High service low pricing. Hoe een euro het verschil kan maken! - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

High service low pricing. Hoe een euro het verschil kan maken!

3 sep 2014

Een tijdje terug ging ik eindelijk op mezelf wonen. Ik werk 40 uur in de week dus ik kon heel hard sparen toen ik nog bij mijn ouders woonde. Toen ik te horen kreeg dat ik een huisje voor mezelf had gevonden ging ik inkopen doen. Aangezien het mijn eerste huis was had ik alles nodig. Ik besloot het meteen goed aan te pakken en alles nieuw te kopen. Zo ging ik ook naar de BCC. De winkel van High service Low pricing. Aangezien ik de Media Markt onpersoonlijk en te groot vind, dacht ik bij de BCC een betere persoonlijk band te kunnen vinden.

Ik ging naar de BCC om mijn Witgoed en Bruingoed te kopen. Ik was in totaal ruim € 2000 kwijt. Een flinke investering maar dan heb je ook wat! De aankoop ging zeer prettig en mijn vragen werden goed beantwoord. Helaas kon ik geen korting krijgen maar ik begreep de beredenering van low pricing die de verkoper mij uitlegde prima. Gelukkig kreeg ik de accessoires wel gratis (circa € 50).

De levering verliep prima en alles werd in 1x geleverd. Je zou zeggen waar begint het euvel want dit lijkt een top aankoop? Toen ik mijn gasfornuis ging aansluiten, kwam ik erachter dat mijn gasslang 10 cm te kort was. (Ik woon in een nieuwbouw woning dus ik kon dit niet opmeten). Ik ging meteen terug naar de BCC om de gasslang te ruilen voor een langere. Daar was ruilen uiteraard geen probleem. Alleen nog administratief afronden. Ik verwachtte dat ik de slang gratis zou meekrijgen. Dit was echter niet het geval. Ik moest wel geteld 1 hele euro betalen. Dit vond ik nogal belachelijk aangezien ik de gasslang gratis had gekregen en de totale meerwaarde van de langere gasslang der mate klein was op de totale order. Ik vroeg de verkoper nog of hij het serieus meende dat ik 1 euro moest betalen. Hij vertelde dat ik dat inderdaad moest.

Ik ging een beetje verbouwereerd naar huis. Noemen ze dit High service? 1 euro berekenen op een totale order van meer dan € 2.000? Ik besloot om mijn beklag te doen op de Facebookpagina van BCC. Toen ik mijn verhaal had uitgelegd, kreeg ik uiteindelijk antwoord van Customer Care. De medewerker bij het filiaal had de juisten stappen om mij een euro te laten betalen. Waren mijn verwachtingen van high service onterecht? Ik vind van niet.

Uiteraard gaat me het niet om een euro. Maar als ik nu een half jaar later langs die winkel loop heb ik er nog steeds een hekel aan. Je denkt toch zeker niet dat ik daar nog wat ga kopen. Uiteraard heb ik ook mijn vrienden, collega's en familieleden over mijn ervaring met BCC verteld. BCC spendeert veel geld aan tv reclame. Snappen zij dan niet dat mond op mond reclame de beste reclame? En dat die ook nog gratis is? Wat is dan 1 euro?

Aangeleverd door een relatie

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..