Volg Houden van Klanten
Tweets van @HoudenvKlanten
Enthousiaste Klanten zijn best makkelijk te realiseren

Onze zoon was afgelopen week op vakantie in Griekenland. Toen hij op een nacht stond te pinnen (waarom zou je het overdag doen?) werd niet € 103 uitbetaald, maar werd bij de eerste poging zijn pasje ingeslikt. Dat is best even schrikken. Geen geld gekregen en geen pas meer. En dan? Hij nam foto's van de melding en liet direct zijn pas blokkeren.
Vandaag ontving hij zijn nieuwe pasje via de post. Op de foto kunt u zien dat het om een "standaard" uitgifte van een pasje gaat. Hoe makkelijk zou het zijn als ze inspelen op de situatie? Ze kennen immers de reden waarom een nieuw pasje is aangevraagd. Een klein beetje empathie zou in zo'n geval al wonderen doen. Een toevoeging in de trant van: "wat vervelend dat je pasje in Griekenland is ingeslikt. Hopelijk heeft het je vakantie niet negatief beïnvloed. Hierbij ontvang je de nieuwe".
Als je écht indruk wilt maken, doe je er bijvoorbeeld een bioscoopbon met als tekst "om de stress en het gedoe dat in Griekenland is ontstaan een beetje weg te nemen", maar dan zijn we in de wereld van Verleuken beland en dat zie ik bij banken helaas vrijwel zelden of nooit.
De opbrengst van zo'n actie kunt u wel raden. Dat zou vele malen op social media gedeeld worden en de kosten zouden peanuts zijn in verhouding met de positieve publiciteit.
Maar helaas. Deze kans blijft gemist. In plaats daarvan een "standaard" uitgifte van een nieuw pasje met als klap op de vuurpijl stap 2 over de uitleg hoe je het nieuwe pasje in gebruik kan nemen: "knip uw oude betaalpas door".