CanalDigitaal: dit kan toch veel leuker voor bestaande Klanten! - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

CanalDigitaal: dit kan toch veel leuker voor bestaande Klanten!

29 aug 2016

Logo CanalDigital

Stel je werkt op de marketing- of sales afdeling bij CanalDigitaal. En dan verstuur je naar een Klant die heeft opgezegd onderstaande brief. Zouden ze bij CanalDigitaal er wel eens bij hebben stil gestaan hoe zo'n brief overkomt?

Want stel dat u bijvoorbeeld jarenlang abonnee op een krant bent geweest en u krijgt na uw opzegging een brief met de mededeling dat ze u graag een goedkoper aanbod doen. Dat voelt toch ook niet goed? Maar CanalDigitaal, u doet dat wel.

Deze Klant heeft jarenlang keurig op tijd betaald. Nooit hebben we een brief gehad dat u ons graag wilde houden en dat u ons daarom een scherp persoonlijk aanbod deed. Nooit hebben we een ander voordeel als Klant van u aangeboden gekregen. Nu we hebben opgezegd wilt u ons een persoonlijk aanbod doen dat lager is dan dat we betaald hebben. Dat voelt simpelweg niet goed, laat staan dat het leuk is. En toch stuurt u deze brieven.

Ik wil u oproepen om een vergadering te beleggen hoe u het voor bestaande Klanten aantrekkelijk maakt. En hoe leuk het voor deze groep is om Klant te zijn én te blijven. Het koesteren van bestaande Klanten is de allerbeste marketing die u zich kunt bedenken en levert veel meer op dan de actie om opgezegde Klanten binnen te houden met een lager aanbod.

Ik wens u veel succes en wijsheid, én bovenal ook lol bij het bedenken van leuke acties!

De Klanten die bij CanalDigitaal hebben opgezegd, ontvingen deze brief.

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..