Tele 2: dit kan toch écht beter! - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Tele 2: dit kan toch écht beter!

30 mrt 2015

Onze jongste dochter vertrok met de klas naar Frankrijk en wilde graag een week internet in het buitenland. Zo gezegd, zo gedaan. Toen de bus België binnenreed, bleek dat ze desondanks geen internet had. Vreemd. Ze stuurde ons een SMS en ik trok de stoute schoenen aan. Vol goede moed en met het voornemen om me niet boos te maken, belde ik naar Tele 2. Na het menu doorgeworsteld te hebben en 9 wachtenden voor me, en gelukkig de melding dat ik natuurlijk ook op internet kon kijken, kreeg ik een medewerker aan de lijn. Hij liep de procedure door en kwam met het meest briljante idee dat alles op zou lossen. “Dat ik daar zelf nou niet op was gekomen”, bedacht ik me.

“Als ze even naar onze website gaat dan kon ze de instellingen controleren en doorlopen”, zo klonk het advies. Dat was namelijk precies wat de procedure hem vertelde. Ik vroeg voor de zekerheid of hij mijn vraag had begrepen en of hij in dat kader zijn advies nog even wilde beluisteren. Ik had toch duidelijk aangegeven dat ze GEEN internet had. In dat geval is het bezoeken van een website best lastig. Een korte stilte volgde.

Ik gaf mijn suggestie. “Als u met haar contact opneemt en aangeeft wat ze het beste kan doen dan is dat denk ik het makkelijkste.” Opnieuw een briljant antwoord. “Wij kunnen niet uitgaand bellen, want als ik de verbinding verbreek dan krijg ik iemand anders aan de lijn”. Tegen zo veel onnozelheid was zelfs mijn goede voornemen niet opgewassen. Ik vroeg voor de zekerheid of Tele 2 een telecom bedrijf is en hij antwoordde bevestigend. En ik vroeg ook of ze daar wellicht telefoons hadden staan. Opnieuw volgde er bevestiging. Maar wat ik ook probeerde, uitgaand bellen was er niet bij.

Ik vroeg naar zijn leidinggevende. Opnieuw een verrassend antwoord. “Daar kan ik u niet mee doorverbinden”. Ik zei gekscherend dat het dan lastig zou worden, omdat de leidinggevende waarschijnlijk ook niet uitgaand kan bellen en mij dus niet zou kunnen bereiken. Dat was het antwoord waar ik het mee kon doen.

En als klap op de vuurpijl de standaard vraag die ze altijd moeten stellen aan het einde: “kan ik u nog ergens anders mee helpen?”. Nog ergens mee helpen? “Ik ben helemaal niet geholpen”, antwoordde ik.

“Dan wens ik u een prettige dag”.

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..