Kost investeren in bestaande Klanten geld of levert het dat juist op? - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Kost investeren in bestaande Klanten geld of levert het dat juist op?

26 nov 2015

Nespresso is een prachtig voorbeeld van een organisatie die trots is op zijn trouwe Klanten. En hoe! Wat te denken van de post die een trouwe Klant ontving omdat zij 3 jaar “lid van de club” is.


Klik op de afbeeldingen voor een grote versie

Kunt u zich voorstellen wat dit met een trouwe Klant doet? Die wordt enthousiast. En enthousiaste Klanten vertellen hun verhaal graag door. Niet alleen persoonlijk, maar ook via de sociale media. En dat kan geweldige inpakt hebben. Natuurlijk kost het geld om de trouwe Klanten te belonen. Maar wat denkt u dat deze marketing oplevert? Een veelvoud!

Wat te denken van deze kapper?

Een Brits stel had al van alles geprobeerd om iemand te vinden die hun autistische zoontje kon knippen. Niets wilde lukken, totdat ze een kapper vonden die alles op alles zette om hun zoontje van een fris kapsel te voorzien. Mason, de zoon van Jamie Lewis en Denine Davies, kreeg een paar maanden geleden de diagnose autisme. Hij kan er niet tegen als mensen zijn haar willen knippen. De indrukken kunnen voor de jongen zo heftig zijn, dat hij fysieke pijn ervaart. Kapper James Williams had het er niet makkelijk mee. Hij probeerde het een paar keer, maar het lukte simpelweg niet. "Mason liet me niet in de buurt van zijn oren. Hij rende steeds weg", zei de kapper. Maar Williams is niet iemand die zo maar opgeeft. En uiteindelijk vond hij toch een manier om zijn werk te kunnen doen. Hij haalde het jochie uit de kappersstoel en liet hem op de grond liggen. Toen vond Mason het prima om geknipt te worden. Na de eerste succesvolle knipbeurt, vroeg de kapper om een high five. Hij kreeg een knuffel. En heeft er een Klant voor het leven bij. En dan nog maar niet te denken aan de paar miljoen keer dat dit bericht inmiddels is gedeeld.


Natuurlijk kost het meer tijd om deze Klant te knippen. Maar het zal u hopelijk duidelijk zijn wat het oplevert!

Iedereen kan leuke dingen bedenken voor Klanten. De vraag is of u het ook écht durft. Ik wens u daarbij veel lef. En niet raar opkijken als het veel oplevert!

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..