Verstaat Volvo dit onder het leven van mensen eenvoudiger maken? - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Verstaat Volvo dit onder het leven van mensen eenvoudiger maken?

Verstaat Volvo dit onder het leven van mensen eenvoudiger maken?

29 apr 2014

Afgelopen week kreeg ik van een relatie een mail doorgestuurd die hij had gekregen van Volvo naar aanleiding van een aanvraag op een proefrit. In deze tijd van moderne technologie én van het gevecht om de Klant kan je onderstaand antwoord nauwelijks geloven.

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw aanvraag via Volvocars.nl.

Indien u een brochure heeft aangevraagd: wij streven ernaar om binnen enkele werkdagen uw aanvraag te versturen. Om een afspraak voor een proefrit te maken neemt de Volvo-dealer graag telefonisch contact met u op.

Mocht u onverhoopt binnen een week niets hebben vernomen dan adviseren wij u contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Volvo Cars Nederland B.V.

www.volvocars.nl

 

Allereerst lukt het Volvo blijkbaar niet om verschil te maken tussen aanvragers voor een brochure en een testrit. Is dat “lukt niet”? Ik denk eerder “wil niet”. Iedere marketeer weet dat hoe dichter je bij één op één communicatie komt hoe groter de kans van slagen.

Wat een antwoord dat je er naar streeft om binnen enkele werkdagen de brochure te versturen indien u er een heeft aangevraagd. Je haren gaan dan toch recht overeind staan? En dan helemaal bizar om onderaan de mail in aparte kleur te zetten dat als u onverhoopt binnen een week niets hebt vernomen, u het advies krijgt om contact met Volvo op te nemen. Het staat er echt. Zit iedereen op de marketing- en communicatieafdeling van Volvo Nederland te slapen? Dit is toch te beschamend voor woorden?

Het antwoord op de proefrit is er ook één waar je niet erg vrolijk van wordt. Het moet toch juist een feestje zijn om een proefrit te maken? Zoiets in de trant van: “wat leuk dat u een proefrit wil maken in de Volvo V70”. We hebben dealer Piet gevraagd om snel contact met u op te nemen om een afspraak te maken voor uw Volvo-Experience.

De visie en missie van Volvo, het kostte me overigens moeite om ze gelijk te begrijpen, geven onder meer aan dat een drijfveer van Volvo is om het leven van mensen eenvoudiger te maken. Langzaam aan begin ik de mail te snappen. Volgens mij zijn ze begonnen om dat voor de eigen medewerkers uit te laten komen! Dat de (potentiele) Klanten daar niet van vrolijk worden, lijkt bijzaak te zijn!

Visie
Te evolueren naar 's werelds meest progressieve en luxueuze automerk.

Missie
Onze drijfveer is het leven van mensen eenvoudiger te maken, en tegelijkertijd ons engagement op vlak van veiligheid en milieu te versterken.

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing