Audi, Erasmus MC en NH Hotels: doe wat met Klanthousiasme! - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Audi, Erasmus MC en NH Hotels: doe wat met Klanthousiasme!

Audi, Erasmus MC en NH Hotels: doe wat met Klanthousiasme!

23 sep 2014

Stel u rijdt al jarenlang Audi en u heeft daar het nodige geld uitgegeven. Dan krijgt u een e-mail met de volgende tekst: 
Volgens de gegevens van Audi heeft u onlangs uw auto verkocht. Audi zou u graag enkele vragen voorleggen over deze beslissing.


Vreemd genoeg bent u zich niet bewust van het feit dat u uw Audi heeft verkocht. Hoe zou dat bij u overkomen? Dit gebeurde dus bij mij. 

Hoe is het mogelijk? Voordat je iemand zo’n bericht stuurt, moet je 100% zeker zijn dat het ook écht zo is. Niet bij Audi dus. Daar zullen alle medewerkers die hun stinkende best doen om het je naar de zin maken niet blij mee zijn. Een een dergelijk bericht kan alles anders maken. Dat voelt als een ijskoude douche. Helaas is het niet de eerste mindere ervaring met dit merk. Ik heb daar al eerder over geschreven.

Irritant is verder, dat zodra je één voet over de Audi drempel zet, je zeker weet dat je binnen 10 dagen een vragenlijst over de mail krijgt. Een extra reden om weg te blijven. Dat hebben ze waarschijnlijk van UPC afgekeken, want zodra je ook maar één iemand van die organisatie spreekt, ben je de “gelukkige” ontvanger van een vragenlijst. Wanneer gaan dergelijke organisaties nou eens inzien dat dit juist Klanten wegjaagt in plaats van ze enthousiast te maken? Overigens is het mij in het verleden meerdere malen overkomen dat een medewerker van VW/Audi na aflevering van een nieuwe auto vroeg of we de enquête zo hoog mogelijk wilden invullen, want dat had namelijk invloed op hun bonus. “In ruil” lag er dan een fles wijn in de auto. Hoe naïef kan je zijn op een hoofdkantoor?

Erasmus MC

Ook bijzonder is een actie van Erasmus MC als het gaat om Klantenbinding. Mijn vrouw is daar een aantal jaar geleden voor haar ogen onder behandeling geweest en wil haar medische dossier hebben om elders te kunnen overleggen. Voor die afspraken is destijds uiteraard keurig betaald. EMC is “bereid” die gegevens te overleggen, maar daar moet je wel € 4,50 voor betalen. Toch een beetje vreemd dat je geld moet betalen om je eigen gegevens te krijgen. Voelt niet goed. Maar zo lieten ze daar weten. Alleen op deze wijze en anders niet.


NH Hotels Naarden

Het laatste voorval dat ik met u wil delen is een ontvangst in het NH Hotels in Naarden. Ik kwam daar vorige week aan. De eerste vraag vond ik prima. “Of ik voor het eerst in dit hotel kwam”. Ik antwoordde bevestigend en was benieuwd naar het vervolg. In plaats van een nieuwe gast zich welkom te laten voelen, kreeg ik zonder veel woorden een formulier naar me toegeduwd. “Of ik dat even wilde invullen”. Dat deed ik dan maar. Na overhandigen van mijn rijbewijs voor identificatie kreeg ik de sleutel. En daarmee was de taak van de receptioniste blijkbaar volbracht. Wat een gemiste kans. Ook voor haar zelf. Zo kan je je werk toch nooit leuk vinden. De Klant voelt gelijk als er een enthousiaste medewerker voor hem staat. Het zal u duidelijk zijn dat dit hier niet het geval was.

Noot van Houden van Klanten

Ik wens Audi, Erasmus MC en NH Hotels veel wijsheid. Neemt u alstublieft aan dat het veel leuker is om Klanten enthousiast te maken dan u op te stellen zoals u nu doet. En directies en managers, wijs nou eens niet naar uw medewerkers, maar kijk in de eigen spiegel. Uw medewerkers doen graag mee aan het enthousiasmeren van Klanten, het probleem zit bij u!

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing