Volg Houden van Klanten
Tweets van @HoudenvKlanten
Ons aanbod
"Feike is een gedreven, inspirerende en leuke vent die de naam van zijn bedrijf, Houden van Klanten, ware inhoud geeft. Het streven naar Klanthousiasme is niet alleen heel belangrijk, maar wordt door de samenwerking met Feike ook nog eens een bijzonder leuk proces. Ik verheug me steeds op onze afspraken en die verwachtingen worden telkens overtroffen! En de filmpjes van goede voorbeelden, die we elkaar regelmatig sturen, geven me de energie om voor het beste te blijven gaan".
Ian van Veen, Chief Market Officer - DAS
Binnen de meeste organisaties wordt gesproken over een tevreden Klant/ Student/ Medewerker/ Patiënt/ Burger. Tevredenheid garandeert echter geen loyaliteit en enthousiasme. En tevredenheid brengt (te) weinig lol. Houden van Klanten wordt vaak gevraagd om het thema "Van tevreden naar Klanthousiast" te begeleiden.
Meer Ambassadeurs intern en extern
Doelstelling is naar ons idee altijd het verhogen van het aantal Ambassadeurs, zowel intern als extern. Dat zorgt voor efficiëntie en werkt motiverend. Het is echt leuk als de organisatie blijvend de focus op Klanthousiasme heeft. Het verhoogt het (bedrijfs)resultaat aanzienlijk. En dan hebben we het nadrukkelijk niet alleen over cijfers.
Plezier
Iedereen weet dat medewerkers die naar hun zin hebben beter presteren. Dat stralen ze uit naar interne en externe Klanten. Plezier is de basis voor Klanthousiast werken. Het is immers veel leuker om complimenten te krijgen dan klachten. Dat geeft energie en zin om verder te gaan op de ingeslagen weg. In het proces van Klanthousiast werken, staat plezier hoog in het vaandel.
Rol eigen medewerkers
Klanthousiasme is een super leuk thema binnen een organisatie. Uiteraard is het niet zo maar aan te leren door één training. Het is een proces dat geleidelijk aan steeds sterker gedragen wordt. Het begint bij de medewerkers die er zin in hebben om aan bij te mogen dragen. Zij zijn de ambassadeurs binnen de organisatie en zullen daarmee de volgende groep collega's enthousiast maken.
Traject
Het traject van tevreden naar enthousiast bestaat uit verschillende stappen. In veel gevallen is een Klanthousiasme scan het startpunt. Afhankelijk van de resultaten wordt een vervolgtraject samengesteld. Belangrijkste aandachtspunt is dat de medewerkers mede-eigenaar worden van het traject. Houden van Klanten treedt op als inspirator, begeleider en motivator.