Welkom bij T-Mobile - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Welkom bij T-Mobile

Welkom bij T-Mobile

15 feb 2017

Twee maanden geleden liep ons abonnement bij KPN af. 3x vroeg ik via verschillende wegen of KPN een nieuw voorstel wilde maken. Na veel vijven en zessen gebeurde dat eindelijk. Als dank voor 23 jaar Klant zijn, kregen we een behoorlijke verhoging als voorstel. Dat schijnt in die wereld heel normaal te zijn. Na enig heen en weer gemail, gebel én overleg met het hoofdkantoor deed KPN een eindvoorstel. Ruim 5% verhoging.

T-Mobile

Tegelijkertijd maakte T-Mobile reclame met de madness weken. Dat was een zeer aantrekkelijk aanbod uitsluitend voor nieuwe Klanten. En laten wij nou tot die doelgroep behoren. De kosten per maand gingen nu met meer dan 10% omlaag dus dat zag er goed uit.
Op 20 december was alles geregeld en op 21 december kreeg ik keurig netjes de bevestiging.

Aflevering

Ik sprak met de contactpersoon af dat we in de week van 2 januari de aflevering plaats zouden laten vinden. Zo gezegd zo gedaan. Vandaag, vrijdag 6 januari, toch maar voor de zekerheid om 10.42 contact opgenomen met T-Mobile zakelijk. Ik kreeg een mevrouw aan de lijn. Ik heb goede voornemens gemaakt voor het geval mensen Klantonvriendelijk doen dus besloot rustig het gesprek te voeren.

Eén bericht had ons allebei tijd bespaard

Ze liet uiteindelijk weten dat de iPhone vanaf 16 januari geleverd zou worden. Dat was een verrassende mededeling. Ik vroeg waarom ik daar geen bericht over had gekregen, want dan had dit telefoontje niet gepleegd hoeven te worden en had het haar en mij tijd gescheeld. Haar collega had immers gezegd dat deze week alles geregeld zou zijn. U begrijpt het, maar dat komt natuurlijk vooral door de procedures, zo kreeg ik te horen. Geen idee welke. Maar dat was nog (lang) niet alles.

Gescheiden leveren

Ik vroeg wat vanaf 16 januari betekende. Dat vond ze een hele stomme vraag. Ik niet, want 16 januari kan immers ook betekenen dat het maart wordt. Ze had geen idee. Toen vroeg ik of de andere telefoon wel al op voorraad was, waarop ze bevestigend antwoordde. Gelukkig toch nog goed nieuws en ik verzocht haar om dit in gang te zetten. Maar nee, daar komen de procedures weer. "Zakelijk doen we niet aan gescheiden leveringen", zo liet ze weten. Het zal wel aan mij liggen, maar de logica hiervan ontgaat mij volledig. Als we 2x los bestellen, is het meer werk voor T-Mobile, maar dan had het dus wel gekund. Logisch toch?

Manager belt niet met Klanten

Ik vroeg haar of ik een manager mocht spreken dan wel teruggebeld kon worden door een Manager, want het leek me best redelijk als die gescheiden levering in gang werd gezet. Ze zei dat dat zo niet werkte bij T-Mobile. "Een manager belt niet met Klanten". Briljant antwoord dat ik natuurlijk zelf ook had kunnen bedenken. U begrijpt dat er van mijn goede voornemens nauwelijks iets was over gebleven en ik raakte steeds geïrriteerder. "Ik overleg wel even", zo liet ze weten. Tegelijkertijd vroeg ik ook naar haar naam, want om de een of andere reden voelde ik meer nattigheid.

Zeikerd

Ze was volgens mij helemaal niet van plan om overleg te plegen, maar wilde me voor de sier in de wacht zetten om vervolgens te zeggen dat gescheiden levering niet kan. Maar toen gebeurde iets wat helemaal ongelooflijk was. Na ongeveer vijf seconden in de wacht te hebben gestaan, deed ze iets waardoor de lijn weer open kwam te staan. "Wat een ongelooflijke zeikerd is dit", hoorde ik haar luid en duidelijk zeggen. Het stoom kwam uit mijn oren. Ze haastte te zeggen dat deze opmerking voor haar collega was bedoeld. Dat moest ik van haar aannemen. Niet dus!

Einde verbinding

Ik was woest en wilde contact hebben met haar leidinggevende, maar voordat ik de kans kreeg om dat nog te zeggen, werd ik weer in de wacht gezet. En u begrijpt het al, daar ben ik nooit meer uit gekomen. Ze liet me ruim 10 minuten wachten en na 22 minuten en 22 seconden (toeval) werd de verbinding verbroken.

Welkom bij T-Mobile

We zitten in 2017 en bij T-Mobile werken nog steeds mensen die het blijkbaar normaal vinden om zo met (nieuwe) Klanten om te gaan. Zouden nog steeds alle telefoongesprekken worden opgenomen voor trainingsdoeleinden? Ik hoop het van harte, want dan kan het Management van T-Mobile zelf horen hoe deze medewerkster vanochtend zich van haar beste k(l)ant liet zien. En wat de huidige status is? Ik heb geen flauw idee. Welkom bij T-Mobile!

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing