Tele2: bekijk en beluister het eens vanuit de Klant! - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Tele2: bekijk en beluister het eens vanuit de Klant!

2 okt 2014

Vrijdagmiddag de telefoon gaat. Zoals altijd probeer ik duidelijk de bedrijfsnaam en mijn eigen naam te zeggen. En zoals zo vaak, krijg je de tegenvraag of ze met de heer Cats spreken. Mijn lichte irritatie begint. Als je iemand gaat bellen, is het wel handig dat je luistert welke naam iemand zegt als die opneemt. Dat lijkt voor menig persoon al lastig, of mijn uitspraak wordt met de dag slechter, dat kan natuurlijk ook.

Tele2 heeft een aanbod voor het abonnement van mijn moeder. Ik doe haar administratieve zaken dus daarom komen ze bij mij terecht. “Als u het abonnement verlengt, kunnen we het maandbedrag met € 5 omlaag brengen.” Dat klinkt best aantrekkelijk, dus ik vraag het op de mail te zetten, zodat ik het even kan bekijken en met mijn moeder bespreken. Vervolgens krijgt het gesprek een andere wending. Het lijkt wel of het woord e-mail niet in haar woordenboek voorkomt. “Nee, maar dat gaat niet, we kunnen u niet mailen”.

Voor de zekerheid laat ik haar weten dat het om een totaalaanbod van Tele2 gaat. Bellen, televisie en internet. En daar valt e-mail ook onder. Met andere woorden, een aanbieder van mail kan niet mailen. Vreemd verhaal. Ze gaat even overleggen. Zou ik echt de eerste zijn die deze vraag stelt, bedenk ik me?

“Het hoeft helemaal niet per mail. Als u nu akkoord geeft dan heeft u nog 2 weken de tijd om de overeenkomst op te zeggen”, zo luidt het antwoord. Ik heb het gevoel dat er ergens een verborgen camera staat en vraag of ze dit serieus meent. “Ja en anders kan het niet”, zo laat ze nog even weten.

Zo gaan organisaties nog steeds met hun Klanten om. En maar blijven roepen dat ze Klantgerichter willen worden. “Geen woorden maar daden” is blijkbaar niet aan Tele2 besteed.

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..