Een week met 3 inspirerende Klanthousiaste bezoeken! - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Een week met 3 inspirerende Klanthousiaste bezoeken!

14 dec 2015

In mijn vak heb ik het geluk veel organisaties te mogen bezoeken. Ik zie daarom verschillende situaties en interne en externe Klantmomenten. Soms heb je er weken tussen zitten dat je zo veel energie krijgt van wat je te zien hebt gekregen. Dit was er zo één.

Het begint op de A16 vlak bij de Moerdijkbrug. Langs de snelweg Rotterdam – Breda is het Shell station, De Zuidpunt, volledig verbouwd. Ik was daar op uitnodiging van ex-collega en jarenlange relatie Rob Becker. Binnen het station is ook een Starbucks te bewonderen. Vanaf een van de tafeltjes heb ik een paar uur mogen observeren. Een tankstation is al lang niet meer een plaats waar mensen alleen tanken. Sterker nog, heel veel bezoekers tanken er niet, maar komen voor de shop. Iedereen weet dat parkeren bij zo’n shop altijd een beetje rommelig is. Niet bij deze Shell. In het midden zijn pompen vervangen door parkeerplaatsen, wat bovendien het overzicht en de veiligheid ook ten goede komt. Ook het Starbucks concept draagt bij aan een positieve Klantbeleving. Zo worden er kleine kopjes koffie uitgedeeld en staan er leuke teksten. Het personeel doet er alles aan om de Klanten enthousiast te maken.

Klik op de afbeeldingen voor een vergroot exemplaar

De tweede organisatie waar ik van onder de indruk ben ligt in Hoofddorp. Het is het Inspiratiehuis 2020. Daar breng ik een bezoek aan Marcel van der Loos. Hier valt een zeer uitgebreide collectie van vijf toonaangevende merken op het gebied van keukenapparatuur te bewonderen: Bosch, Siemens, Gaggenau, Neff en het kranenmerk Solitaire. Alle innovaties op het gebied van koken en foodtrends worden gepresenteerd. Een plek waar u kunt proeven, leren, kijken en vooral veel inspiratie opdoen tijdens één van de vele kookdemonstraties of evenementen. Het restaurant is een belevenis op zich en je komt met een bak energie weer thuis. Super gaaf is de mogelijkheid dat je apparatuur kunt testen. Je kunt daarvoor een maaltijd uit de koelkast halen en het bereiden. Wat een Klanthousiaste actie!

Klik op de afbeeldingen voor een vergroot exemplaar

De laatste organisatie is Decos in Noordwijk. Van de buitenkant lijkt het op het ruimteschip van Star Wars. En van binnen wordt dat bevestigd. Wat een belevenis om daar te mogen zijn. De binnenkomst is een feest. In bijgaand filmpje kunt u zien hoe dit ICT-bedrijf de ontvangst heeft geregeld. Dit vrijwel papierloze kantoor heeft zelfs een papierloos toilet (dit is echt waar) en heeft de printer op een wel heel speciale plaats opgesteld. Het is de bedoeling dat vanaf 1 maart 2016 niets meer geprint wordt. Op zich logisch voor een organisatie, die digitaliseren tot één van zijn kernwaardes heeft benoemd. Echt een zeer bijzondere ervaring om hier op bezoek te mogen zijn. Patrick Talen dank daarvoor.

Klik op de afbeeldingen voor een vergroot exemplaar


Meer informatie over de bedrijven vindt u op:

 

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..