Column  in ADRD - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Column in ADRD

25 aug 2009

Je hebt dienstverlening én dienstverlening
Als behoorlijk fanatiek Feyenoord-supporter bezoek ik vrijwel alle thuiswedstrijden. Ik beschik al een aantal jaar over een vaste stoel. Afgelopen jaar zijn we behoorlijk verwend met het winnen van de UEFA-cup. Inmiddels staan we in Rotterdam en omgeving weer met beide (voetbal)benen op de grond. Maar over de sportieve prestaties wil ik het niet met u hebben.

Graag wilde ik stilstaan bij de dienstverlening die je rondom zo'n voetbalwedstrijd mag beleven. Ik besluit eens met het openbaar vervoer te gaan. Dat betekent bus, trein en nogmaals trein in mijn geval. Op het gehele traject kan ik in de bus en de 1e trein gelukkig zitten. Naar het Feyenoord stadion toe kan ik dat vergeten. Letterlijk als haringen in een kuip staan we ruim 10 minuten bekneld tussen de verschillende deodorant en zweetluchten. Wat is het toch raar dat de NS niet wat extra of grotere treinen inzet en dat we het nog accepteren ook. We betalen namelijk een behoorlijk bedrag voor dit ritje met als beloning blauwe tenen en een bezweet lichaam.

Eenmaal buiten in de koude begint het feest opnieuw. Het is nogal druk dus wachten we een minuut of 10 voor we naar binnen kunnen. Meer ingangen schijnt niet nodig te zijn. Tijd voor een sanitaire stop. Blijkbaar zijn we niet de enige die dit denken. Het aantal beschikbare wc's is ook niet erg veel dus maar weer even wachten. Dat maakt ons wat dorstig, maar ook hier een rij tot Tokio (om in de sfeer van Ono te blijven). Dit slaan we maar over. Gelukkig wordt de wedstrijd gewonnen.

We lopen met nog wat duizenden terug naar het station en u raadt het al. We mogen een kwartier wachten, want als klant heb je het bij de NS niets te vertellen. Voor het eerst worden overigens de kaartjes gecontroleerd. Heb je tenminste het gevoel dat je niet helemaal voor niets een kaartje hebt gekocht. De terugreis verloopt verder redelijk voorspoedig.

Wat is het toch gek, bedenk ik me als ik het laatste stukje naar huis loop. Als ik bij de plaatselijke supermarkt 2 minuten moet wachten dan raak ik al geïrriteerd. Ik zou me moeten schamen. Hoogste tijd dat ik alle winkeliers en andere dienstverleners ga waarderen voor hun service, zelfs al moet ik een keertje wachten. Hopelijk gaan zij niet te vaak met de trein naar het voetballen. Ze zouden nog eens op de verkeerde gedachten gebracht kunnen worden.

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..