Ook Gemeente Stichtse Vecht is gestart met Verleuken - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Ook Gemeente Stichtse Vecht is gestart met Verleuken

24 apr 2018

Vorige week ontving ik de volgende boodschap: "Ha Feike, Er worden hier al mooie stappen gezet na jouw sessies! Kijk maar naar dit bericht dat wij intern hebben verspreid."

Gastvrouw gestart

13 maart 2018 - Op dinsdag 13 maart is onze nieuwe collega Fatima Jadir gestart als gastvrouw in de centrale hal. Vanaf deze dag gaan we voor een proefperiode van 6 maanden werken met een gastvrouw in de centrale hal van het gemeentekantoor. De gastvrouw wordt in eerste instantie voor drie dagdelen ingezet, de dinsdagochtend, de woensdag en vrijdagmiddag. Dit zijn dagdelen waarop het druk is.

Wat doet de gastvrouw

De gastvrouw loopt rond en is het eerste aanspreekpunt wanneer een bezoeker de hal van het gemeentehuis binnenkomt. Ze ontvangt bezoekers op een vriendelijke manier bij de 2 ingangen van het gemeentekantoor, vraagt of ze een afspraak hebben en legt ze desgewenst de werking van de informatiezuil uit. Ze beantwoordt eenvoudige vragen van inwoners, verwijst ze naar de receptie, de juiste spreekkamer of balie en voorziet hen van koffie of thee wanneer zij nog even moeten wachten.
Bezoekers die een afspraak met een medewerker hebben, registreert ze en laat de medewerker weten dat de bezoeker gearriveerd is. De inzet van een gastvrouw wordt in deze periode geëvalueerd. Bij succes wordt gekeken of we deze functie structureel kunnen inzetten.

Verleuken

De inzet van een gastvrouw komt voort uit de opdracht om de receptie en centrale hal te 'Verleuken'. Dit weer na aanleiding van de inspiratiebijeenkomsten in 2017 van Feike Cats. Naar aanleiding daarvan is een werkgroep van start gegaan bestaande uit collega's van de centrale dienstverlening, burgerzaken en facilitaire zaken.

Behalve de inzet van een gastvrouw kijkt de werkgroep naar veel meer dingen die de receptie en centrale hal leuker kunnen maken voor de klant, maar ook voor de medewerker. Denk bijvoorbeeld aan nieuwe koffiebekertjes met welkom erop, 2 rode lopers bij de ingangen, opleuken van het speelhoekje en het gemeente zichtbaar maken van complimenten aan de Gemeente in de hal.

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..