Download onze brochure
Nog steeds richten veel organisaties zich op het binnenhalen van nieuwe Klanten! - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Nog steeds richten veel organisaties zich op het binnenhalen van nieuwe Klanten!

7 jan 2019

Ik vraag me oprecht af waar veel marketeers en Klantenmanagers zich binnen grotere organisaties mee bezig houden. Hebben zij een andere marketingopleiding genoten dan ik? Zijn zij van mening dat het werven van nieuwe Klanten goedkoper en rendabeler is dan het belonen van trouwe Klanten? En de Directies? Delen zij de mening van hun marketeers?

Toch maar even overlegd met een aantal van mijn Klantgerichtheidscollega's of ik te oud word voor het vak en of dat mijn visie inmiddels volledig achterhaald is? Volgens hun is dat niet het geval (behalve dat ze wel aangeven dat ik oud word).

Forse besparing

Tegen het einde van het jaar ontvang ik altijd voorstellen van verschillende partijen zoals ziektekosten, andere verzekeringen, energieleveranciers en de telecomprovider. Geen één van die partijen heeft een voorstel gedaan waaruit blijkt dat ze blij zijn met mij als Klant. Niet alleen in tarief, maar ook niet in tekst. Hoe is het mogelijk? Een korte wandeling op internet leverde dit jaar tegen dezelfde voorwaarden bij andere aanbieders een besparing op van € 1375!!!

T-Mobile

T-Mobile maakt het helemaal bijzonder. Die boden een "prachtige" verhoging van bijna 40% als ik Klant zou blijven. An offer you cannot refuse zult u denken. Via GSM web is het met T-Mobile ook bijzonder gesteld. Je moet dan kiezen of je gaat verlengen of dat het om een nieuw abonnement gaat. In het geval van verlengen is het liefst € 5 per maand (bij contract 24 maanden) duurder.

Snapt u het?

Antwoord van T-Mobile: "Het klopt dat de prijzen via sites als GSM web lager uitvallen als direct bij T-Mobile. Dit heeft te maken omdat ze een commissie van ons ontvangen."
Een ander antwoord van T-Mobile: "Dit is via belsimpel/gsmweb. Deze sites verkopen voor ons, waardoor ze goedkoper mogen en kunnen aanbieden."

Snapt u het nog?

Over Greenchoice schreef ik al eerder een bijzondere ervaring. Maar deze ervaring werd nog merkwaardiger. Inmiddels heb ik ondanks de verhoging van de energietarieven een goedkoper contract afgesloten bij Homestroom. En ziedaar een mail van Greenchoice. Zij leveren namelijk de energie via Homestroom. Direct via Greenchoice ging ik als dank voor het Klant zijn fors meer betalen, maar via een andere partij kreeg ik bij Greenchoice een fors lager tarief.

Snapt u het nog?

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Conclusie: overstappen loont nog steeds. Menig organisatie heeft helemaal geen band met zijn Klanten en lijkt daar ook helemaal geen behoefte aan te hebben. Logisch gevolg is dat Klanten overstappen en zij kunnen zich richten op waar ze goed in zijn: het binnenhalen van nieuwe Klanten.

Dat snap ik dan weer wel!

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2019 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..