Column tijdschrift Manager Media - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Column tijdschrift Manager Media

Column tijdschrift Manager Media

25 aug 2009

Geen reclame gaat voorbij zonder dat het www adres wordt genoemd, geen blad kunnen we openslaan of er wordt over Internet en de digitale mogelijkheden geschreven. Wat moeten we daar nu mee?

Op weg naar een Klant hoorde ik enkele radioreclames. Meestal vallen ze me niet zo op, maar ineens werd mijn aandacht gewekt. Er werd namelijk gezegd dat deze boodschap uitsluitend bestemd was voor miljonairs. Eigenlijk had ik af moeten haken, want ik behoor niet tot die doelgroep. Het tegendeel gebeurde echter. Ik was een en al oor. Blijkbaar is dit een ideale manier om de aandacht te trekken van mensen die geen miljonair zijn, maar daar wil ik het nu niet over hebben. Aan het einde van de bewuste radioreclame noemde men het www adres. Al slingerend schreef ik het op. Later op de dag terug op kantoor zag ik het bewuste adres op mijn notitieblokje staan. Snel het adres intypen en toen????? Het schrikbeeld van marketing deed zijn intrede. De site kon niet worden opgeroepen. Mijn reactie laat zich raden. Wat hebt u aan reclame maken voor een website als u de pagina niet eens kunt oproepen?

De eerste marketingles heeft deze organisatie niet gehaald, bedacht ik me. Ik zou ze moeten bellen dat ze hun geld weggooien en dat met deze manier van reclame maken het tegendeel wordt bereikt. Gelukkig heb ik dit niet gedaan, want na een nachtje slapen was mijn kritische houding veranderd in een van de grootst mogelijke bewondering. De boodschap was immers uitsluitend bedoeld voor miljonairs. Dat hebben ze in de reclame nadrukkelijk verteld. En inderdaad, ik behoor niet tot dat selecte gezelschap. Hoe ze het voor elkaar hebben gekregen weet ik niet, maar hun internettechniek gaat al zo ver dat alleen miljonairs de site op kunnen roepen. Dát noem ik nog eens échte marketing met behulp van internet!

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing