Download onze brochure
Kan iemand mij uitleggen wat deze “onderzoeken” waard zijn? - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Kan iemand mij uitleggen wat deze “onderzoeken” waard zijn?

20 feb 2020

Vanmorgen betaalde ik een rekening van onze ziektekostenverzekeraar ONVZ. Niet voor de eerste keer verscheen na de betaling onderstaande vragenlijst in beeld. Ik besloot een keer "serieus" naar de vragen te kijken. Maar helaas. Hier kan je niet naar kijken zonder in lachen uit te barsten. "Of ik het gemakkelijk vind om met Ideal te betalen?" "En hoe we het betalen nog makkelijker kunnen maken?" En als klap op de vuurpijl of "we na deze geweldige vragen ONVZ aanbevelen aan familie en vrienden" (aan de rest mag zeker niet). Wie verzint toch dergelijke vragen? En wie geeft de goedkeuring eraan om ze aan Klanten voor te leggen? En wie denkt dat Klanten op dergelijke pop ups zitten te wachten?

Van de week was ik op een paar vliegvelden en daar kwam ik op meerdere plaatsen onderstaande wijze van meten tegen. U kent ze ongetwijfeld. Toevallig kwam er een groep jongeren langs die het wel even lachen vonden om een keer of 40 op de rode knop te drukken. Buiten dat dit invloed heeft op de totale response vraag ik me überhaupt af, wat je met die response moet, zelfs al zou die betrouwbaar zijn. Gaan ze dan ineens de security check anders organiseren? Of hoeven we dan ineens de riem niet meer af en de schoenen niet meer uit? Echt zonde van de investering in het apparaat.

En zo kan ik nog wel even doorgaan met onderzoeken die regelmatig in mijn mailbox terechtkomen. Ik zou aan alle marketeers willen vragen om te kiezen voor waardevol kwalitatief onderzoek in plaats van waardeloos kwantitatief. Grote kans dat die wijze van onderzoeken tot enthousiaste reacties leidt! Veel succes.

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2019 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..