Aandacht doet wonderen: complimenten voor vrienden van het Sophia! - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Aandacht doet wonderen: complimenten voor vrienden van het Sophia!

11 aug 2015

Eigenlijk weet iedereen dat aandacht voor de ander wordt gewaardeerd. Of dat nou in een privé of zakelijke situatie is. Menig onderzoek heeft aangetoond dat veel Klanten afscheid nemen vanwege het gebrek aan aandacht.

Als ik dit tijdens mijn presentaties, workshops en Klanthousiasme trajecten vertel, wordt dit door iedereen bevestigd. “Herkenbaar en logisch”, wordt dan vaak gezegd. Als ik vervolgens vraag hoe aandacht in hun eigen Klanthousiasme is verankerd, blijft het opvallend vaak stil.

Aandachtmomenten zijn prima in de Klantenreis te benoemen, maar waarom gebeurt dat dan zo weinig?

Aandacht hoeft niet veel tijd te kosten. En het levert heel veel op. Waarom wordt bijna uitsluitend contact gelegd met Klanten die klagen of ontevreden zijn? Draai dat eens om en bel met Klanten die tevreden zijn. Dan heb je een kans om ze enthousiast te maken. En enthousiaste Klanten vertellen hun ervaringen graag door.

Bovendien is het voor medewerkers veel leuker om met tevreden Klanten contact te hebben dan met ontevreden. In vrijwel alle gevallen leidt dit tot positieve reacties. En u moet niet gek opkijken als het op korte termijn ook nog extra omzet brengt.

Afgelopen week ontving ik een brief van de Vrienden van het Sophia. Het is geen noodzaak, maar het is wel leuk en sympathiek. Er zijn vele goede doelen waar je aan kunt geven, maar door dergelijke acties voel je je sterker verbonden bij de ene dan de ander.

Ik adviseer iedere organisatie, profit en non-profit, om de komende tijd extra aandacht te besteden aan de aandachtmomenten. Bekijk de werkwijze en de procedures en pas een aantal aandachtmomenten in.

Veel plezier en succes!

 

De brief van de Vrienden van het Sophia
(klik op de afbeelding voor de vergrote versie)

Brief van de Vrienden van het Sophia

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..