Directie en Management van Polis Direct: ga jullie diep schamen! - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Directie en Management van Polis Direct: ga jullie diep schamen!

12 dec 2017

Vandaag bij Polis Direct helaas weer een behoorlijk staaltje van bestaande Klant benadelen mee gemaakt. Het betreft de polis voor de auto van mijn vrouw.

De feiten op een rij:

  • Wij zijn Klant bij Polis Direct sinds 2002.
  • Het aantal schadevrije jaren bedraagt 22.
  • De premie voor het afgelopen jaar is: € 587,12

We kregen het verlengingsvoorstel via de mail. En het gaat blijkbaar niet best met dergelijke bedrijven, gezien de volgende alinea uit het voorstel:

Premie
Het blijkt dat de premie die gevraagd wordt voor autoverzekeringen nog steeds te laag is in verhouding tot de schadelast. Op advies van De Nederlandsche Bank (DNB) verhogen daarom vrijwel alle verzekeraars de premie van hun autoverzekeringen. Ook wij moeten helaas de premie voor uw autoverzekering verhogen. Op het bijgaande prolongatieblad staat uw nieuwe premie vermeld. Indien ook een acceptgirokaart is bijgevoegd, dan verzoeken wij u deze te gebruiken om te betalen. Als de acceptgiro niet is bijgevoegd dan ontvangt u deze kort voor de ingangsdatum van uw verzekering.

Voorstel

Het nieuwe voorstel voor 2018 bedraagt € 643,45. Toch een serieuze verhoging van bijna 10%. En dat voor een trouwe Klant met 22 schadevrije jaren. Niet bepaald een voorbeeld van het belonen van je Klanten, is mijn eerste gevoel.

Nieuwe Klant

Ik besluit om eens te kijken wat het zou kosten als ik me vandaag aanmeld als nieuwe Klant bij Polis Direct voor dezelfde verzekering. Hopelijk zit u goed, want dit is hoogst verbazend. Volgens de aanvraag zou het namelijk voor 2018 € 481,64 kosten. Dat is dus ruim € 100 minder dan de premie voor 2017 en € 160 minder dan het voorstel voor komend jaar.

Contact

Ik besluit telefonisch contact te zoeken met Polis Direct. De wachttijd valt mee en ik krijg een super aardige medewerker aan de lijn. Ik leg hem het voorval uit. Blijkbaar is dit niet de eerste keer dat hij dit hoort. Hij reageert zeer correct en begripvol. "Dat zou wel eens kunnen kloppen", zegt hij. Hij besluit het zelfde ook te doen en onze auto in te brengen als nieuwe Klant. "Ja inderdaad, bij mij komt het uit op € 484. Het is inderdaad veel goedkoper".

Aanbod

Hij voelt de situatie goed aan en geeft me op alle fronten gelijk. "Ik zal het hier doorgeven, want dit is inderdaad geen goede situatie. Ik snap dat u hier niet blij van wordt. Vindt u het goed als ik u nog een definitief voorstel doe?", zo vraagt de nog steeds vriendelijke medewerker. Uiteraard stem ik toe en we beëindigen het gesprek. Binnen 1 minuut heb ik het voorstel in de mail. Opnieuw een bijzonder moment.

Dekkingen Jaarpremie

Wettelijke Aansprakelijkheid tot maximaal 6.100.000 voor letselschade en tot
maximaal 2.500.000 voor materiële schade
€ 96,98
Volledig Casco Comfort€ 232,03
Ongevallenverzekering voor Inzittenden (overl. 10.000/inval. 50.000)€ 33,75
Assurantiebelasting€ 69,09
Totale jaarpremie exclusief termijntoeslag:€ 431,85

Onwaarschijnlijk

Eén telefoontje en pakweg 10 minuten later is ons voorstel van € 643,45 gedaald naar € 431,85. Zonder excuus, natte ogen of wat dan ook. Welk gevoel denken jullie dat ik daarvan overhoud Directie en Management van Polis Direct?

Klanten van Polis Direct

Ik vraag me dan direct af of alle Klanten van Polis Direct zo "zeurderig" zijn als ik en goed kijken naar hun verlengingsvoorstel. Polis Direct zal u er in ieder geval niet op wijzen dat u een stuk goedkoper uit bent als u opzegt en u weer aanmeldt als nieuwe Klant. Daar ben ik zeker van.

Tot ziens

Het zal u niet verbazen dat ik na 15 jaar afscheid neem van deze organisatie. En weet u wat het leuke nieuws is. Bij de nieuwe verzekeraar gaan we voor een soortgelijke polis € 406 betalen. Eigenlijk moet ik helemaal niet teleurgesteld zijn in Polis Direct.

Dankzij hun voorstel gaan we komend jaar € 180 minder premie betalen. Dus bij dezen: Polis Direct, hartelijk dank!

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing