Leesvoer voor Klantgerichtheidfans: November 2009 - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Leesvoer voor Klantgerichtheidfans: November 2009

4 nov 2009

Bedrijf met goede sfeer staat sterker
Zo luidde de kop van een bericht in het Algemeen Dagblad van 30 september. Betrokken personeel leidt tot bijna vijf keer grotere inkomensgroei. Deze conclusie volgt op een omvangrijk onderzoek van de Hay Group.

Hoeveel medewerkers zijn ambassadeur voor uw organisatie? Met andere woorden: zouden zij een vriend of kennis aanbevelen om bij uw organisatie te gaan werken? Stel komende maand die vraag aan alle medewerkers en stel vervolgens een plan op om dit percentage te laten stijgen. Binnen 6 maanden zal het een positief effect hebben op het resultaat van uw organisatie. Succes gegarandeerd!

KLIK HIER VOOR HET KRANTENBERICHT

Negatieve ervaring van een Klant
Gisteren vertrokken wij naar Middelburg, ca. 2 uur rijden, voor een nieuwe eethoek. Vorige week in Veere hadden wij een bijzettafel op het oog, maar aangezien wij het plan al hadden opgevat een week later naar Middelburg te gaan, en in de veronderstelling deze tafel ook in Middelburg te vinden, deze nog niet gekocht. Bij binnenkomst in uw showroom viel ons oog op de Engelse eetkamertafel met passende stoelen. Mijn man wilde even naar het toilet en vroeg of hij daarvan gebruik mocht maken, waarop het antwoord was, “dan gaat u maar naar de Hema aan de overkant”. Hierover was hij zo ontstemd, dat hij terstond omkeerde en zei: “bij zo’n onklantvriendelijke winkel ga ik niets kopen”. Jammer, de hele reis voor niets geweest en een hoop ergernis. Wij zijn daarna aan de andere overkant een kopje thee gaan drinken. Spijtig!

Het letterlijke antwoord: Een heel vervelend verhaal wat mij, terwijl ik zelf gister aanwezig was, niet geheel voor ogen staat. Het is inderdaad zo dat wij geen klanten toilet hebben, daar er in het verleden veel misbruik van werd gemaakt met alle vervelende gevolgen van dien. Als u aan mijn collega duidelijk had gemaakt dat u van ver kwam en even rustig wilde kijken had hij of zij zonder twijfel u gebruik laten maken van onze eigen toilet. Een ongelukkig misverstand.
Moraal: Dit zal toch niet de eerste mogelijke Klant zijn die even naar het toilet wil. Alleen al in dit geval bedraagt de gederfde omzet € 3.250. Om over de negatieve reclame maar niet te spreken. Hoe is dit binnen uw organisatie geregeld?

Netwerken of net werken?
Ik weet niet hoe het u vergaat, maar je kunt geen tijdschrift openslaan zonder dat er iets over een netwerkbijeenkomst wordt geschreven. Zeker sinds de economische crisis lijkt netwerken het toverwoord. Veel collega ondernemers wijzen mij ook regelmatig op de kansen die het op kan leveren. Immers het uitwisselen van visitekaartjes zou garant staan voor nieuw business en bijbehorende omzetstijging. Persoonlijk denk ik daar heel anders over.

LEES DE COLUMN VAN FEIKE CATS VERDER

Positieve E-mail afwezigheidassistent
In verband met ons jaarlijkse teambuilding weekend is ……. vanaf donderdagmiddag gesloten. We gaan met alle collega’s een weekend zeilen op de Waddenzee. Naast uitwaaien en genieten van het hopelijk mooie weer, zullen we ook tijd besteden aan diverse brainstormsessies. Op deze manier streven wij ernaar onze dienstverlening te blijven optimaliseren. Voor dringende zaken kunt u contact opnemen met ……..
Maandag 7 september ben ik weer aanwezig op kantoor. Ik zal dan zo spoedig mogelijk op uw e-mail reageren.
Moraal: e-mail wordt steeds vaker ingezet als communicatiemedium. Wees daarom kritisch op de inhoud én op de boodschap die u achterlaat als u niet aanwezig bent. Bovenstaand bericht verdient een warme douche!

Hier word ik vrolijk van
Customer Focus, daar gaat het om. Passie van medewerkers kan daarin doorslaggevend zijn. Zo eindigde ik de nieuwsbrief vorige maand. Bijgaand een ander filmpje met een knipoog. http://www.youtube.com/watch?v=0u4mG3UJn_0&feature=related.

Tot volgende maand!
Nieuwsbrieven van de jaren hiervoor kunt u vinden op www.cmenc.nl. Klik vervolgens door op de button Nieuws.

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..