Ook in Greenchoice hoeft u geen energie te steken! - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Ook in Greenchoice hoeft u geen energie te steken!

17 sep 2018

De trouwe lezers van mijn blogs kunnen zich wellicht nog mijn ervaringen vorig jaar met Qurrent herinneren.

Naar aanleiding van die ervaring ging ik op zoek naar een nieuwe energieleverancier. Zo kwam ik bij Greenchoice terecht, die ons een mooi tarief aanbod van € 143 per maand.
Afgelopen jaar verliep alles vlekkeloos. Via "mijn dossier" heb ik prima inzicht en ik word, indien gewenst, keurig op de hoogte gehouden. Tot zover niks dan lof.

Afgelopen week kreeg ik de volgende mail:

Ook in Greenchoice hoeft u geen energie te steken! - Houden van Klanten

Goede mail. Vol goede moed klik ik op "mijn persoonlijk aanbod".
Daar tref ik de volgende boodschap:

Ook in Greenchoice hoeft u geen energie te steken! - Houden van Klanten

Ik laat het even op me inwerken. Zie ik het echt helemaal goed? Ons huidige bedrag is € 143 per maand en we krijgen een aanbod van € 185 (bij 3 jaar vast) of € 197 (bij 1 jaar vast). Maar eerlijk is eerlijk, in dat laatste geval krijgen we wel een bespaarbox ter waarde van € 40.
Ook dit zijn weer behoorlijke verhogingen. "Zouden ze bij Greenchoice dezelfde marketingcursus hebben gevolgd als bij Qurrent?", vraag ik me af.

Niet gelijk oordelen. Misschien is er een foutje gemaakt. Ik bel op dinsdag 11 september om 10.55 naar de Klantenservice. En wat schetst mijn verbazing? Ik krijg een bandje met de melding dat ze geopend zijn van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.30. Het gesprek wordt beëindigd.

Ik plaats een bericht op Facebook van Greenchoice en krijg in ieder geval snel antwoord:

Excuses! Vanaf 11.15 moet de lijn het weer gewoon doen!

En inderdaad dit keer lukt het. Ik tref een bijzonder aardige man. "Inderdaad een forse verhoging", zo laat hij me hoopvol weten. "Ik ga even voor u kijken. Het ziet er naar uit dat het toch klopt hoor. En het 3 jaar contract kunt u gewoon maandelijks opzeggen, dus u kunt van onze voordelige aanbieding gebruik maken. Wij zijn niet zo moeilijk". Maar waarom dan een aanbieding van 1 jaar en van 3 jaar met forse prijsverschillen? "Oh dat moet u niet zo nauw nemen. Nogmaals, wij zijn niet zo moeilijk".

Maar waarom betaalde ik dan dit jaar zo veel minder? "We doen u eenmalig een prachtig aanbod. Zowel voor nieuwe als bestaande Klanten. Iedereen kan er 1x gebruik van maken". Eerlijk gezegd twijfel ik daar echt aan. Ik zou wel eens willen weten hoeveel bestaande Klanten van Greenchoice dit aanbod krijgen.

De mensen van Greenchoice en Qurrent lijken in ieder geval dezelfde strategie te volgen. Lok nieuwe Klanten met een aantrekkelijk tarief en hoop vervolgens dat een deel van de Klanten blijft. Ze mogen als dank dan tientallen procenten meer gaan betalen.

Gelukkig ben ik er op tijd achter gekomen. Ik stap maar weer eens over. Dat kost niet zo veel energie. Goed mogelijk dat ik volgend jaar weer zo'n ervaring krijg. Ik houd u op de hoogte!

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..