Leesvoer voor Klantgerichtheidfans: Juli 2009 - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Leesvoer voor Klantgerichtheidfans: Juli 2009

Leesvoer voor Klantgerichtheidfans: Juli 2009

1 jul 2009

Leesvoer voor Klantgerichtheidfans

4e druk Theorie bestaat niet!
Afgelopen maand is de 4e herziene druk van het boek van Feike Cats ‘Theorie bestaat niet! Over Klantgerichtheid in de praktijk’ van de persen gelopen. Het boek dat in 2005 verscheen, en waar ruim 3.000 exemplaren van zijn verkocht, is nog steeds bijzonder actueel. Klantgerichtheid is immers van alle dag en ‘het gevecht’ om de Klant wordt steeds belangrijker. De slag om de Klant kan gewonnen worden door te streven naar zo veel mogelijk ambassadeurs voor uw organisatie. Dat kan door onverwachte aandacht te geven en verwachtingen te overtreffen.



Het boek is een instrument voor iedereen die wil weten hoe Klanten aan zich te binden en het gevoel van Klantgerichtheid bij medewerkers wil vergroten. Wilt u het boek bestellen of cadeau geven? Surf naar www.houdenvanKlanten.nl en kies voor de 2e button aan de linkerzijde “het boek”.

Afwezigheidassistent
Komende tijd gaan veel mensen op vakantie. Ideaal is de mogelijkheid om via de afwezigheidassistent in Outlook te laten weten dat u niet bereikbaar bent, maar let dan wel even op de tekst, de data en de spelfouten. Staat “de assistent” bij iedereen binnen de organisatie op dezelfde manier ingesteld? Onderstaand een aantal voorbeelden van antwoorden die wij kregen op de vorige nieuwsbrief. U ziet dat het her en der best nog wat aandacht mag krijgen.

  • Hartelijk dank voor uw emailbericht. Ik ben vandaag niet goeg bereikbaar per email.
  • Ik ben t/m 9 juni mei afwezig.
  • Vanaf 28 mei t/m 1 juni 2009 ben ik afwezig. (Verstuurd op 6 juni)
  • Tot en met 6 junii 2009 ben ik afwezig.
  • Ik ben momenteel niet aanwezig (van 5 juli t/m 7 juni 2009).

Wie wil naar Feyenoord op 2 augustus?
Op zondag 2 augustus start Feyenoord met de nieuwe trainer Mario Been het nieuwe seizoen met een thuiswedstrijd tegen NEC. Dat is toevalligerwijs de vorige club van Been. Eens kijken wat komend seizoen gaat brengen. Zou u de wedstrijd willen bezoeken en gelijk de Klantgerichtheid willen testen in de Kuip? Voor de trouwe lezers van de nieuwsbrief hebben wij 3 kaarten beschikbaar. Stuur uiterlijk 14 juli 2009 een mail naar feike@houdenvanKlanten.nl. Wij zullen dan de kaartjes verloten onder de mensen die hebben gereageerd.

Een geweldige ervaring
Eind mei mocht ik een workshop Klantgerichtheid verzorgen bij Euro Mail in Waddinxveen. Enkele weken geleden was ik er opnieuw voor een opvolgingsgesprek naar aanleiding van de workshop. De medewerkers van Euro Mail hadden mijn bezoek goed “voorbereid”. Ze waren tijdens de workshop extra geprikkeld door ervaringen van ondergetekende en besloten een goede grap uit te halen. Zo hadden ze alle parkeerplaatsen voor de bezoekers bezet en hadden ze er bij de ingang een behoorlijke rommel van gemaakt. Bij een niet-functionerende pen voor het inschrijven en de mededeling dat ik een half uurtje in de receptie mocht plaatsnemen, kwam de niet-Klantgerichte aap uit de mouw. Een super geslaagde actie en het bewijs dat ze daar druk bezig zijn de opvolging van de workshop zeer goed uit te voeren. Complimenten!



Komende maand testen wij als vanouds de Klantgerichtheid in Zuid-Europa. De volgende nieuwsbrief ontvangt u daarom begin september. Uw ervaringen blijven uiteraard ook van harte welkom! Een gezellige zomertijd gewenst!

Tot september!
Nieuwsbrieven van de jaren hiervoor kunt u vinden op www.cmenc.nl. Klik vervolgens door op de button Nieuws.

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing