Snapt u ABN-AMRO nog? - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Snapt u ABN-AMRO nog?

24 nov 2014

Onlangs kreeg ik een brief van de ABN-AMRO, waarin wordt aangekondigd dat de tarieven van de jongerenrekening gaan stijgen.

In de brief over verhoging van de tarieven staat de volgende alinea:

Waarom een hoger tarief?

Wij doen er ook volgend jaar alles aan om er voor te zorgen dat u gemakkelijk uw bankzaken kunt regelen. Er komen steeds meer manieren waarop u eenvoudig uw bankzaken kunt doen. Wij blijven investeren in nieuwe mogelijkheden. Waarbij het gemak en de veiligheid voor u vooropstaan.

Niet veel later kwam het volgende bericht naar buiten:
Het resultaat van ABN Amro is in het derde kwartaal gestegen door lagere voorzieningen op slechte leningen en hogere rente-inkomsten. De zogeheten onderliggende winst (zonder bijzondere posten) kwam 56% hoger uit op € 450 mln. Inclusief de resolutieheffing voor het genationaliseerde SNS Reaal van € 67 mln kwam de nettowinst uit op € 383 mln, nagenoeg even veel als de winst in het derde kwartaal van vorig jaar (€ 390 mln).

Het zal mogelijk aan mij liggen, maar ik snap er vrij weinig van. De bank realiseert in het afgelopen kwartaal bijna een half miljard winst. En de uitleg waarom de tarieven verhoogd worden, kan je toch geen uitleg noemen?? Natuurlijk moet een onderneming investeren. En natuurlijk willen ze het de Klant zo gemakkelijk mogelijk maken. Maar dat is toch geen reden om de tarieven te verhogen?

En als ik me bedenk dat ABN-AMRO ongeveer 7 miljoen Klanten heeft en daarvoor een brief met een bijlage miljoenen keren per post is verstuurd, dan zijn de eerste overbodige miljoenen aan papier, drukwerk en porti al uitgegeven. Hadden de Klanten die elektronisch bankieren bijvoorbeeld niet digitaal geïnformeerd kunnen worden?

Neem de Klant serieus en de Klant zal u serieus nemen, is mijn advies aan de ABN-AMRO. Ik weet zeker dat het op dit vlak beter kan. De Klanten zullen het in ieder geval zeer waarderen! Veel succes!

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..