Mooie actie van PostNL. Of toch niet? - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Mooie actie van PostNL. Of toch niet?

Mooie actie van PostNL. Of toch niet?

4 aug 2015

Het kan overal een keer gebeuren. Zo ook bij PostNL. Een actie van medewerkers, waardoor de Klanten minder snel geholpen kunnen worden. Enkele weken geleden was dat het geval. De bezorgers van de pakjes deden langzaam aan. Dat is natuurlijk niet leuk. Zowel voor PostNL, voor de leverende bedrijven als de Klanten die op hun pakje zitten te wachten.

PostNL bedacht een leuke actie. Ze stuurden de gedupeerde Klanten een ansichtkaart en boden hen de mogelijkheid om een gratis tijdschrift te bestellen. Daarvoor ontving je een persoonlijke code die tot 1 januari 2016 geldig is.

Ik vond het een sympathieke actie en was positief verrast. Vol enthousiasme typte ik het opgegeven webadres in. Maar wat ik ook probeerde, ik kwam niet op de gewenste pagina. Wel las ik op internet wat klachten van mensen die hetzelfde hadden geprobeerd.

Op maandagmorgen nog maar eens geprobeerd, maar helaas opnieuw zonder resultaat. Toch maar een telefoontje aan gewaagd. Daar werd ik nou ook bepaald niet vrolijk van. “U bent al de zoveelste”, klonk het verwijtend. Geen woord van excuses. Eerder een verontwaardiging dat ik belde. Wel gaf ze aan dat er gewerkt werd aan een oplossing.

Dat laatste bleek juist te zijn, want in de middag is het na meerdere pogingen dan toch gelukt. Tijdens een eerdere poging kreeg ik nog de melding:'U bent niet gemachtigd deze functies te gebruiken.'

Deze actie loopt in samenwerking met de Nationale Tijdschriftenbon. Helaas moet je dan weer al je gegevens invullen, maar wat me echt irriteert, is als je bij de volgende keuze komt:

Waarom staan commerciële vinkjes altijd al ingevuld? Ik vind het een soort misleiding om maar niet te spreken van Klantonenthousiasme. Overigens staat bij het tweede vinkje nog een “en” te veel, maar een kniesoor die let op fouten op een website.

Jammer dat zo’n leuke actie zo slecht is getest. Het had zo leuk kunnen zijn!

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing