Leesvoer voor Klantgerichtheidfans: December 2009 - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Leesvoer voor Klantgerichtheidfans: December 2009

3 dec 2009

Wordt 2010 het jaar van de Klant (Burger) als Ambassadeur?
Natuurlijk weet u dat een écht tevreden Klant in zijn of haar rol als Ambassadeur nieuwe Klanten aanbrengt. En natuurlijk weet u dat een écht tevreden medewerker voor nieuwe medewerkers zorgt. En dat daarmee de kosten omlaag gaan en de opbrengsten omhoog. De Klant (of Burger) als Ambassadeur is een perfect thema om in 2010 in uw organisatie centraal te stellen.

Van (tevreden) Klant naar Ambassadeur!
Als u er in slaagt om van de Klant een Ambassadeur te maken, verhoogt dat de Klantentrouw aanzienlijk. Hoe dat kan? Door onder meer naar verwachtingen te vragen en die te overtreffen. Door het geven van onverwachte aandacht. En bovenal door de juiste attitude van de eigen medewerkers.

Klanten verliezen heeft een forse impact op het rendement van een organisatie. Investeren in hoge(re) Klantentrouw is uitermate rendabel. Zo is aangetoond dat een vermindering van het Klantenverloop met 5% een rendementsstijging van 25 tot 85% kan betekenen. We hebben het dan niet over een stijging van de omzet, maar het resultaat van de organisatie!

De Klant als Ambassadeur is dus uitermate winstgevend! Als het u lukt om het aantal Ambassadeurs voor uw organisatie komend jaar toe te laten nemen dan gaat het rendement fors omhoog. Om over het werkplezier maar niet te spreken. Alle neuzen moeten dezelfde K(l)ant op. De vraag is hoe u dat gaat doen.

Klantgerichtheid is niets nieuws
Het is de kunst om de Klant in alle handelingen binnen de organisatie centraal te stellen. Verder is het van groot belang om op maximaal 1 A4 vast te stellen wat Klantgerichtheid precies inhoudt voor uw organisatie. Dat biedt duidelijkheid en houvast. Een mooi startpunt is om alle medewerkers het boek Theorie bestaat niet! over Klantgerichtheid in de praktijk te laten lezen en ze te vragen hier 5 actiepunten voor de organisatie en 5 voor zichzelf uit te halen.

Wellicht ook een leuk idee als decembergeschenk. U kunt het aan Klanten weggeven en hen vragen een aantal actiepunten voor uw organisatie uit het boek te laten halen.

Voor wie meer wil weten over het thema de Klant als Ambassadeur is de open workshop op vrijdag 29 januari 2010 een goede basis. Kijk op http://www.houdenvanklanten.nl/index.php?page=workshops-open-inschrijving voor meer informatie.

Medewerkers weten vaak precies wat ze moeten doen, maar gek genoeg doen ze niet altijd wat ze weten. Vandaar dat Klantgerichtheid een continu proces is en er niet “even” bij gedaan kan worden. Wij wensen u veel suc6 en plezier met het thema!

Feike Cats in 'De Klantenshow' op BNR
Op dinsdag 24 november was Feike Cats te gast in De grote Klantenshow op BNR. Helaas bleek de uitzending erg vol en was er (te) weinig ruimte om de visie, tips en trucs van Feike Cats met de luisteraars te delen. Klik hier om de uitzending te beluisteren.

Onder de button nieuws zijn afgelopen maand verschillende interessante berichten geplaatst. Met dank aan een tweetal Klanten vindt u er een warme- en een koude douche terug en een artikel uit De Telegraaf met als titel: “Klanten zijn je beste Ambassadeur”. Blijf vooral uw ervaringen met ons delen. Ze zijn van harte welkom.

Wij wensen alle (mee)lezers een gezellige decembermaand, alvast alle goeds in blakende gezondheid en een super Klantgericht 2010!

Tot volgend jaar!

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..