Download onze brochure
Service is zó veel leuker dan gratis - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Service is zó veel leuker dan gratis

18 May 2020

Sinds de intrede van de corona is er nogal wat veranderd. Zowel thuis als op het werk (of is dat ook thuis?). Hele bedrijfstakken staan stil en zijn naarstig op zoek naar nieuwe business (modellen). Webinars vliegen als zoete broodjes de (huis)kamer binnen. Ongeveer 99% van die webinars zijn gratis. Is dat nou wel zo handig?

Gratis is iets anders dan service
Regelmatig hoor ik en zie ik dat het woord "gratis" wordt gebruikt. Ik word niet eg enthousiast van gratis. Ik zou dat woord niet gebruiken, maar spreek veel liever over "service" of "aangeboden". Woorden als "gratis" en "korting" vind ik veel minder passend bij een Klanthousiaste en Verleukende organisatie dan "service".

Positief
Service is een vrolijk woord. Het geeft aan dat je iets extra doet voor de ander. Dat geeft een positieve reactie (waardering). Bovendien schept het niet de verwachting dat het "normaal" is. Als je eenmaal korting geeft dan verwacht de Klant dat al snel weer.

Glimlach
Zelf heb ik een try-out webinar gehouden om zelf ervaring op te doen. Als ruil voor deelname vroeg ik iedereen om mij van tips en kritiek te voorzien. Gratis met een glimlach dus. De reacties waren overweldigend. Mensen vinden het super leuk om mee te denken.

Tip voor organisaties die facturen sturen
Als je een keer iets doet voor een Klant dat je niet doorberekent, zet het dan wel op de factuur als service. Vergeet daarbij niet de waarde van de service te vermelden. Het levert bij de Klant vaak een extra goed gevoel op.

Veel succes gewenst!

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2019 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..