Arts schrijft zijn naam op operatiekapje! - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Arts schrijft zijn naam op operatiekapje!

21 mrt 2019

Zo simpel kan het zijn!

Wanneer je tenminste één keer bent geopereerd, dan herken je de situatie vast wel. Je ligt op een hoog bed met wieltjes er onder. Een arts stelt zich voor en draagt een operatiekapje op zijn hoofd. Hij of zij zegt een naam, die je door alle spanning weer vergeet.

Dokters onderling

Kun jij je voorstellen hoe dat voor een dokter is wanneer hij jou vervolgens aan het opereren is en in een ruimte staat met tien mensen. En dan heeft hij iets nodig. Hoe heette die ene assistent nu ook alweer?

75% kent elkaars naam niet

De uit Sydney afkomstige Rob Hackett, een anesthesist, zag hoe dit voor een slechte communicatie zorgde. Zowel bij artsen onderling als tussen de artsen en de patiënten.
Tijdens een interview vertelt hij dat 75% van alle artsen waar hij tijdens het werk langs loopt de naam niet van kent. Het ziekenhuis is gewoon groot en er werken veel mensen.

Twijfel

"Laatst was ik in een operatiekamer met 20 mensen en twijfelde ik of ik wel om een paar handschoenen moest vragen. Ik vond het gênant dat ik de naam van iemand niet kende. En daarom wees ik naar iemand, maar diegene die zich aangesproken voelde was niet het persoon aan wie ik het wilde vragen. Die stond er achter."

Naam op kapje

Kortom: het niet kennen van de namen zorgt voor gênante situaties. Het is überhaupt al lastig om iemand te herkennen, aangezien men vrijwel allemaal dezelfde operatiekleding draagt. Om die reden besloot Hackett zijn naam én functie op zijn operatiekapje, dat hij op zijn hoofd draagt, te schrijven. Op die manier kon iedereen hem meteen bij zijn naam aanspreken en wisten ze ook nog waarvoor ze hem konden aanspreken. Om te zorgen dat het goed leesbaar was besloot hij de tekst op zijn operatiekap te laten bedrukken.

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2019 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..