Download onze brochure
Beste mijnheer, mevrouw Ziggo: wordt u enthousiast van uw benadering? - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Beste mijnheer, mevrouw Ziggo: wordt u enthousiast van uw benadering?

17 sep 2019

Onlangs hadden wij ongeveer 60 seconden contact met een medewerker van Ziggo over het terugsturen van een kastje. De volgende dag ontvingen we onderstaande mail:

Beste meneer, mevrouw Houden van Klanten BV,
Kort geleden heeft een van onze mensen u geholpen. En, bent u toen echt geholpen? Wij horen het graag. Want alleen zo kunnen we verbeteren waar nodig. Daarom nodigen wij u uit voor een eenvoudig, kort en snel onderzoek.

Helpt u ons om telkens een stapje beter te worden?

Ik schrijf mijn Klanten nooit op deze onpersoonlijke wijze aan. Heb zo'n idee dat ze dat ook niet echt zullen waarderen. De laatste tijd krijg ik trouwens ook met enige regelmaat post en mails waarin staat: beste mijnheer tussenvoegsel Cats.
Het kan geen toeval zijn dat dit meerdere keren vanuit verschillende organisaties gebeurt. Waarschijnlijk een update van een softwaresysteem dat niet in staat is om het woord tussenvoegsel weg te laten als het niet is ingevuld. Blijkbaar vinden organisaties dat niet zo erg en sturen ze het gewoon op die manier op. Beter slecht dan niet, zullen ze waarschijnlijk denken.

Terug naar mijn verhaal. We hebben dus echt heel kort contact gehad. Niks meer en niks minder. En nu wil mijnheer of mevrouw Ziggo graag weten of ze dat kunnen verbeteren. Ik vind het behoorlijk irritant dat je na elk contact zo'n mail krijgt (inmiddels uitgeschreven). En dat is helaas niet alleen bij Ziggo.

Maar, waar ik vooral naar toe wil, is dat ik bang dat een eerlijke beoordeling een stuk lastiger wordt als je Klanten op deze wijze benadert. Het is namelijk heel goed mogelijk dat menig Klant daardoor een lagere beoordeling geeft, omdat ze geïrriteerd zijn door de mail. Ik checkte dit tijdens mijn presentaties de afgelopen weken en menig toehoorder in de zaal gaf aan dat dit inderdaad het geval is.

En dat is bepaald niet prettig. Het betekent dat door de gekozen benadering van een marketing, communicatie of IT-afdeling de betrokken medewerker lager wordt beoordeeld zonder dat hij of zij daar iets aan kunnen doen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Dus hierbij een oproep aan de heer Robin Clements, Directeur Klantenservice van Ziggo. Als u betrouwbare antwoorden wilt, stuur dan in ieder geval een correcte mail op naam. En als u dat niet lukt, stuur ze dan maar niet!

Klanthousiaste groeten van Feike Cats van Houden van Klanten!

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2019 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..