V&D lijkt al jarenlang vergeten dat de medewerkers en Klanten belangrijk zijn! - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

V&D lijkt al jarenlang vergeten dat de medewerkers en Klanten belangrijk zijn!

V&D lijkt al jarenlang vergeten dat de medewerkers en Klanten belangrijk zijn!

20 jan 2015

Gisteren werd bekend dat aan de werknemers van V&D een fors loonoffer wordt gevraagd. Het gaat namelijk slecht met het warenhuis.

Ik behoor niet tot de primaire doelgroep van V&D, want ik ben zeker 15 jaar niet in het Warenhuis geweest, offline en online. En dat terwijl V&D al sinds jaar en dag in het centrum van mijn woonplaats Vlaardingen is gevestigd. Het heeft een aantal jaar geleden zelfs een complete make over gehad, maar nog voelde ik me niet geroepen te gaan kijken.

Al jaren vraag ik me af wie V&D wil zijn, wat ze wil uitstralen en welke propositie ze voor Klanten wil hebben. Het leek erop alsof het warenhuis mikte op een grote (midden)groep zonder duidelijke visie en zonder duidelijk te maken wat de medewerker en de Klanten mogen verwachten. En dat is om meerdere redenen een belangrijk onderdeel van Klantgerichtheid.

Op de website staat de volgende tekst bij de missie van V&D:
V&D werkt momenteel hard om van elke dag een bijzondere dag te maken.

Wie Klanten wil houden en ze wil enthousiasmeren, moet er voor zorgen dat allereerst het eigen personeel enthousiast is. Bij Houden van Klanten noemen we dat Klanthousiast. Medewerkers enthousiasmeren begint bij een duidelijke visie, door medewerkers vrijheid te geven en door ze het gevoel te geven dat ze er toedoen. V&D lijkt daar niet erg goed in geslaagd.

De aangekondigde maatregel dat medewerkers bijna 6% salaris moeten inleveren zal bij een Klanthousiaste organisatie heel anders aankomen dan bij V&D. Directie en Management hebben gefaald om een duidelijke succesvolle visie te ontwikkelen en komen nu met deze maatregel. Het resultaat laat zich raden. Over een aantal maanden blijkt de maatregel slechts een korte termijn effect gehad te hebben. De cijfers zijn opnieuw teleurstellend. En wat dan?

Mijn advies voor Directie en Management? Ga per vandaag met medewerkers en Klanten in gesprek en vraag waar ze enthousiast van worden. Kom achter uw werkplekken vandaan en wees aanwezig in de winkels. Zorg dat u herkenbaar bent en praat met iedereen die u tegenkomt. Doe dit 6 dagen achter elkaar.

Formeer een Klanthousiasme groep intern en extern en ga daarmee 2 dagen aan de slag. De resultaten zullen u positief verrassen. Implementeer dit op zeer korte termijn binnen V&D en focus u met alles wat u heeft op het enthousiasmeren van medewerkers en Klanten. Hopelijk bent u dan nog net op tijd.

U heeft voldoende medewerkers en Klanten lopen die u willen helpen. Er is één voorwaarde: U moet geholpen willen worden!

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing