TV Vlaanderen kijk ook eens van buiten naar binnen! - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

TV Vlaanderen kijk ook eens van buiten naar binnen!

TV Vlaanderen kijk ook eens van buiten naar binnen!

18 aug 2014

Mijn moeder is vorig jaar naar Nederland verhuisd. Tot onze schrik constateerde mijn moeder dat er nog steeds geld wordt afgeschreven door TV Vlaanderen. Zouden wij wellicht vergeten zijn om het abonnement op te zeggen? Ik beloofde mijn moeder dat ik gelijk contact zou zoeken om een en ander uit te zoeken.

Ik belde het nummer van de Klantenservice dat op de site staat en kom “uiteraard” in een keuzemenu. Waar is de tijd gebleven dat je iemand gelijk aan de lijn kreeg, vraag ik me stilletjes af. Na enkele keuzes kom ik bij “televisie”. Er wordt gevraagd om je Smart-card nummer in te voeren. Ik heb geen flauw idee en toets niks in. En dan gebeurt er iets “grappigs”. Drie keer herhalen ze dat ik geen nummer heb ingevoerd en na afloop van die drie keer word je niet automatisch doorverbonden, maar wordt de lijn verbroken. Dat is inderdaad een simpele manier om gesprekken snel af te ronden. Zouden ze daar wellicht op worden afgerekend?

Uiteindelijk op Facebook gevraagd hoe ik een en ander voor elkaar kan krijgen. Ze reageren snel en geven een nummer wat ik kan bellen zonder dat er om het nummer van de Smart-card wordt gevraagd. Gelijk gebeld om 08.30, maar deze afdeling houdt van uitslapen en is vanaf 10.00 bereikbaar. Nogmaals gebeld en na eerst gekozen te hebben voor bestaande Klant begint de ellende opnieuw en komt weer de vraag naar de Smart-card.

Het is dat ik nieuwsgierig ben naar het vervolg en aan de lijn blijf, maar dit herhaalt zich liefst vier keer. En dan gebeurt het ongelooflijke. Omdat ik niks heb ingevuld, ga ik in de wacht om een medewerker aan de lijn te krijgen. En na enkele minuten is het dan zover en heb ik een mens aan de lijn. Ik word prima geholpen, maar ik merk aan mezelf dat hij al met 1-0 achter stond vanwege de weg om er te komen.

Waarom doen organisaties toch zo moeilijk? Ze roepen allemaal dat ze Klantgericht(er) willen worden, maar zorg dan in ieder geval dat de techniek daarbij positief ondersteunend is. Dat is absoluut mogelijk. Kijk maar op "Technologie kan ook helpen bij Klanthousiasme". Als dit goed voor elkaar is, zullen de medewerkers veel sneller de kans krijgen om óók het verschil te maken in plaats van te beginnen met een achterstand. Veel succes én plezier!

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing