Download onze brochure
Is er een relatie tussen hamsteren en Klantgerichtheid? - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Is er een relatie tussen hamsteren en Klantgerichtheid?

15 Mar 2020

Onzekerheid
De afgelopen dagen waren in de loop van de dag de schappen van de supermarkten nagenoeg leeg. De Corona ontwikkelingen brengen onzekerheid en dat betekent blijkbaar extra boodschappen in huis halen. Je weet maar nooit, zo lijken veel mensen te denken.

Grote boodschap
Over boodschappen gesproken. Met name de grote boodschap wordt blijkbaar gevreesd, want veel mensen liepen met een enorme hoeveelheid Wc-papier de winkel uit. Gek genoeg zou dat nooit het eerste artikel zijn waar ik aan zou denken als ik ga hamsteren, maar dat terzijde.

Asociaal
Onze minister-president meldde dat het niet alleen onnodig was om te hamsteren, maar ook asociaal. En hij heeft een punt volgens mij. Je zal maar de hele dag aan het werk zijn geweest en aan het einde van de middag de supermarkt binnenlopen en nagenoeg lege schappen aantreffen.

Hamsteren
Als je in je eigen omgeving rondvraagt aan familie, vrienden en kennissen of zij tot de hamsteraars behoren dan antwoorden zij bijna allemaal ontkennend. Als ik dan vraag of hun vrienden of kennissen wel tot de hamsteraars behoren dan geven zij aan dat er wel een aantal tussen zit.

Ben jij Klantgericht?
Het doet me denken aan Klantgerichtheid. Ik heb de afgelopen jaren heel wat mensen in sessies te gast gehad. Als ik dan vraag wie zichzelf Klantgericht vindt, steekt bijna iedereen de hand op. En als ik vervolgens vraag wie zijn collega's Klantgericht vindt dan neemt het aantal handen snel af. Vragen over gastvrijheid leiden ongeveer tot dezelfde antwoorden.

Zeg eens eerlijk Feike
En jij dan Feike? Heb jij gedacht aan hamsteren? Om eerlijk te zijn wel ja. Dat was een week of 4 geleden toen het net in Italië bekend werd. Heel even heb ik overwogen om wat blikken in de garage te zetten. Maar toen ik er wat langer over dacht, vond ik het een domme gedachte van mezelf. Thuis werd me ook te kennen gegeven dat het nergens op sloeg. Ik moe(s)t eerlijk toegeven dat ze volledig gelijk hadden. En dat toegeven vind ik soms best lastig.

Normaal doen
Terug naar het hamsteren en Klantgerichtheid. Laten we met zijn allen een klein beetje normaler doen en een heel klein beetje meer ons best doen om het anderen naar hun zin te maken. Het goede nieuws is dat we dit vandaag kunnen starten door niet eerst naar een ander te kijken, maar naar onszelf.

Spiegeltje spiegeltje aan de wand
Ik beloof oprecht dat ik niet ga hamsteren en er alles aan zal doen om Klantgericht te zijn én te blijven. Ik heb de spiegel in de badkamer opdracht gegeven om me daarbij te helpen en hem (of is het een haar) regelmatig te vragen of ik op de goede weg zit. En uiteraard mogen jullie me daar ook bij helpen én op aanspreken.

Wie doet er mee?

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2019 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..