht? En iedereen wil zelf toch ook zo goed mogelijk geholpen worden? Klanthousiast werken geeft energie. Het maakt het werk leuker, zowel intern als extern. En de opbrengsten zullen u verrassen.
Door niet altijd naar de directe opbrengst te kijken, kan de levensduur van een Klant enorm verlengd worden. En onderschat het doorvertellen van de enthousiaste ervaring niet! Zo simpel en zo leuk!

Zeg eens eerlijk

  • Wat geeft u aan Klanten wat ze niet verwachten?
  • Weet u dat het veel meer kost om een nieuwe Klant te werven dan om een bestaande Klant vast te houden?
  • Wat doet u extra om bestaande Klanten te houden?
  • Waar worden uw Klanten blij van? Denkt u dat of weet u dat?
  • Wat zijn de onverwachte aandachtmomenten voor uw Klanten?
  • Kent u de verwachtingen van de Klant?
  • Hoe duidelijk bent u naar Klanten over wat mogelijk en onmogelijk is?
  • Wat zijn de sterke punten van uw organisatie wat betreft Klanthousiast werken?
  • Schrijf eens de namen van drie organisaties op die u beschouwt als uitstekende kwaliteits- en serviceverleners.
  • Waaraan hebben ze, volgens u, die reputatie te danken?
  • Geef uw medewerkers de ruimte. Zij zijn degenen die in de dagelijkse praktijk tegen problemen oplopen. Als ze die problemen zelf oplossen, hoeft een ander het niet te doen. Bovendien doen zij het waarschijnlijk een stuk sneller.
  • Geef medewerkers met Klantencontact "een onverwacht aandacht budget!"
  • Het mooiste dat u een Klant kunt geven, is oprechte belangstelling en aandacht.

Blij

Vier wat goed gaat en koester dat. En zeker ook kijken naar wat beter kan, maar dat niet de overhand laten krijgen. Vraag vooral ook aan uw Klanten wat goed gaat. Waar worden uw Klanten blij van? Een simpele vraag die bijna nooit letterlijk aan Klanten wordt gesteld. Waarom niet? Het antwoord daarop kan u veel wijzer maken. U zult zien dat het werkt.

De opzet

Met wie kunt u beter brainstormen over dit thema dan met Mister Klanthousiasme zelf? U geeft uw doelstellingen aan en Feike adviseert u over de beste en leukste aanpak. In kleinere samenstelling of met een grotere groep? Alles is mogelijk. Een ideaal moment om out of the box te denken en de Klanten en medewerkers écht centraal te zetten. Denken in mogelijkheden en kansen zonder direct in de weerstand te gaan. Denken in plezier en complimenten. Het resultaat? Energie om met nieuwe ideeën aan de slag te gaan en geïnspireerde medewerkers die zelf met die ideeën aan de slag gaan.

Veel plezier!

Meer informatie aanvragen

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing