Leuke oproep voor alle organisaties die met muntjes werken ipv contant geld! - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Leuke oproep voor alle organisaties die met muntjes werken ipv contant geld!

30 aug 2016

Het was weer eens tijd om alle bakjes leeg te halen. Zo her en der in huis hebben we wat van die bakjes staan . In één van die bakjes zitten de munten die je overhoudt als je ergens geweest bent waar je niet contant kunt betalen. In dit geval onder meer van de Ziggo Dome, De Arena, een plaatselijk festival en De Kuip.

Dat kwam goed uit, want binnenkort hoop ik De Kuip en De Ziggo Dome weer te bezoeken. Maar tot mijn verbazing zag ik dat ik dan geen gebruik meer kan maken van de gekochte munten. Deze zijn dan namelijk niet meer inwisselbaar om de geldigheidsdatum is verstreken.

Ik wil hier niet stil staan bij het feit of dit wettelijk wel of niet toegestaan is, maar ik wil al die organisaties oproepen om dit leuker te maken. Natuurlijk begrijp ik dat het gunstig is dat mensen muntjes kopen (je betaalt immers vooraf) en ze niet allemaal uitgeven. Dat is pure winst, maar toch voel ik me er bepaald niet lekker bij.

Ik heb eens even rond gevraagd hoeveel mensen dit herkennen en het resultaat was bijzonder. Vrijwel iedereen herkende dit probleem en ook vrijwel iedereen had hier geen fijn gevoel bij.

Wat zou het leuk zijn als alle muntjes die worden ingeleverd, bijvoorbeeld binnen een jaar na afloop van de datum, door die organisaties worden uitbetaald aan een goed doel. Kika, make a wish of Ronald McDonald, om waar wat te noemen, zullen hier maar wat blij mee zijn. En ik denk dat het een behoorlijk bedrag zal zijn.

Ik snap best dat menig Directie eerst zal denken dat dit geen goed idee is, omdat het ten koste van de winst gaat, maar het zou de eerlijkheid en de maatschappelijke betrokkenheid bijzonder ten goede komen. En wij de kopers van die muntjes krijgen er een veel beter gevoel bij. We zullen het veel minder erg vinden om wat meer muntjes te kopen als we weten dat het geld uiteindelijk goed terecht komt. En het is binnen uw organisatie nog leuk ook om samen met de marketing afdeling hier op in te spelen.

Ik wens iedereen veel succes, wijsheid en plezier!

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..