Column tijdschrift Manager Media - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Column tijdschrift Manager Media

25 aug 2009

De relatie tussen voetbal, het verdwijnen van Talpa (Tien) en klantgerichtheid!
Afgelopen seizoen werd de voetbalcompetitie op een zeer spannende manier beslist. Voor Talpa reden om de laatste wedstrijdronde te beginnen met een combinatie van de belangrijkste wedstrijden. Logisch zo zult u denken, maar bij Talpa was afgelopen seizoen niet veel logisch als het gaat om voetbalsamenvattingen.

Zo presteerde men het om meestal met onbelangrijke samenvattingen te beginnen en de wedstrijden van de grotere clubs aan het einde van de uitzending te programmeren. Er kwamen heel wat klachten en zelfs een handtekeningactie, maar John de Mol en zijn kompanen bleven Oost-Indisch doof.

Ook de laatste competitieronde was het weer raak. Na de kampioensrace toonde men een aantal wedstrijden, die er in het geheel niet meer toe deden. En om 21.10 uur kwam dan eindelijk de wedstrijd om de belangrijke vijfde plaats Heerenveen – Feyenoord in beeld. Gelukkig voor de jongste kijkers dat het de maandag daarna een vrije dag was, maar het kan opnieuw geen toonbeeld van Klantgerichtheid worden genoemd.

Zoals u weet, zijn onlangs de uitzendingen van Talpa gestopt. Bij Talpa vraagt men zich nog altijd af hoe het zo ver kon komen. Om Klanten te behouden, moet je niet alleen met ze praten, maar bovenal naar ze luisteren en bereid zijn om met de opmerkingen vervolgens wat te doen. Het beleid van Talpa om dat juist niet te doen, is daarvan weer het grootste bewijs. Met het einde van de TV-zender als gevolg.

Ik heb afgelopen seizoen nog nooit zo veel mensen gehoord die niet meer naar het voetbal op Talpa keken. Ik ben er van overtuigd dat ze weer voor de buis zitten als de wedstrijden “ouderwets” worden gepresenteerd op de manier zoals de klant/kijker het graag wil. Het lijkt zo simpel, maar waarom gebeurt het dan zo weinig?

Moraal: Neem de Klant serieus en zij nemen u serieus!

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..