Wethouder Hugo de Jonge is volledig de weg kwijt - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Wethouder Hugo de Jonge is volledig de weg kwijt

20 jan 2016

Gemeente Rotterdam wil nieuwe docenten aantrekken met een bonus van € 5000!

Wellicht heeft u dit bericht ook gelezen. En wellicht heeft u ook gedacht dat u het eerst niet goed las. Nadere bestudering van de heer De Jonge leert dat hij zeer actief is geweest in het onderwijs. Ik vraag me oprecht af hoe lang hij over deze “creatieve” oplossing heeft nagedacht.

Als je zelf leraar bent geweest dan zou je toch in staat moeten zijn om vanuit je doelgroep te denken. Want, hoe zij hij zelf hebben gereageerd als in zijn docententijd aan nieuwe docenten € 5.000 werd geboden, terwijl hij niks kreeg? Ik ben bang dat ik het antwoord weet!

Houden van Klanten is bovenal ook Houden van Medewerkers. En juist ook bij medewerkers moet de doelstelling zijn om ze enthousiast te krijgen. Dergelijke acties werken juist contraproductief.

Het is de klassieke fout die veel commerciële organisaties ook maken. In plaats van hun trouwe/loyale Klanten te belonen, richten ze hun pijlen vooral op het binnenhalen van nieuwe Klanten. Zie ook mijn recente blog 'KRO kunnen jullie niks beters bedenken?'

Hoe leuk was het geweest om een actie te verzinnen waarin trouwe docenten worden beloond en gemotiveerd om nieuwe collega’s binnen te halen. En dat dit voor beide groepen een aantrekkelijk voordeel oplevert. Uiteraard nét iets meer voor de reeds actieve leraar in de stad.

Beste mijnheer De Jonge. Ik roep u met klem op om uw excuses aan te bieden aan alle bestaande docenten in Rotterdam en de actie zo in te richten dat het voor deze “trouwe” groep ook gaaf wordt om er wat mee te doen. Het kan nog. U bent aan zet!

Met een welkomstpremie van 5000 euro en gunstige studieregelingen wil Rotterdam leraren overhalen om hier voor de klas te komen staan. De maatregelen moeten van Rotterdam ''de meest aantrekkelijke stad'' van Nederland maken voor docenten.De premie is alleen bedoeld voor bevoegde leraren die voor het eerst een vaste aanstelling krijgen in de stad.

PS. Uw collega-wethouders Onderwijs uit andere gemeenten zullen ook niet blij zijn met deze actie.

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..